Gå til innhold

Avokado

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kanskje dumt spm, men hvordan skal avocadoen se / kjennes ut når den er moden?

Et råd litt på siden, men: Det kan være greit å kjøpe steinharde, umodne avokadoer i butikken noen dager før man skal bruke dem, la dem modne i romtemperatur og legge dem i kjøleskap så snart de blir litt myke.

Avokadoer som er myke når man kjenner på dem i butikken, er etter min erfaring ofte allerede overmodne eller dårlige, dessverre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et råd litt på siden, men: Det kan være greit å kjøpe steinharde, umodne avokadoer i butikken noen dager før man skal bruke dem, la dem modne i romtemperatur og legge dem i kjøleskap så snart de blir litt myke.

Avokadoer som er myke når man kjenner på dem i butikken, er etter min erfaring ofte allerede overmodne eller dårlige, dessverre.

Kanskje du har latt de være for myke? De skal jo bare gi litt etter ikke være helt woshimoshi! Men ja, hvis man ikke skal bruke de med en gang kan det være greit å kjøpe noen litt harde. Jeg pleier å kjøpe en myk, en litt hardere og en hard, så har jeg for tre dager!

Skrevet
Kanskje du har latt de være for myke? De skal jo bare gi litt etter ikke være helt woshimoshi!

Jeg er klar over det, ja - dette har nok mer å gjøre med hvor nøye butikkene er med å fjerne dårlig frukt og grønt fra hyllene.

Vil man være absolutt sikker på å ikke kjøpe dårlig avokado, er det best å kjøpe i god tid og velge umodne eksemplarer.

For egen del kjøper jeg ikke avokado i butikken lenger - jeg får dem levert på døren, økologiske og umodne. ;)

Skrevet
Jeg er klar over det, ja - dette har nok mer å gjøre med hvor nøye butikkene er med å fjerne dårlig frukt og grønt fra hyllene.

Vil man være absolutt sikker på å ikke kjøpe dårlig avokado, er det best å kjøpe i god tid og velge umodne eksemplarer.

For egen del kjøper jeg ikke avokado i butikken lenger - jeg får dem levert på døren, økologiske og umodne. ;)

Høres godt ut, men dyrt? :rosasmil:

At dårlig frukt og grønt ikke blir fjernet fra hyllene skal jeg ikke argumentere i mot i allefall!!! :ler:

• 3 måneder senere...
Skrevet

Avocado med salt, pepper, reker, rømme og pinjekjerner på toppen, som forrett. Mangler jeg noe da? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...