Gjest Jobbsøker Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Når det står "søknad merkes...", hvor skal dette skrives? Som overskrift i søknaden, på konvolutten?
Skravla Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Sett det i overskriften. Mye enklere for den som skal sitte å sortere søknader - hvis det er flere stillinger utlyst samtidig. Det kan i tillegg være greit å merke konvolutten også, men det er ikke alle steder konvolutten følger søknaden.
Gjest prestekrage Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Ettersom det er mange som vil ha søknad pr mail: I "Subject"- feltet!!!
Lourdes Skrevet 2. juni 2006 #7 Skrevet 2. juni 2006 Ettersom det er mange som vil ha søknad pr mail: I "Subject"- feltet!!! ←
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 2. juni 2006 #8 Skrevet 2. juni 2006 Tusen takk for svar! Et lite spørsmål til, angående søknad per mail: skal man da skrive søknaden i selve mailen eller skal den skrives som en vanlig søknad i et word-dokument og sendes som vedlegg?
Lourdes Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 Vanlig word dokument som vedlegg. I teksten på mailen kan du bare skrive eks. Hei Jeg ønsker herved å søke på stillingen som _______. Vedlagt ligger søknad og CV. Håper på positivt svar. Mvh., Navn Navn
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #10 Skrevet 2. juni 2006 Tusen takk for svar! Et lite spørsmål til, angående søknad per mail: skal man da skrive søknaden i selve mailen eller skal den skrives som en vanlig søknad i et word-dokument og sendes som vedlegg? ← Den skal legges som vedlegg i pdf-format.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 2. juni 2006 #11 Skrevet 2. juni 2006 Huff, jeg sendte nylig to søknader per mail hvor jeg i min uvitenhet skrev søknaden i selve mailen og sendte bare CV som vedlegg. Da har jeg vel ingen sjanse på de jobbene da.
Lourdes Skrevet 2. juni 2006 #12 Skrevet 2. juni 2006 Nybegynner-tabbe Det ordner seg nok! Er ikke nødvendigvis slik at de forkaster alle kandidater som gjør en slik type tabbe. Du er nok hverken den første eller siste som gjorde det på den måten. Det er verre med de som skriver samme søknad til flere selskaper og glemmer å bytte om navnene på selskapene et eller annet sted i teksten. DA havner søknaden rett i papirkurven. Lykke til
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 2. juni 2006 #13 Skrevet 2. juni 2006 Ok, enda et spørsmål. Når man sender søknad per mail skal den da inneholde ditt og firmaets navn og adresse øverst slik som en vanlig søknad? Altså skal den være på en prikk lik en vanlig søknad bare sendt over mail istedet for i posten?
Lourdes Skrevet 2. juni 2006 #14 Skrevet 2. juni 2006 Ja. Det er jo et formelt brev akkurat som når du sender det i posten. Jeg har hvertfall alltid gjort det slik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå