Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest uddevalla
Skrevet

Nå streiker jo NRK. Jeg kan ikke si at jeg har merket noe særlig til det. Jeg ser en del TV, og ser jo en del på NRK også, men kan likevel ikke si at jeg savner det. Mye annet å se på uansett. Noen har nok lyst til å se fotball-VM, men de fleste fotballkampene går vel også på andre kanaler.

Jeg lurer litt på hva som egentlig er pressmiddelet til de NRK-ansatte. NRK får jo sine inntekter fra lisenspengene våre, samt sikkert noe stats-støtte og sånt. Disse inntektene vil jo ikke falle bort selv om de NRK-ansatte streiker. Tvert imot, NRK SPARER penger på at de ansatte streiker, da trenger de jo ikke å utbetale lønn til dem. Det er jo også billigere å kjøpe programmer fra andre produsenter (f.eks. amerikanske såpeserier, dokumentarer osv) enn å produsere programmene selv, som NRK gjør en del av (Nyhetene, debattprogrammer osv).

Så gjør det egentlig noe at de NRK-ansatte streiker??

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg savner nyheter og barne-TV...

Skrevet

Jeg savner nyheter jeg også.

Skrevet

nrk ? finnes det ?

men nei, savner overhodet ikke den kanalen, den har i utgangspunktet ingen funksjon for meg.

Gjest Gjesta
Skrevet

For meg har det ingenting å si at de streiker. Jeg ser så utrolig lite på tv, og hører sjelden radio.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ser ikke ofte på NRK men jeg ville se Schrödingers katt i går, og fredager er det beat for beat og sånt, så hvis det hadde vært UDI-høring der i kveld ville jeg blitt meget vonbroten

Skrevet

Jeg har fått sett filmer :D

Gjest gjest1
Skrevet

Har ikke merket det i det hele tatt

Gjest Gjest
Skrevet

Streiken går ikke ut over liv og helse, den går ikke nevneverdig ut over uskyldig tredjepart (seerne), og den går ikke nevneverdig ut over arbeidsgiver....

Så hvordan i all verden skal de få igjennom kravene sine, når streiken ikke går ut over noen??

Skrevet

Jeg fikk sett broene i Madison County i dag jeg. Lurer på om den hadde gått uansett ... ?

Jeg liker ikke TV2 når det gjelder seriøse programmer, som nyheter. Så jeg savner NRK innimellom.

Skrevet

Jeg savner mange program fra NRK jeg. Følger med på mye der. Liker å se:

Nyheter

Puls

FBI

Newton

Shcrödingers katt

Dokumentarer

dokumentariske programmer (f.eks. jazzens historie)

Store Studio

Lydverket

Krim

Filmplaneten

Nytt på Nytt

Typisk norsk

Migrapolis

Faktaprogrammer

Ser aldri på debattprogremmer, og heller ikke såpeserier. Synes NRK har veldig høy kvalitet på programmene sine i motsetning til andre kanaler.

Gjest Gjesta
Skrevet

Maktmiddelet er selvsagt potensielt tap av markedsandeler, produksjonstap på andre områder etc.

Som i neste instans går ut over blant annet journalistene selv, noe de streikende også vet.

Jeg har full forståelse for streiken, uansett. Det er ikke veldig logisk at gjennomsnittlig fastlønn blant NRK-journalister ligger på nivå med, eller under, tildels ynkelige lokalaviser som Fedrelandsvennen, Agderposten etc.

Skrevet

Jeg har oppdaget BBC radio som er ca ti hakk bedre enn nrk. Jeg håper de streiker enn stund til!

Skrevet

Jeg har merket det, men ikke på en negativ måte. I går slo jeg tilfeldigvis på TV'en og kom over UDI-hørigen. Det viste seg å være veldig interessant å se på. Kan ikke si jeg har vært nevneverdig interessert i den saken før, men jeg ble det da. Glemte nesten å få med meg siste episode av "Prison Break".

NRK hadde aldri i verden vist denne høringen fra A til Å hvis det ikke hadde vært streik.

Gjest Gjesta
Skrevet
Men ungene savner barne-TV, selv savner jeg nyheter og og en del andre programmer. Lurer på hvor lenge det varer....

Vel, i dag har vi sett på Asgeir. Deretter har Byggmester Bob overtatt for nyhetene fra fjern og nær. Men jeg må si at Strå er en litt ekkel fyr.

Noe for Brennpunkt?

Skrevet

Nei kan ikke si det.

Ser kun lottotrekningen på NRK, og glemmer jo som oftest å kjøpe lottokupong så... :sjenert:

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har ikke sett på NRK på flere uker, så jeg har ikke merket noen ting.

Skrevet
Jeg støtter streiken. Det er for dårlig at NRK-journalister ligger på 43.plass lønnsmessig sett! Kvinneguden, du nevner Fedrelandsvennen, og Agderposten- få med Hallingdølen også, kommer ut tre dager i uken :overrasket:

Men ungene savner barne-TV, selv savner jeg nyheter og og en del andre programmer. Lurer på hvor lenge det varer....

Signerer denne. NRK-ansatte ligger helt i bakevja når det gjelder lønn.

Storesøster syns det er kjempeleit at barne-tv er borte. Selv foretrekker jeg nyheter og debattprogrammer på NRK. Og Puls og FBI er bra også da. Nå er jo heldigvis gullrekka slutt før sommeren da, ellers tror jeg at jeg hadde fått seriøse abstinenser i går kveld.

Og NRK Radio savner jeg veeeeeldig. Takler ikke reklame på radio :frustrert: Nei, jeg håper at ledelsen i NRK får opp øynene snart, sånn at streiken kan få en grei løsning.

Skrevet
Jeg har oppdaget BBC radio som er ca ti hakk bedre enn nrk. Jeg håper de streiker enn stund til!

Er det noe jeg savner så er det NRK radio. TV spiller liten rolle. Enig i at BBC er et bra (kanskje bedre) alternativ på det gjelder nyheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...