Gå til innhold

Mitt lille gjøkerede


Dragsund

Anbefalte innlegg

Kan huske sist jeg skrev dagbok. Det er 3 år siden, da jeg var midt i spiseforstyrrelsen anoreksi, som utviklet seg til bulimi. Da brukte jeg penn og papir som terapi og trøst. Har dagbøkene fremdeles...de er 4. en av de inneholder kun dikt. De andre selvskrevne kalorilister, treningsprogrammer, oppsumering av hver dag, dagens kaloriintak og antall situps osv. ....

--------------------------------------------------------------------------------------

20.04.98

Hvorfor krangler man? Man er uenig og har forskjellige meninger om en sak. Man er vel ikke nødt til å "kvele" hverandre av den grunn?! Som f. eks. i dag; mamma ble forbanna fordi jeg ikke sa at Dream isen jeg hadde kjøpt var med yougert, og jeg tok en alltfor stor porsjon. Isen var sur, sa hun(for å snakke om hvem som er sur?!). Så idiotisk, så unødvendig. Vel...mamma er mamma... Hun sier forresten at jeg begynner å bli mer og mer lik tante i min fars familie, at jeg har begynt å tyranisere familien! Ikke vet jeg hva hun mener med det.

Hørte på radioen at de i Amerika bruker døde barn til å teste biler med. Folk er blitt sprø! Nå har de begynt med kloning også, og Michael Jackson ser visst ut til å være intressert! stakkars kloningen da...

Tok nettop selvbruningskrem i trynet. Håper det vil se normalt ut når jeg våkner i morgen, og at jeg ikke blir gul... Uff, ble ikke ferdig med engelsk leksa! Spist i dag:

1 yougert - 150, 5 loffeskiver - 300, 3 skineskiver - 45, 1 skinkeostporsjon - 23, 2 makrellporsjoner - 140, 1 bit torsk - 200, potet - 100, 2 pærer - 50, 1 eple - 45, is - 200, chips - 100 = 1453 kalorier

-------------------------------------------------------------------------------------

Denne dagen (11/12/02) har vært jævlig. Jeg går på skole, og har nå fått beskjed om at jeg er i fare om å stryke i flere fag pga. fravær. Samme regla som gjentar seg om og om igjen hvert år. Trodde virkelig jeg hadde vokst til det mer interlektuelle, men det ser ikke slik ut. Var verken på skolen mandag eller i dag. Skulle skaffet meg et nakkeskudd. Hadde bare min mor vært her... hun hadde blitt så sinnsykt skuffet. Aldri i livet om jeg kommer til å klare å vise noe terminkarakterene og fraværet mitt til henne! Skammer meg så at jeg helst ville lat vær å få noe papirer på det. Da jeg har panikkangst, som er dokumentrert, har jeg rett på 10 dager fravær, som de trekker på slutten av skoleåret... som om det kommer til å hjelpe! Så tragisk! Og hva har jeg så gjort når jeg ikke har vært på skolen i dag? Jo- sovet, surfet, bestilt pizza og røyk (har ikke orket å gå 10 meter til butikken for det engang!) og overspist. Tror jeg har fått meg en spiseforstyrrelse- tvangsspising. Var jo bare det som manglet, da jeg har hatt både anoreksia og bulimi! Ja kjære verden- gi meg alle de sykdommer som finns....men gi meg en sykdom som også kan få beina mine til å bevege seg automatisk på skolen!!!!! Skulle bare mangle! Gi meg litt viljestyrke- få vekk den forbannede tiltaksløsheten!!!

Kanskje jeg skal slutte på Seroxat... kanskje det er pillenes grunn til at jeg er som jeg er. En av bivirkningene er at man blir likegyldig...ser i alle fall ut til at jeg har klart å få den!

Nei... nå må jeg enten få ende på denne tragiske, deprimerende dagen ved å drikke en 6- pack julebrus, for så å legge meg. Eller hadde det kanskje vært en idè å lese til kunst og kulturhistorie prøven jeg skal ha i morgen?! Jeg har jo fått streng beskjed om at jeg stryker i faget om jeg ikke tar prøven- og KLARER DEN!!! Liksågodt å bare gi opp å legge seg. Hjelper ikke å begynne lesingen nå alikevel.

Nattaklem til alle tapere og -ikke tapere

ps: si i fra om du vil jeg skal legge inn flere eksempler på hva jeg skrev i dagboken min før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Uffda Dragsund! Håper det bedrer seg for deg snart. Litt artig å lese dagboknotater fra så lenge siden, husker at jeg gikk igjennom en tøff periode på samme tidspunkt som deg. Men kan du ikke gå til legen og få en attest på at du tar noe medisiner da? Mener å huske at en kan få trukket fra en god del flere dager da, hvis det skulle være til hjelp?

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dragsund, og velkommen som dagbokskriver!!

Du minnet meg friskt på hvordan jeg hadde det selv i fjor, slet på skolen, og fikk advarsler om stryk i alle fag, også kunst og kulturhistorie, alt på grunn av fravær! Det er skikkelig kjipt det der, men stå på alt du kan, mens du kan!!

Ha en fin dag :)

Klemmer fra Eminel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Tristessa:

Takk for ditt inlegg! Det varmer faktisk veldig å se at det er noen som leder dagboken min :kgsmil: Siden jeg har kronisk panikkangst, og dette er dokumentert fra lege, har jeg rett på 10 dager fravær, som de trekker når skoleåret er omme. Mer enn det tror jeg nok ikke jeg kan kreve.

Godt å høre at du kom deg igjennom den tøffe tiden. Stor respekt til deg!

--------------------------------------------------------------------------------------

Til eminel:

Takker for velkomsthilsen! Klarte du å stå i alle fag selv om du hadde høyt fravær, og kan jeg spørre om hvor mye fravær det var snakk om?

Selv har jeg nå 17 dager og 15 timer....nok til at jeg kunne tenke meg å grave meg godt ned i senga og sove meg gjennom året.. Kanskje det hadde vært en idè å flytte senga over til klasserommet og bo der en stund? :lol:

Ha en kjempegod natt, og klem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg hadde 32 dager og 60 enkelttimer på et år, og da mistet jeg to karakterer, skulle mistet flere, men hadde snille lærere :) Var enda mer redd for å miste stipendet, altså at bortebuerstipendet ble omgjort til lån. Det kan nemlig Lånekassen gjøre om du har mer enn 20 dager fravær på et termin (da regner de også med enkelttimene). Håper ikke du kommer i samme fella som meg, jeg må jo ta opp igjen de to fagene i år. Og må betale 800 kroner for eksamen :(

Det viktigeste er ikke hvilken karakter du får, men at du får karakter og bestått på vitnemålet!! Så kom deg på skolen du fy_fy.gif:ler:

Ha en flott dag vinke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en del fravær der ja, eminel! Godt å høre at du tar opp igjen fagene! Når det gjelder lånekassen, har jeg ikke fått noe stipend siden jeg er over 20 og bor i min mors leilighet. Så der kan jeg i alle fall slappe av! Hva ønsker du å bli når du blir "stor" da?

--------------------------------------------------------------------------------------

Tror dere jeg fikk meg på skolen i dag da? Svaret er...nei!%¤# Jeg sto opp, ordnet meg, og var ferdig til å rekke skolen på tiden. Så fant jeg ut at siden jeg ikke hadde lest på kunst og kulturhistorieprøven, og ikke kunne en døyt om Romerrike, så kunne jeg liksågodt bli hjemme disse "prøvetimene". Bestemte meg derfor å legge meg i senga igjen, og stryke der. Fikk telefon fra ei venninne i klassen i 10-tiden. Hun sa at klasseforstanderen våres hadde sagt at jeg kunne plystre etter karakter i k&k denne terminen, om jeg ikke gikk på skolen i dag. Med min tiltaksløse hjerne, sa jeg at jeg var syk og ikke kunne dra meg på skolen i denne formen.. :roll: Hun sa jeg måtte prøve å komme, og at jeg fikk ha god bedring. Gud- jeg elsker denne jenta! Så utrolig glad for at jeg traff henne! Vel... jeg lurer på en ting....selv om jeg stryker denne terminen- kan det da bli noe problem for meg å få standpunktkarakter til sommeren?!

Sto opp da klokken var 13:00. Tok meg en julebrus (er blitt avhengig!), 4 iskremer (japp, sandwich) og fikk meg til kjøpesenteret for å kjøpe tobakk. Da var det jo om å gjøre å se mest mulig syk ut i tilfelle en av lærerne skulle være der å oppdage meg. Hadde på forhånd funnet ut en god unskyldnig... at jeg var på vei til legekontoret på kjøpesenteret. Hehe...er så smart... eneste jeg lurer er jo meg selv! Resten av verden driter vel i hva jeg har på et kjøpesenter å gjøre, eller hvorfor jeg ikke er på skolen! :hoho: *ler så jeg nesten griner*

I dag skal jeg bort til noen kompiser å høre om jeg ikke kan sove over hos de, så får jeg meg mest sannsynelig på skolen. Me får sjå.... 20 år og trenger "barnepass" for å komme seg på skolen....!!!!! :hoho::hoho:

Nei, no skal det røykes, samtidig som jeg tar meg en tur innom noen av forumene for å se om jeg kan komme opp med noen fornuftige svar eller spørsmål!

Hasta lavista kjære søstre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen alle sammen!

Nei, jeg fikk meg ikke på skolen i dag. Hvorfor? Aner ikke! Snakket med min mor i dag, som er bekymret. Hun kommer med fly i morgen, og blir her hos meg i helgen. Hun sa jeg måtte ta meg en tur til legen for å høre om det kunne ha noen sammenheng med at jeg bruker seroxat, og om jeg bør slutte/ trappe opp. Typisk meg, så gidder jeg ikke gå, og tar meg heller en tur inn på http://www.doktoronline.no Kanskje han kan svare meg? Gleder meg til svar!

Fikk telefon fra klasseforstanderen i går. Hun sa at hun skulle snakke med kunst&kulturhistorie læreren, og se om de ikke kunne gi meg en hjemmeoppgave så jeg ikke stryker i faget. Sa at jeg var taknemlig for at de var så tålmodige med meg, og ønsket å hjelpe. Hun sa at skolen burde jo være litt serviceinnstilt også..*ler* Utrolig hyggelig lærer! Var heldig å få henne! Har lovt henne å komme på skolen i morgen, så SKJERPINGS!!

Tenk... nå har jeg vært inne i 4 dager i strekk (utenom den dagen jeg måtte ha røyk og gikk i butikken). Er det noe alvorlig galt med meg, eller har de fleste mennesker slike perioder? Går nok snart over.

Nå fikk jeg lyst til å skrive ned litt fra min gamle dagbok ,so here it comes!

--------------------------------------------------------------------------------------

21.04.1998

Jeg lurer på hvordan verden vil se ut om 50 år...vil det fremdeles finnes regnskoger, lærebøker, biler etc? Verden blir bare mer og mer "avhengig" av mennesker. Slutter vi ikke snart med all forrureningen (i alle fall kutter ned) vil det ikke gå bra. Vel, ikke at jeg har peiling!

Hørte på radio i dag at noen sauer på østlandet hadde fått skrapesyken. Det var en dårlig nyhet. En annen, for å si det mildt- jævlig, nyhet var at det ikke blir noen Finse tur på klassen. Grunnen er at klasseforstanderen ikke vil få ekstra lønn for å måtte overnatte ol. Det er så sinnsykt dårlig gjort! Synes hun kunne ofre de to dagene på oss. For det første så ville det blitt siste skoleturen vi vil ha, hvor klassen er samlet. Det er siste året på ungdomsskolen, og vil ikke se klasseforstanderen noe særlig igjen + at vi kanskje heller ikke vil møte noen i klassen igjen pga. flytting etc. Kort sagt; hun har en jævlig dårlig grunn til å ikke få klassen på klassetur!

Ellers så har jeg spist 1/2 yougert Dream is- som min mor ikke likte + at vi lagde pizza i heimkunnskapen. Var hos **** for første gang på en god stund. Tok selvbruningskrem på en gang til for å se hvor brun jeg kan bli!!

--------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...fant nettop en dagbok her! Der har jeg skrevet en del fra 1997...må bare overføre litt av det inni her :)

--------------------------------------------------------------------------------------

12.11.1997

I dag var jeg på skolen og...uups!...i går hadde vi forresten heimkunnskaps test, hvor vi lagde kjøttboller i grønnsakssuppe, og eplefyll i horn. Jeg lagde kjøttboller og suppe. Kjøttbollene ble uheldigvis litt rå inni!

Da jeg kom hjem hadde mamma dratt på nattevaktsjobben sin. Jeg tok krøller i håret i dag, men papiljoter. Så missfostret jeg ble! Farget ellers håret mitt lysere. Var hjemme i går og gjorde lekser.

Har bestemt meg for å slanke meg. I dag spiste jeg 3 sjokolader....veeeldig sunt!

--------------------------------------------------------------------------------------

13.11.1997

I dag "forsov" jeg meg. Var så sinnsykt trøtt, og gadd rett og slett ikke å gå på skolen. Støvsugde huset utenom trappen og gangen. Mamma klikket fullstendig! Snakket med **** (språkreisevenninne) på telefonen. Vi skal møtes i morgen 15:10 i byen ved den blå steinen.

Mama ble forresten gal da jeg fortalte at jeg ikke våknet av vekkerklokken. Hun sa hun ikke ville skrive sykemelding. Tilbake til det mer hyggelige; skal overnatte hos *** i morgen...uff...helt på Sotra Var sammen med **** på Lagunen (en veldig snar tur), og kjøpte hårfarge (hasselbrown). Ser nå rødt/brunt ut (litt mye mørkere enn før). Spiste sjokolade til kvelds...uffamei, hvordan skal dette gå!!!????

Treningsplan- hver dag!! :

100 sit-ups, 20 push-ups, 50 rumpeløft, 50 hoftebøy, 50 "sykkelturer", 50 "opp med beina og frem og tilbake", dans litt, hopp og sprett, "fisken" hvis du gidder...

Dette får du lov å spise/drikke:

Frokostblanding, knekkebrød, go`morgen, melk, vann, frukt, grønnskaer, tyggis, røyk, fisk, appelsinjuice, gening/ginseng (??) og alkohol (hmmm).

Sukkersyk?? Ta en banan, et glass vann med sitrondråper eller fruktblanding.

Sulten? Ta en røyk, eller spis sunt!

Når du har mensen- spis en sjokolade da vel!!

--------------------------------------------------------------------------------------

Har jeg virkelig vert så stein dum i hue...ja! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...fant nettop en dagbok her! Der har jeg skrevet en del fra 1997...må bare overføre litt av det inni her :)

--------------------------------------------------------------------------------------

12.11.1997

I dag var jeg på skolen og...uups!...i går hadde vi forresten heimkunnskaps test, hvor vi lagde kjøttboller i grønnsakssuppe, og eplefyll i horn. Jeg lagde kjøttboller og suppe. Kjøttbollene ble uheldigvis litt rå inni!

Da jeg kom hjem hadde mamma dratt på nattevaktsjobben sin. Jeg tok krøller i håret i dag, men papiljoter. Så missfostret jeg ble! Farget ellers håret mitt lysere. Var hjemme i går og gjorde lekser.

Har bestemt meg for å slanke meg. I dag spiste jeg 3 sjokolader....veeeldig sunt!

--------------------------------------------------------------------------------------

13.11.1997

I dag "forsov" jeg meg. Var så sinnsykt trøtt, og gadd rett og slett ikke å gå på skolen. Støvsugde huset utenom trappen og gangen. Mamma klikket fullstendig! Snakket med **** (språkreisevenninne) på telefonen. Vi skal møtes i morgen 15:10 i byen ved den blå steinen.

Mama ble forresten gal da jeg fortalte at jeg ikke våknet av vekkerklokken. Hun sa hun ikke ville skrive sykemelding. Tilbake til det mer hyggelige; skal overnatte hos *** i morgen...uff...helt på Sotra Var sammen med **** på Lagunen (en veldig snar tur), og kjøpte hårfarge (hasselbrown). Ser nå rødt/brunt ut (litt mye mørkere enn før). Spiste sjokolade til kvelds...uffamei, hvordan skal dette gå!!!????

Treningsplan- hver dag!! :

100 sit-ups, 20 push-ups, 50 rumpeløft, 50 hoftebøy, 50 "sykkelturer", 50 "opp med beina og frem og tilbake", dans litt, hopp og sprett, "fisken" hvis du gidder...

Dette får du lov å spise/drikke:

Frokostblanding, knekkebrød, go`morgen, melk, vann, frukt, grønnskaer, tyggis, røyk, fisk, appelsinjuice, gensing/ginseng (??) og alkohol (hmmm).

Sukkersyk?? Ta en banan, et glass vann med sitrondråper eller fruktblanding.

Sulten? Ta en røyk, eller spis sunt!

Når du har mensen- spis en sjokolade da vel!!

-------------------------------------------------------------------------------------

Er det mulig at jeg har vært så stein hakka dum i hue....ja... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her skriver jeg månedsbusjett!! Pengene fikk jeg av mamma- barnebidrag- den bortskjemte ungen jeg er!! :ler:

--------------------------------------------------------------------------------------

15.11.1997

Månedslønnen kr 2080

tyggis: 90 kr (1/2 pk. pr. dag)

buss: 412 kr

bind/tamponger: 80 kr ( 1 pk. bind og 1 pk. tamponger)

sminke: 150 kr (rusk/øyesminke)

kino: 170 kr (3 kinoer)

klær: 479 kr (?)

cd`er: 169 kr (1 cd)

røyk: 150 kr (3 * 20 pakninger)

alkohol: 200 kr (5 øl pr. helg)

blader: 100 kr

Sum: 2000 kr pr. måned

5 uker: 1 ukelønn; 416 kr. 59, 50 kr dagen!!!

4 uker: 1 ukelønn; 520 kr 74, 50 kr dagen!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har det klikket helt for meg!! MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skrive mer fra min gamle dagbok!!!

--------------------------------------------------------------------------------------

14.11.1997

I dag var vi ikke på skolen, så jeg fikk sove lenge! Mamma klikket som sagt i går, men hun sier at hun skriver melding alikevel. (Pjuh!)

Dro til byen i 14:00 tiden for å treffe ***** og ***** (språkreisevennene). Skal overnatte hos *** hele helgen. Vi hadde egentlig tenkt oss på fest, men det ble ikke noe av. Vi tok oss noen glass solo og sprit og ble passe fulle. Jeg og **** kom inn på temaet sex, og fortalte hverandre hva vi likte best når gutten hadde oralsex med oss! Ok...normalt??! Jeg har jo ikke noe erfaring at det gjør noe...

Vi la oss 05:00. Har vondt i halsen..har røykt som en ape!

--------------------------------------------------------------------------------------

16.11.97

Nyttårsløfter!!!

*spise sunt

*kun 1 sjokolade annenhver dag

*slutte å røyke

*kun drikke alkohol 1-2 ganger i måneden

*Bruke penger på OK ting

*Være snill jente og ikke rote med guttene

*Finne drømmetypen, og beholde han!

--------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... så var denne dagen over. Nesten! Mamma kom hjem i dag. Godt å se henne igjen! Hun begynte å gråte, og sa at hun var nå den eneste i familien som fremdeles hadde troen på meg når det gjalt utdannelse. Har ennå ikke mistet troen på meg selv, men vet at det trengs skjerpings som f***! Håper tiltaksløsheten min avtar, og at jeg kommer meg på skolen som andre "normale" mennesker gjør. Har verken tid eller råd å la dette året også gå i vasken.

VI HAR KJØPT JULETRE!!! Ihaaaaa! Fikk et lite cick i dag, så jeg sprang ned i gaten, hvor en bonde står og selger juletrær, og kjøpte en flott sølvgran til 250 kroner. Var absolut verdt det! Har ikke hatt juletre siden jeg var 6 år! Tenke seg til! Nå blir det juuuuuul!!!!!! *ler* Granen står nå i vinterhagen, og skal bli sagd på enden, satt i vann og bli pyntet i morgen :) Gleder meg som et lite barn!

Snakket med noen naboer i dag. Den ene hadde nyopererte bryster, da hun tok brystreduksjon pga. nakkeplager. Den andre fortalte om hvor trakkasert hun har blitt av en viss annen nabo, og anmeldt personen til politiet---U GO GIRL!

Nei...nu skal jeg ta siste siggen, drikke opp julebrusen og få meg en gooood natt søvn!

NATTAKLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Halloen Dragsundsnuppa!

Hvordan går det? Hatt en fin jul eller?! Ferie er digg sant vel??! :lol:

Du får ha en fortsatt god jul og et godt nyttår!

Nyttårsklem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Eminel!!! Godt nyttår til deg!! Har hatt en super ferie. Var hos kjæresten min i Sverige og feirte jul med familien hans. Litt skummelt, da jeg det var første gang jeg møtte dem! Men veldig hyggelig! Jeg flytter jo til han til sommeren, så jeg burde jo komme overens med menneskene rundt han :) Og det gjør jeg :) :)

KLEEEEEEEEEM!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Feire jul hos typen i Sverige?! Tidig :kgblunk:

Vært sammen med typen min i snart 11 måneder jeg, og det eneste som gjenstår er å møte hverandres foreldre.... Gruer meg til det, likevel blir det deilig når det er overstått (enten de liker oss eller ikke)!

Knas at du skal flytte i lag med han til sommeren!!! U are one lucky pig :Hehe:

Koz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...