Gå til innhold

kunst og design (hio), oslo kunstfagskole og

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noe her som har erfaring fra noen av disse skolene/studium? Vet ikke hvilke jeg skal velge. Jeg konsentrer meg om malerier, og tegninger i klassisk, realistisk stil.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke gått på noen av dem selv, men jeg vil kanskje tro at oslo kunstfagsole (er det Einar Granum?) passer best om du er mest interessert i relistisk maleri. Strykejernet er etter hva jeg har inntrykk av gjennom folk jeg kjenner mer rettet mot litt mer eksprimenterende saker:-) Men håper du får tips fra flere, jeg VET ikke...

Gjest Gjest
Skrevet

Håper på flere svar jeg og :)

Oslo kunstfagskole, er gamle Oslo tegne og male skole. ikke Granum, der glemte jeg fristen, pinlig nok.

Snakket med en lærer for kunst og design, og hun ga uttrykk for at studentene som tok det var "redde for å tegne" noe som for meg er litt uforståelige, hvorfor ta kunstfag?? Derfor jeg ønsker å få litt info fra folk som kanksje har tatt noe av dette selv :)

Gjest Gjest
Skrevet

Oslo tegne og maleskole, ja:-) Ok. Hmmm. Var det skolen til Mosebekk?Jeg vet egentlig ikke så mye om den eller de andre skolene, men kjenner en som har gått der for noen år siden og var opptatt av teknisk tegning og maling, i grunn.

Når det gjelder å være redd for å tegne er det vel litt sånn at mange tenker på det mer konseptuelle/idemessige med billedkunsten enn det å kunne tegne og male. For meg som er tegner virker det også litt feil å "absolutt ikke" skulle lære å tegne, som jeg ser på som basis i all rom- og bildeforståelse (ved siden av geometrien). Man "må" kunne tegne litt for å kommunisere visuelt etter mitt syn, selv om ikke alle store kunstnere samtidig må være gode tegnere. Jeg er f eks ikke kunstner selv.

Jeg vil uansett tro at de HAR kurs i akt og kroki, f eks, på begge skolene du nevner, men om du har tid før fristen går ut, så hør med skolene direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...