Gå til innhold

Baileys kake

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Den hørtes så fristende ut at den jeg prøve å lage neste helg (har ikke ingrediensene nå :sur: )

Så bør du vel hedres i denne tråden, Sarah Salamander:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=48057

Og så kan du døpe om kaken til Sarah Salamanders Baileys-kake :) Tusen takk for at du vil dele oppskriften med oss, den ser utrolig snadder ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Arkanas kake ER utrolig snadder!! :) Hadde litt for dårlig tid til å la den stivne i tre timer i kjøleskapet, så jeg putta den i fryseren en halvannen times tid, og det gikk helt fint! Var ltt merkelig at det ikke var bakepulver i røra, men den hevet seg litt likevel!:)

Takker for oppskrifta!:) Kommer nok til å lage den flere ganger!:)

edit:vikseleifer

Endret av Festus
Gjest Gjest
Skrevet

Det er også en ostekake med Baileys i.....

4½ dl knuste digestivekjeks

1 dl smeltet smør

150 g Tine kremost naturell

75 g Philadelphiaost

4 egg

1½ dl sukker

1,3 dl Baileys

1 ts vaniljesukker

½ ts salt

Bland den knuste kjeksen med smør. Fordel massen i en form hvor bunnen kan tas ut. Sett til avkjøling. Sett ovnen på 175 grader. Bland ostene til en jevn masse. Bland i resten av ingrediensene og rør godt. Hell over i formen. Sett den i ovnen i 1 time og 15 minutter. La kaken avkjøles i 20-30 minutter før kaken tas ut av formen. Server den kald gjerne med et lett melisdryss.

Skrevet
Den hørtes så fristende ut at den jeg prøve å lage neste helg (har ikke ingrediensene nå :sur: )

Så bør du vel hedres i denne tråden, Sarah Salamander:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=48057

Og så kan du døpe om kaken til Sarah Salamanders Baileys-kake  :) Tusen takk for at du vil dele oppskriften med oss, den ser utrolig snadder ut!

:klem::klem::klem: Tusen Tusen Takk

Gjest Gjesta
Skrevet

Fader, hvorfor må jeg surre meg inn på tråder med sånne fristende oppskrifter? :ler:

*noterer så blekket spruter*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...