Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man si opp jobben sin når som helst? Det er vel ingen regel om at man MÅ gjøre det den første dagen i mnd??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du kan si opp når som helst, men oppsigelsestiden begynner normalt ikke åløpe før den 1. påfølgende måned. F.eks, hvis du har en måneds oppsigelse, og sier opp 2. juni, så begynner ikke oppsigelsestida å løpe før 1. juni, og du er ferdig i jobben 31. juli.

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan si opp når som helst, men oppsigelsestiden begynner normalt ikke åløpe før den 1. påfølgende måned. F.eks, hvis du har en måneds oppsigelse, og sier opp 2. juni, så begynner ikke oppsigelsestida å løpe før 1. juli, og du er ferdig i jobben 31. juli.

ehm, skrivefeil :sjenert:

Skrevet

Er du sikker på at det er slik? Så hvis man f.eks sier opp idag, så begynner ikke oppsigelsestiden å løpe før 1 juli. Og man må da jobbe til 1 okt? Det er jo håpløst. Selvfølgelig er det en mulighet å ta de 4 siste ukene av oppsigelsestiden som ferie, men likevel... Fan!!!!

Men det er et privat firma. Det går jo an å håpe at de ikke er så firkantet.

Gjest Gjest
Skrevet

Sikker er jeg ikke, jeg tar jo feil innimellom, men det har vært sånn de plassene jeg har jobbet.

Kanskje det også er et alternativ å be om å få en del av oppsigelsestida som ulønnet permisjon? Har de noen andre klare til å overta din jobb kan det godt hende det går an.

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Sjekk i PERSONALHÅNDBOKA for bedriften!! (evt kanskje det står i arb.kontrakten). Dersom det ikke er deffinert i pers.håndboka vil jeg tro at du har rett til å kunne starte oppsigelsestiden når som helst i måneden!!!

(jeg har alltid tatt det for gitt at en oppsigelse skal gjelde fra den 1. i påfølgende mnd, men har aldri hatt problemer med å finne en løsning med arbeidsgiver...)

Endret av prestekrage
Skrevet

Der jeg jobber var en av de ansatte innom onsdag 31 og sende faxen med oppsigelsen. Det er slik at oppsigelsestiden begynner å løpe fra den første i måneden. Men om de har fått tak i nye folk så vil du kanskje få kunne gå, eller du kan se om du får til en avtale.

Skrevet

Ja, ulønnet permisjon. Det går jo an å prøve seg. Takk for svar. Det er ikke meg det gjelder, men samboeren min. Problemet er også litt at i løpet av disse tre mnd`ene har han 6 uker pappapermisjon :ler: Så de går sikkert ikke med på mer permisjon, ulønnet eller ei.

Men det er klart. Skulle de være vanskelig, trenger man jo ikke være særlig grei tilbake. De ringer han bestandig uansett hvis han ikke er der. T.o.m når han har ferie! Ganske irriterende at de er så avhengige av han.

Så her er det jo rom for forhandling. Hjelpe bedriften selv om han har pappapermisjon, hvis de er runde i kantene når det gjelder oppsigelsen. Eller la de seile sin egen sjø de 6 ukene :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...