brumma* Skrevet 5. juni 2006 #101 Skrevet 5. juni 2006 Det betyr at det er helt greit med media som forvrenger nyhetene sine fordi de vil tjene mer penger. Det er ikke greit med media som forvrenger nyhetene pga. religiøs eller politisk fanatisme. ← Da er det kanskje like greit å kontatere at vi er uenige. Litt usikker på hvordan NrK forvrenger nyhetene pga religiøs eller politisk fanatisme, men meg om det. For min del synes jeg det er slitsomt med TV2s tabloide nyheter. Men du må gjerne se på dem du! Kan toppe det med "Holmgang" etterpå for best resultat!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #102 Skrevet 5. juni 2006 TV2 sender det folk vil ha. De er avhengige av reklamekroner og da nytter det lite å sende norsk samtidsmusikk - hvem vil høre på noe sånn? Jeg er sjeleglad for at NRK fikk skikkelig konkurranse - monopol er en uting. ← 1) Hvordan vet TV 2 hva folk vil ha, i bunn og grunn? Hvem er "folk"? Unge mellom 16 og 30 i Oslo? 2) Poenget er ikke at mange skal bli tvunget til å høre på samtidsmusikk, men at denne kategorien skal sidestilles på linje med de andre: hvis ikke, hva er da poenget med å dele ut priser til kategorier som ikke blir kringkastet? Er det ikke mer kommunistisk og monopolistisk og si "vi i TV 2 har bestemt at folk ikke skal få se utdeling av jazz, folkemusikk og utdeling av samtidsmusikk- prisen. Dette har vi i TV 2 bestemt fordi vi frykter at de unge mellom 16 og 30 år ikke vil se på dette, og da frykter vi at annonsørene ikke vil sponse oss". Bare idioter tenker slik. Kun de med dybdekunnskap og evne til helhetstenkning, konsekvensanalyser og strategi forstår at dette blir veldig feil, i forhold til hvilke signaler man sender ut ved å handle som man gjør.
Gjest a. Skrevet 5. juni 2006 #103 Skrevet 5. juni 2006 TV2 sender det folk vil ha. De er avhengige av reklamekroner og da nytter det lite å sende norsk samtidsmusikk - hvem vil høre på noe sånn? ← Hvilken ekstremt usaklig kommentar.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 5. juni 2006 #104 Skrevet 5. juni 2006 Jeg er litt sjokkert over at en så "intellektuell" person som deg ikke har fått med seg NRK`s politiske ståsted. Når Gro Holm åpent sier at hun håper på regjeringsskifte (under den borgerlige regjeringen) - DA er det ikke mye profesjonelt ... Og Brumma - hvis du vil virke littegrann intelligent så sparer du deg for de barnslige og lettvinte utsagnene dine. Jeg vil si at både NRK og TV2 opptrer lite profesjonelt rent politisk.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #105 Skrevet 5. juni 2006 Da er det kanskje like greit å kontatere at vi er uenige. Litt usikker på hvordan NrK forvrenger nyhetene pga religiøs eller politisk fanatisme, men meg om det. For min del synes jeg det er slitsomt med TV2s tabloide nyheter. Men du må gjerne se på dem du! Kan toppe det med "Holmgang" etterpå for best resultat! ← Holmgang og RedaksjonEn er samme greia - de horer for Frp ;-) Forvrenging av nyhetene på NrK er et faktum siden våren 2003, etter kristenkuppet i Dagsrevyredaksjonen. Dette er ikke et kanalvalg, det er et nyhets- og aktualitetsvalg. Felles for nesten alle nyhetsredaksjoner er at erfarne journalister med lang fartstid ute i verden fases ut til fordel for googlerne, som kan skaffe nyheter billigere. Eller journalister som er unge og som vil grave/tør å reise. Hvorfor tror du ellers Åsne Seierstad er i slike problemer pga. boken sin?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #106 Skrevet 5. juni 2006 "Eller journalister som er unge og som vil grave/tør å reise." skal være Eller journalister som er unge og som vil grave/tør å reise tas. Ellers gir det jo ingen mening
brumma* Skrevet 5. juni 2006 #107 Skrevet 5. juni 2006 Og Brumma - hvis du vil virke littegrann intelligent så sparer du deg for de barnslige og lettvinte utsagnene dine. Jeg vil si at både NRK og TV2 opptrer lite profesjonelt rent politisk. ← Enig i det siste du skriver. Men jeg synes ikke nyhetene til NrK forvrenges av politisk eller religiøs fanatisme. Barnslige og lettvinte utsagn? Jeg har da bare sakt at jeg ikke ser på TV2 fordi jeg synes det er for tabloid. Andre kan se på deres nyhetssendinger til de blir firkanta i øynene! Hvor intelligent jeg virker for deg (eller noen andre) bryr jeg meg ikke så mye om. Vet ikke om du er "gjest" som har svart tidligere, men igjen, min kommentar om Dorthe var kun et eksempel på ting jeg vil slippe å se. Ikke et personangrep mot denne tilsynelatende "flotte og grepa" dama.
Gjest Annepålandet Skrevet 5. juni 2006 #108 Skrevet 5. juni 2006 Jeg savner ikke nrk i det hele tatt. Pinlig streik for dem.
Nala Skrevet 5. juni 2006 #109 Skrevet 5. juni 2006 Synes du det er riktig å sammenligne NRK og TV2? Med tanken på at NRK har ca 3500 ansatte - mens TV2 har ca 500 så synes jeg TV gjør det veldig bra [...]← Hallo, de 3500 ansatte i NRK er fordelt på distriktskontor over hele Norge. NRK-journalistene lager programmer i to tv-kanaler og tre radiokanaler. Det skulle da bare mangle at ikke NRK skulle ha langt flere ansatte enn TV 2.
Bomull Skrevet 5. juni 2006 #110 Skrevet 5. juni 2006 Nei jeg ser så sjelden på nrk at jeg har ikke merket noe til det
Morgan Skrevet 5. juni 2006 #111 Skrevet 5. juni 2006 Hmm..... Hvor mange her er det som fortsatt tror at lisensen har noe med hvor mange kanaler du tar inn? Opp med en hånd? NRK har ærverdige gamle BBC som sitt forbilde når det gjelder profil. Hvem er det TEVE TO har som mentor?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #112 Skrevet 5. juni 2006 Hmm..... Hvor mange her er det som fortsatt tror at lisensen har noe med hvor mange kanaler du tar inn? Opp med en hånd? NRK har ærverdige gamle BBC som sitt forbilde når det gjelder profil. Hvem er det TEVE TO har som mentor? ← De er de samme folka som var i NrK før, men som har skiftet kanal, du skjønner det?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #114 Skrevet 5. juni 2006 Jeg får vondt i hodet av dere. ← Et vektig argument for å oppgi debatten. Nevertheless ...
NullHull Skrevet 7. juni 2006 #115 Skrevet 7. juni 2006 Eneste jeg savner noe er Østlandssendingen på morgenen, som er flinke til å oppdatere oss som er avhengig av kollektivtrafikken inn til by'n på morgenen, om tog osv er i rute, og hvordan været blir og slikt... Ellers så hadde jo også NRK nå mer eller mindre gått over til sommer-sendeskjemaet sitt uansett (=repriser, repriser, repriser)og der er det ikke mye å savne...
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #116 Skrevet 7. juni 2006 NRK-journalister får ikke overtidsbetalt engang! Jeg støtter streiken fullt ut.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #117 Skrevet 7. juni 2006 NRK-journalister får ikke overtidsbetalt engang! Jeg støtter streiken fullt ut. ← Jøss, gjør de ikke? Det hørtes merkelig ut. I følge Hovedtariffavtalen har de krav på overtidstillegg når de må jobbe turnus, sent, pålagt ekstra/helger, osv. Det er noe alle kan kreve. Har de ikke gjort det i NRK da kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #118 Skrevet 7. juni 2006 Jeg ønsker naturligvis å beholde NRK. Har ikke noe ønske om at NRK skal legges ned og forsvinne for godt, det er kvalitetskanaler, både på TV og i radio. Men at de streiker, det gjør meg ingenting. Merker det ikke noe særlig, og klarer meg fint med de andre kanalene så lenge. Men ikke i årevis.
Quirky Skrevet 7. juni 2006 #119 Skrevet 7. juni 2006 Jøss, gjør de ikke? Det hørtes merkelig ut. I følge Hovedtariffavtalen har de krav på overtidstillegg når de må jobbe turnus, sent, pålagt ekstra/helger, osv. Det er noe alle kan kreve. Har de ikke gjort det i NRK da kanskje? ← Det er tull, så vidt jeg vet. NRK-ansatte får overtidsbetaling. Angående streiken støtter jeg den (er tross alt i bransjen selv:). Har imidlertid fått dilla på dyreprogrammene de sender i stedet for dagsrevyen, så de kan godt få streike noen dager til.
Gjest splæsj Skrevet 7. juni 2006 #120 Skrevet 7. juni 2006 Næh, har ikke merket noe til den. Bortsett da jeg besøkte mormor på fredag og hun ville se på Bilset Games. At de sendte greia men uten kommentar var sjokkerende, synes jeg. Det er streikebryteri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå