Gå til innhold

Noen råd for menssmerter?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er fast bruker her til vanlig, men velger nå å være anonym fordi folk ikke vet at jeg er prøver....

Jeg sluttet med p-pillene for lenge, lenge siden fordi vi prøver å få barn. Men i det siste har menssmertene blirr kraftigere og kraftigere. Det er så plagsomt til tider at jeg nesten ikke klarer å gjennomføre arbeidsdagen. Jeg dytter i meg Paracet, men liker ikke å gjøre det,

Finnes det noen gode råd for å minske smertene? Noe naturmiddel eller andre tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Godjenta79
Skrevet

Paracet funker ikke i det hele tatt på meg, men jeg bruker Naproxen - fikk dem for lumbagosmerter i ryggen en gang og måtte le litt da jeg så de var beregna for menssmerter. Når jeg slutta på pillen og fikk tilbake skikkelige menssmerter prøvde jeg dem - og de funker skikkelig bra! Du får kjøpt dem reseptfritt på apoteket!

De kan være ganske harde på magen, så det er best om du tar dem med mat.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Sier som hun over meg, prøv Naproxen.

En venninde av meg hadde så store menssmerter at hun svimte av, så hun fikk naproxen av legen. Å etter det merket hun menssmertene nesten ikke..

Gjest Gjest
Skrevet

Åi..sliter ogås med menssmerter..skal jammen prøve naproxen tror jeg..

Jeg pleier å ta ibux eller paracett. Syns ibux virker bedre enn paracett.

Mensen er noe herk!!!!!!!!!!

Skrevet (endret)

Enkelt og greit: Vær hjemme fra jobb! Jeg er sengeliggende to dager i måneden hvor jeg har mensensmerter av verste sort (kaster opp og besvimer osv). Jeg tar naproxen med en gang jeg merker noe, og holder meg heeeeeeeeeeeeelt i ro. Har varmeflaske på magen. Hvis jeg begynner å stresse i det hele tatt tar det HELT av! Jeg har prøvd mange ganger å tenke at det går bra, men det gjør det ikke! Så vær hjemme, ta det helt med ro! Det er det kroppen din trenger! :klem:

Edit: Veldig nysgjerrig på hvem du er!!! :ler:

Endret av afr0dite
Gjest Gjest
Skrevet

Paracetamol fungerer ikke på mestruasjonssmerter. Ta ibux, og hjelper ikke det fåes Naproxen reseptfritt på apoteket mot menstruasjonssmerter. Naproxen er som sagt litt sterkt mot magen, så ta det sammen med mat.

Ellers så hjelper det å holde kroppen i ro, unngå å spise søtt og salt(!), og varm pute eller pose på mage - rygg. Sitte på jobb med varmepute er kanskje ikke så festlig, så da har jeg med en ekstra genser eller sjal som jeg legger i fanget over magen når jeg sitter.

Jeg har begynt å slite så mye med menstruasjonssmerter at jeg blir sengeliggende kanskje tre-fem dager i måneden. Skikkelig kjedelige greier! :tristbla: Lurer på om jeg skal la hele graviditetsplanene gå i vasken og heller begynne på p-pillene igjen. Håper ikke du blir enda mer plaget og at noen av tipsene her hjelper deg.

Gjest Gjest
Skrevet

for meg hjelper det å ligge på sofaen eller i sengen med en varmeflaske på mage eller rygg... det er smertelindrene, og behagelig... Tenker dette som alternativ for smertestillende... er verdt et forsøk :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg har funnet ut er, at om jeg stresser og driver med mye tungt arbeid dagene før mensen så jeg er veldig sliten, så blir mensen et MARERITT.

KLarer jeg å roe litt ned, og være flink til å trene rolig og regelmessig siste dagen så går det ofte bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...