Gå til innhold

Flygelederstreik 13. juni?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Noen flere som skal ut å fly i uke 24 som er redd for streik?? Har fått beskjed om at det er varslet at bakkemannskapene blir tatt ut i streik den 09 og flygelederene den 13. juni, og jeg skal dra den 14.. :frustrert:

Er vel ikke tilfeldigvis noen som jobber i Avinor, NAVO eller hos riksmeklingsmannen som har noe insideinformation ang. hvordan man ligger an med forhandlingene..? ;):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å da kommer jeg meg aknskje ikke hjem fra ferie da? haha.

Slutter flyene å lande også?

Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Ja, da kommer man dessverre hverken inn eller ut i landet mest sannsynlig.. Heldiggris.. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei ikke tull da, er det vedtatt at de går ut i streik den 13 juni, vi reiser den dagen, på en reise vi har ventet lenge på å ta, det er ikke sant!!!!!! F... ALTSÅ. hva skal vi gjøre da? Får vi igjen de fjorten tusen vi betalte for flybillettene?

Skrevet

Hvis jeg ikke kommer meg på ferie 19. juni må noen, dvs de som er ansvarlig for en evnt. streik, dø sakte og smertefullt. Det betyr at jeg har 10 dager ferie som jeg må benytte til noe annet og det vil ikke bli gledelig. :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

men du skriver at du har fått opplyst at flygeledere er tatt ut i streik den 13 juni, stemmer dette, er det vedtatt?

Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Hvis ikke Flygelederne (www.natca.no) og Avinor (www.avinor.no) blir enige før den datoen så kan du nok regne med streik, ja. De godtok ikke tilbudet de fikk i midten av mai så jeg vet ikke hvordan de ligger an i forhandlingene nå. Det skal mekles hos www.riksmeklingsmannen.no den 12 og 13 juni...

Gjest Gjest
Skrevet

meklingen mellom flygeldere og avinor er BERAMMET til den 12 og 13 juni, kan de gå ut i streik mens meklingen pågår da? vil det være en lovlig streik? Vi reiser tidlig på morgenen den 13 juni, og jeg håper av hele mitt hjerte at vi ikke blir rammet av denne streiken...Hva tror dere?

Skrevet

Vil det si at de bare kan streike 13 og 14 eller hvordan blir det?

Og blir det streik de dagene så påvirker det sikkert flytrafikken noen dager etter og.

Vi reiser 18 juni, vi har lovet jenta våres at hun skal få feire dagen sin i Euro Disney. Og hun vil bli helt knust.

Håper virkelig de har ordnet opp i det til da, det beste er jo hvis det ikke blir streik overhodet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en avsluttende eksamen på en annen kant av landet den 15. juni. Er livredd for at det skal bli streik :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som er oppdatert? Ser at meklingen er berammet til den 12 og 13 juni, vi reiser den 13 juni, da vil vi vel komme oss av gårde?

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet noe mer om bakkemannskapene?

Skrevet
Noen som vet noe mer om bakkemannskapene?

Ja, det kunne vært interessant å vite siden vi skal ut å reise den 9 juni.

Har jeg forstått det rett hvis flyselskapet må betale videre overnatting for oss der vi er hvis vi ikke kommer oss hjem igjen på grunn av streik?

Skrevet

FRUSTRASJON! Er så møkk lei av de hersens flygelederne... Null sympati fra min side. De klarte nesten å ødelegge min New York ferie for halvannet år siden. Da satt jeg, sammen med 50.000 andre mennesker, fast på Gardermoen i 36 timer.

Flygelederne misbruker sin streikerett :frustrert:

Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Svar fra Avinor:

Hei,

viser til ditt spørsmål ang streik.

Megling for flygeledere starter mandag 12. juni med frist midnatt 13. juni.

Vi vet ikke hvor omfattende en evt streik vil bli i første omgang.

I følge reglene skal uttak for streik varsles 4 dager i forveien.

Så omfanget aner vi ikke noe om før seinest lørdag denne uken.

Dersom jeg skulle ut og reise den aktuelle dagen, så ville jeg ha booket om min billett.

Da er det vel bare å booke om, da.. :frustrert:

Skrevet

Håper dette ordner seg fort. Vi skal reise 18 juni, er den eneste ferien vi får mulighet til og dra på i sommer, så kommer vi oss ikke avgårde nå, så blir det ikke ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...