Gå til innhold

pass til Danmark, baby?

Klips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fruktfat

nei, jeg har aldri vist noen form for legitimasjon på danskebåten, kun billetten når jeg skal handle kvoten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg holdt på å få hjerteinfarkt i fjor da jeg kom på at jeg hadde glemt passet i Bergen og skulle fly fra Stavanger til Stockholm, lettelsen var stor da jeg kom på at pass ikke er påkrevd. Alt man tar for gitt, altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi skal også til Danmark i sommer og vi kommer til å ta med pass, ikke fordi man trenger det, men fordi vi skal på en liten grensehandel i Tyskland og da må man ha med pass. Når man først er så nær Tyskland må man jo få med seg noe fra billige Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat

vi var på camping i sommer i danmark og var også innom tyskland. hadde ikke med pass noen av oss. hvor skal man bli bedt om pass da?

bare husk at de stort sett ikke tar visa i butikkene da... vi gjorde et overslag før vi kom til kassa, så gikk jeg i minibanken og tok ut penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det man kjøper billig i Tyskland, da? Danskene drar vel på Harrytur dit har jeg hørt, er det øl og sånn du tenker på? Eller noen andre kupp man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Vi drar til Sverige, svenskene drar til Danmark, og danskene drar til Tyskland. Hvor tyskerne gjør av seg, det vet jeg ikke helt (jo, forresten, de er de eneste som har råd til å dra på bilferie i Norge!)

Alkohol er billig i Tyskland, det meste annet har ganske normale priser, inkl. bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

alkohol er mye billigere ja! er utrolig komisk å se folk drar med seg TRALLER med øl og vin :ler:

ellers er mat billigere, vi handlet der for resten av turen vår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men var ikke du på syden ferie i våres?

hadde du ikke pass til sønnen din da? Eller var det det du mente med spedbarnpass?

kom plutslig bare på at jeg leste det et sted en gang her..

men pass til danmark trenger du ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men da jeg skaffet pass til ham første gang hadde jeg ikke fått fødselsattesten ennå, så da fikk jeg bare Newbornpass som er gyldig i 6 mnd. og det gikk akkurat ut.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tyskerne gjør av seg, det vet jeg ikke helt (jo, forresten, de er de eneste som har råd til å dra på bilferie i Norge!)

De drar til Polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...