Gå til innhold

Reise alene i Latin-Amerika

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har reist alene i Asia og syns det var fantastisk, sosialt og veldig enkelt. Er vel egentlig blitt bitt av reisebasillen og drømmer om den store reisen som gjerne varer i et halvt eller helt år....

Og jeg skulle så gjerne reiset mer i Latin-Amerika. Det jeg er litt usikker på er hvordan det er å reise alene som jente på det kontinentet. Noen som har erfaringer? Evt kan anbefale land som er supre å reise alene i?

Videoannonse
Annonse
Gjest Negrita
Skrevet

Vel,du kommer ikke til Asia,nei.

Sør-Amerika har en macho-kultur som kan bli tøff for en enslig jente. Gjerne for to også. Man må i allfall vere forberedt på oppmerksomhet. Både negativ og positiv.

Og desse mennene gir seg ikke så lett...

Selv kødda jeg og var luremus med en deilig fyr i karibien på en fest,og det endte med at han BET meg i nesen!! ikke så vanlig her hjemme,men tydeligvis normalt for han....Jeg sier ikke at alle menn i regionen er svin,for det er feil,men det vil nok fortone seg annerledes enn i Asia.

Hilsen litt sør-amerikansk. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ha ha..litt komisk at han bet deg i nesen! Merkelig form for kommunikasjon.. Ja jeg hvet at det kan vere litt pes å vere jente i Latin-Amerika, spesielt på Cuba og i Mexico. Har reist med veninner i begge disse landene + Venezuela og Guatemala. Men jeg elsker kulturen i Mexico og salsaen ikke minst både der og på Cuba. Samtidig har jeg såå lyst på en lengre reise dit, og det er vanskelig å få dette til å klaffe med andres reiseplaner, jobb osv. Kanskje det er bedre å reise til land som Peru eller Equador...? Noen gode forslag? Kanskje jeg skal utforske Asia litt mer, eller reise til Australia? Eller rett og slett vente til det dukker opp reiseselskap jeg kan "joine" i Latin-Amerika?

Skrevet

Jeg har vært i latinamerika mange ganger, og møtt flere jenter som har reist aleine, og det har gått veldig bra :) Ta dine forholdsregler (ikke drikk deg full aleine, ikke gå ut aleine på kvelden osv.) så går det nok helt sikkert bra! Ellers så møter du jo på veldig mange andre backpackere på forskjellige hostels, så det er jo ikke noe problem å finne noen å reise med hvis du føler deg utrygg når du kommer deg bort dit.

Ellers vil jeg anbefale veldig Nicaragua som et sted å reise til ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...