Gjest Revenka Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Er innkalt til jobbintervju, og må fly. Billetten har jeg bestilt, og det billigste ble 2000,- for reisen inkludert flytog/buss. Som student som ikke lenger får penger fra lånekassen er jo dette veldig mye penger. Lurer på om jeg får det dekket av de som vil ha meg på intervju. Noen som vet hva som er vanlig praksis? Intervjuet er dagen før jeg skal ha mastergradseksamen, så jeg er litt stressa siden jeg får en dag mindre å lese på. Men men, snart ferdig utdannet! Jippi
Lourdes Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Tror det er veldig vanlig ja. Det er hvertfall det i større selskaper. Har venner som har fått dekket reiser til flere steder i Europa pga intervju. Du kan glede deg til å bli ferdig ja. Har ikke helt gått opp for meg ennå! Ble ferdig med siste eksamen nå i slutten av mai Endret 2. juni 2006 av Lourdes
Ck- one Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 Det bør jo absolutt dekkes! Rart at det ikke sto noe i innkallingen om akkurat det?! Vi pleier å skrive at vi dekker utgifter når vi kaller dem inn til intervju, og ber dem ta vare på kvitteringer.... Spørs sikkert hvilket firma det er, men dersom det er et stort anerkjent selskap dekkes det nok. Ta en tlf til dem da vel?! Alle skjønner jo at en student er fattig.... Lykke til på intervju!
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Jeg ville ikke automatisk antatt at reisen ble dekket hvis ikke det allerede er opplyst. Men det er sannsynlig at reisen dekkes hvis det er et stort firma.
Gjest Revenka Skrevet 2. juni 2006 #5 Skrevet 2. juni 2006 jeg fikk ikke innkalling skriftlig, men over telefon. Er stort selskap ja. Tar vare på kvitteringer uansett.
LilleLy Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Det har iallfall blitt dekket der jeg har vært på intervju, men nå har det ikke vært så interessant siden jeg som regel har tatt t-banen som koster 20 kr
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #7 Skrevet 3. juni 2006 Det er temmelig vanlig at arbeidsgiver dekker reisekostnader og diett. Jeg måtte ta flyet til jobbintervju i Finnmark her forleden, og de dekket naturligvis flybillett, drosje, og diett. Man får et reiseskjema der en fyller ut alt, og så sender man det til dem.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #8 Skrevet 3. juni 2006 Jeg var på jobbintervju i en by over 2 timer unna der jeg bor. Kostet med 450 kr frem og tilbake..Fikk ikke dette dekket. Var jo kanskje ikka allverdens penger, sammenlignet med deg, men var student og for meg var det en del penger...
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #9 Skrevet 3. juni 2006 Det er nok litt opp til deg selv også, på hva du er i stand til å klargjøre for deg selv før du handler.
Nala Skrevet 3. juni 2006 #10 Skrevet 3. juni 2006 Jeg fikk i alle fall dekt alle utgifter da jeg reiste fra Oslo til Tromsø på to intervju til jobben jeg har i dag. Tror det er veldig vanlig at firmaet tar den utgiften.
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2006 #11 Skrevet 3. juni 2006 Det er vanlig ja, men jeg ville absolutt spurt om dette før jeg bestilte reisen...
Gjest Revenka Skrevet 3. juni 2006 #12 Skrevet 3. juni 2006 kanskje det kommer an på hva slags type jobb det er? Hvis jeg hadde søkt jobb som butikkmedarbeider på rema i tromsø så hadde de kanskje ikke dekket utgiftene, men dette er en stilling som krever spesiell kompetanse. Jeg spurte ikke om de betalte reisen, syns det var litt dumt å spørre om det når de ringte for å innkalle meg til 1.gangs intervju. Flere jeg har snakket med som har høyere utdannelse sier de har fått dekket utgiftene. Får krysse fingrene. Hvis jeg ikke får jobben skal jeg iallefall sende dem en reiseregning tihi
LilleLy Skrevet 3. juni 2006 #13 Skrevet 3. juni 2006 hm.. det kan jo hende de tilbyr seg å dekke det uten at du spør. Jeg var iallfall på et intervju hvor de gjorde det på slutten av intervjuet. Igrunn burde vel bedrifter tilby seg dette i utgangpunktet. De ser jo hvor folk er fra, og man kan jo ikke drive å farte rundt sånn på mange intervjuer når reisen koster så mye!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #14 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har reist relativt langt for flere jobbintervjuer, og har opplevd begge deler. Faktisk har jeg oftere fått dekket reiseregninga hvis jeg ikke har fått et jobbtilbud, enn hvis jeg har fått det! Dette har vært jobber som ikke har krevd spesiell kompetanse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå