Gå til innhold

Allergiske reaksjoner i huden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt en allergisk reaksjon i ansiktet i snart to måneder nå. Det kan bli litt bedre, men så kommer det nye kløende nupper. Det startet med at jeg prøve i.d. samt en annen type mineral make-up. Jeg har aldri tidligere opplevd liknende, men jeg ville jo tro at straks jeg sluttet å bruke disse produktene skulle det bli bedre...? Reaksjonene var så kraftige at jeg kun brukte make-up pudderene to ganger.

Er det noen som vet om man kan bli overfølsom for andre ting man vanligvis tåler i etterkant av en reaksjon? Vet ikke om det er noe jeg spiser eller om jeg pluttselig har blitt allergisk mot de vanlige hudpleieproduktene mine, og nå begynner jeg å bli litt fortvilet! Noen som har opplevd noe liknende? Legen min for en mnd siden at det sikkert ble bedre av seg selv, det samme trodde hudpleieren min, forutsatt at man brukte de riktige produktene.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre eller hva dette kan komme av?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det kan ikke være soleksem da? Hvor i ansiktet får du de?

Jeg selv får soleksem i form av kløende nupper særlig rundt tinningene.

Ellers kan det ta litt tid å bli kvitt utslett, men det høres litt rart ut at det forsatt kommer nytt. Ikke det at jeg er noen ekspert..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har holdt meg unna solen etter at jeg fikk utlettet etter råd fra min hudpleier, så det kan ikke være det. Jeg har utlettet i kinnene, kjeveområdet og rundt øyepartiet (!), og under brynene...

Gjest Gjesta
Skrevet

Ut mot sidene, ikke sant? Jeg får også der du sier, bare ikke rundt øynene/ under øyebrynet..

Det er nok lurt å holde seg unna solen uansett hva som er grunnen til utslettet, for solen kan irritere det.

Men jeg ville kjøpt meg en solkrem med høy faktor for sensitiv hud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...