bettan Skrevet 10. desember 2002 #1 Del Skrevet 10. desember 2002 Har noen oppskrift på tyske skiver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 10. desember 2002 #2 Del Skrevet 10. desember 2002 Vel, jeg har en oppskrift som heter det i min bok, men det er kommet meg for øre at den oppskriften egentlig er på sjakkruter/fløyelsruter. Eneste forskjellen er at det er kakao i halvparten av deigen... Så da kan du jo prøve denne, men stryke kakaoen da.. Fløyelsruter 175 gram margarin 125 gram sukker -røres hvitt 1 egg 230 gram hvetemel 1 ts bakepulver 4 ts vaniljesukker -siktes i Del deigen i to og tilsett 2 ss kakao i den ene halvparten. (Del begge deiger (mørk og lys) i to, rull til pølser og sett dem sammen slik at du får "sjakkrutemønster".) La ligge kaldt over natta. Skjær så i skiver, 4-5mm tykke. Stekes på 200 grader i ca 8-10 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bakestrever Skrevet 10. desember 2002 #3 Del Skrevet 10. desember 2002 Det ligger en på kakemonsen.no som jeg var fornøyd med. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå