Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #21 Skrevet 3. juni 2006 Den hørtes så fristende ut at den må jeg prøve å lage neste helg (har ikke ingrediensene nå ) Så bør du vel hedres i denne tråden, Sarah Salamander: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=48057 Og så kan du døpe om kaken til Sarah Salamanders Baileys-kake Tusen takk for at du vil dele oppskriften med oss, den ser utrolig snadder ut!
Festus Skrevet 5. juni 2006 #22 Skrevet 5. juni 2006 (endret) Arkanas kake ER utrolig snadder!! Hadde litt for dårlig tid til å la den stivne i tre timer i kjøleskapet, så jeg putta den i fryseren en halvannen times tid, og det gikk helt fint! Var ltt merkelig at det ikke var bakepulver i røra, men den hevet seg litt likevel! Takker for oppskrifta! Kommer nok til å lage den flere ganger! edit:vikseleifer Endret 5. juni 2006 av Festus
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #23 Skrevet 5. juni 2006 Det er også en ostekake med Baileys i..... 4½ dl knuste digestivekjeks 1 dl smeltet smør 150 g Tine kremost naturell 75 g Philadelphiaost 4 egg 1½ dl sukker 1,3 dl Baileys 1 ts vaniljesukker ½ ts salt Bland den knuste kjeksen med smør. Fordel massen i en form hvor bunnen kan tas ut. Sett til avkjøling. Sett ovnen på 175 grader. Bland ostene til en jevn masse. Bland i resten av ingrediensene og rør godt. Hell over i formen. Sett den i ovnen i 1 time og 15 minutter. La kaken avkjøles i 20-30 minutter før kaken tas ut av formen. Server den kald gjerne med et lett melisdryss.
Sarah Salamander :-) Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #24 Skrevet 6. juni 2006 Den hørtes så fristende ut at den må jeg prøve å lage neste helg (har ikke ingrediensene nå ) Så bør du vel hedres i denne tråden, Sarah Salamander: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=48057 Og så kan du døpe om kaken til Sarah Salamanders Baileys-kake Tusen takk for at du vil dele oppskriften med oss, den ser utrolig snadder ut! ← Tusen Tusen Takk
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #25 Skrevet 6. juni 2006 Fader, hvorfor må jeg surre meg inn på tråder med sånne fristende oppskrifter? *noterer så blekket spruter*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå