Gjest gjesta Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Kan dere hjelpe meg? Jeg og mannen drar til NY fra kjevik i midten av juli i sommer. Vi har flere mellomlandinger: Kjevik-oslo oslo-stockholm stockholm-NY Det er bare ca 1 time mellom at vi lander til at vi må ta neste fly videre. Hva skjer om et fly er forsinket? slikt at vi ikke kommer oss videre til neste fly? -må vi automatisk ehnvende oss til skranken til selskapet vi reiser med å få nye biletter videre? men hvis flyet er forsinket i kjevik, da kommer vi for sendt både til flyet i oslo til sverige og flyet fra sverige til NY, Hvem tar ansvar for å hjelpe oss med å få 2 nye fly??? Hva hvis noen fly blir innstilt? uff,,, skjer så mye innstillinger og forsinkninger og streiker nå fortida - Ikke rart at man er nervøs. Takker for svar!!
afr0dite Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Hehe, må få lov til å påpeke dårlig planlegging, men siden jeg gjerne er en dårlig planlegger selv, er det ikke noe vondt ment! Hvis du ikke rekker flyet kan du betale 500,- avgift for å få ta det neste flyet. Ellers anbefaler jeg å ha kofferten på flyet og LØPE til innsjekkingen i det flyet lander. Og da mener jeg LØPE! Hvis dere må plukke opp koffertene i mellomtiden, skal det holde hardt.. Men, det vil jo tiden vise! Lykke til i allefall! Jeg rakk et fly fra Stansted som gikk 20 min etter flyet var landet, og da måtte jeg løpe fra utenlandsterminalen til innenlandsterminalen, så mye er mulig!
Gjest gjesta Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Hei! Dette er ikke noe vi har planlagt selv. Vi har kjøpt en pakketur, det vil si at vi har bestilt tur til NY fra kjevik. og så satte de opp dette for oss..,.
Gjest helene1 Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Så lenge reisen er bestilt med samme "leverandør" og det er de som har lagt opp løpet for dere, så er det forpliktet til å få dere med neste fly evt fikse overnatting etc om noe skulle skje. HAr du derimot lett rundt etter billigste billett og lagt opp reisetidene selv, er det dere selv som har ansvaret og må bære all kostnad. Iallefall slik jeg har forstått det! God tur! NY er fantastisk!
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Stemmer det helene1. Har en kjøpt en pakketur og ikke en rekke enkeltdistanser så er det de som må stå for ombookinger, evt. overnattinger osv. hvis det skulle bli noen forsinkelser. God tur til NY. En fantastisk by!
afr0dite Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Faktisk, når jeg tenker over det, fikk vi en HØYST ufrivillig ti timer lang forsinkelse på flyplassen i moskva da vi skulle til Vietnam, og da mistet vi flyet videre fra bangkok til hanoi. Så da vi kom til bangkok fikk en natt på skikkelig luksushotell på flyselskapets regning! Så det ordner seg nok!!! (og så mente jeg ikke å være spydig med planleggingen hvis du forstod det sånn!)
Grooo Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Og vi fikk et døgn på ett elendig hotell i Paris og slet masse med å få fikset nye innenriskbilletter i Kina selv når vi skulle dit for noen år siden pga forsinkelser hos Air France. Vi hadde mye mer enn en time egentlig... Men det vil jo helst gå bra da Har de mange passasjerer som skal samme vei holder de gjerne igjen flyet litt også hvis et annet er forsinket.
Pasha Skrevet 2. juni 2006 #8 Skrevet 2. juni 2006 Så lenge det er reiseselskapet som har satt opp ruten er det de som er ansvarlige for at du skal rekke det. Sjekk ut om du blir sjekket inn hele veien, da er sjansen for at det skal gå bra større. Skal selv fly oslo-paris-new york til høsten og har under en tiime mellom flyene i paris,. men blir sjekket inn hele veien fra oslo.. så det blir neppe et problem å rekke det flyet,, (dessuten regner jeg med at det er flere enn meg som skal videre med det flyet)
Kid-a Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 Jeg har også vært stucked i Paris pga air france. To ganger. Og på et ræva hotel som lå typisk inne på flyplassen, mellom rullebanene. Nå har jeg sluttet å bruke dem, bare rot og tull, og sure er dem også. Vi landet på Orly og skulle videre fra CDG til oslo, med air france hele veien. Så var det ikke plass på direktebussene deres. Så da rakk vi ikke.... air france betalte hotel, men først etter 8 timers venting og en times krangling da "sjefen" endelig dukka opp. Så vel, det meste ordner seg, det gjelder bare å krangle og stå på krava. God tur.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #10 Skrevet 3. juni 2006 Bagasjen blir sjekket inn hele veien, så den slipper du å tenke på. Du får også boarding kort hele veien frem, så du trenger ikke sjekke inn på nytt på mellomlandingene. Det eneste dere trenger å bekymre dere for er evt sikkerhetskontroller. Ellers er det bare å springe til riktig gate. Går jo kjappere når man kan gå via transit og ikke hele veien gjennom ankomsthallen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå