Gå til innhold

Jeg blir parkert!


Ingy

Anbefalte innlegg

Jeg blir parkert! :evil:

Jeg er overkvalifisert for stillingen jeg har, men i og med at jeg er relativt nyutdanna og at arbeidsmarkedet er som det er, er jeg glad for at jeg overhode har jobb. Problemet er at det er frustrerende å ikke få bruke meg sjøl, kompetansen min, på jobben -- ikke en gang uformelt. :-?

I dag i lunsjen hadde de høye herrer en interessant samtale der jeg mente jeg hadde noe å bidra med. Men de få gangene jeg kom til orde blei jeg enten avbrutt eller avskjært. Det jeg hadde å si var tydligvis ikke verdt å ta hensyn til eller respondere på! :x

Jeg veit ikke hvorfor de behandler meg på den måten, om det er fordi jeg er ung, kvinne eller har en annen utdannelse, eller en blanding. Så lenge jeg gjør jobben min er de veldig hyggelige å ha med å gjøre, men prøver jeg å bidra med noe utover det min posisjon tilsier blir jeg raskt parkert. :( Hvordan bør jeg reagere? Kan jeg si fra på noen måte, uten å ende i kategoriende "sutrende kvinnfolk"? :o

Takknemlig for råd m.m....

Ingy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk hersketeknikk det der, Ingy. Har vært med på den runddansen ved flere anledninger, og det tok litt tid før jeg ble hørt.

Jeg begynte etterhvert å komme med innspill i skriftlig form, for så å underbygge dem muntlig. Men det fordrer jo selvfølgelig at du har konkrete forslag til endringer, forbedringer etc.

Når det gjelder smalltalk, så er det ofte slik at du må knekke koder for å finne frem i vaset. Bruk direkte blikkontakt, snakk tydelig uten "lissom"-vendinger (du skjønner vel hva jeg mener med det :wink: ), hev stemmen og vær ellers avslappet med at du er den du er.

Det er egentlig ganske underholdende å observere hvordan en del menn konverserer. Det er enda mer underholdende når du lytter innpå og avslører hvordan enkelte majer ut setningene og bruker en drøss med ord for å få frem et lite poeng.

Kvinner blir ofte beskyldt av enkelte menn for å være lite konkrete, snakke mye om lite, være utydelige og vanskelige å lese. Min erfaring er at dette er så feil som det kan bli. Det er en myte, rett og slett. Konstruert av menn som er redde for å bli overkjørte av skjørt.

Hvis du virkelig har ting å komme med, så kan du stole på at de rette personene vil høre det etterhvert, selv om du kanskje må jobbe ekstra for å oppnå dette. Det er de rette folkene du vil bli hørt av. Resten er det ikke så nøye med. Spyttslikkere som duperer andre er så uansett ikke folk som er verd å ofre energi på.

Lykke til videre.

Klem Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...