Jen Skrevet 12. desember 2002 #21 Del Skrevet 12. desember 2002 Helt enig Bettie. Har faktisk hørt om utlendinger som har drept kona, som sier at det var æresdrap fordi de tror at det kan gi lavere straff eller noe, selv om det ikke finnes noe som heter æresdrap der de kommer fra engang. De spiller på at nordmenn tror at det er noe de nærmest blir tvunget til å gjøre for å beskytte sin ære. Det er jo egentlig snakk om drap begått av sjalusi eller hevn. Og det blir jo begått av nordmenn og, men der er det aldri snakk om æresdrap, selv om de sikkert har følt seg like krenket av at kona ville skilles eller var utro - hvorfor ville de ellers drepe henne? Kall det drap eller mord uansett, det høres brutalt ut og det er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 12. desember 2002 #22 Del Skrevet 12. desember 2002 Tror ikke du hadde fått mye støtte for synspunktene dine hos David Bowie, Sexy Sadie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luciapåetterskudd Skrevet 14. desember 2002 #23 Del Skrevet 14. desember 2002 Leste også avisartikkelen og syns selvfølgelig det er forferdelig trist. Men må si at jeg ikke ble hverken overrasket eller sjokkert. Jeg har nemlig lest og hørt dette så mange ganger før. Men, en ting som slår meg mer og mer: Hvorfor er det ikke fler fra det norske innvandrer miljøet (spesielt menn) som gjør noe! Eller ihvertfall prøver å gjøre noe! Da tenker jeg på det at de sitter tross alt trygt her, med utdannelse og et nettverk. De er (bør være ihvertfall ) ganske oppegående etter x antall år i Norge. Mange er jo også født her, så da skulle alt ligge til rette sånn sett. Altså: de kunne jo satt igang kampanjer, opplysning, dratt ned til sine fedreland (Pakistan osv) og opplyst folk (menn). Dratt igang organisasjoner à la Martin Luther King (å kjempe for å få like rettigheter for en svak part). Lært de om betydningen og viktigheten av menneskeverd og likeverd for alle! De har jo alle muligheter! Hvorfor gjør de ikke de nå som de har sjansen?....Eller er det noe på gang, bare at vi ikke har fått høre om det i media enda? Bare lurer jeg... For jeg tenker jo på at Norge også var et fattig bondesamfunn for litt over 100 år siden (dog ikke med brenning av koner og æresdrap i så stor stil, men med analfabetisme osv.)...Men det er jo våre forfedre som tilslutt reiste seg opp og tok opp kampen. Så hvorfor gjør ikke de "norske" innvandrerne det samme overfor sine land?..Eller gir de bare flaffen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. desember 2002 #24 Del Skrevet 15. desember 2002 Tror ikke amerikanere, engelskmenn, russere eller svenke føler seg kallet til å gjøre opprør på vegne av innvandrere. Du er vel klar over at de fleste innvandrere kommer fra disse landene? Og en "innvandrer" som er født og oppvokst i Norge, er han/hun en innvandrer? Ikke i mitt hode ihvertfall, og heller ikke i forhold til folkeretten. Så hvilke innvandrere skal reise hjem til sine hjemland og opplyse dem om at det finnes andre måter å leve livet på? Og hvordan tror du de vil bli mottatt Luciapåetterskudd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå