Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Jobbsøker
Skrevet

Når det står "søknad merkes...", hvor skal dette skrives? Som overskrift i søknaden, på konvolutten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skriver det i overskrifta på søknaden

Skrevet

Jeg merker konvolutten.

Skrevet

Sett det i overskriften. Mye enklere for den som skal sitte å sortere søknader - hvis det er flere stillinger utlyst samtidig. Det kan i tillegg være greit å merke konvolutten også, men det er ikke alle steder konvolutten følger søknaden.

Skrevet

Både på konvolutten og som overskrift.

Gjest prestekrage
Skrevet

Ettersom det er mange som vil ha søknad pr mail: I "Subject"- feltet!!!

Skrevet
Ettersom det er mange som vil ha søknad pr mail: I "Subject"- feltet!!!

:enig:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Et lite spørsmål til, angående søknad per mail: skal man da skrive søknaden i selve mailen eller skal den skrives som en vanlig søknad i et word-dokument og sendes som vedlegg?

Skrevet

Vanlig word dokument som vedlegg. I teksten på mailen kan du bare skrive eks.

Hei

Jeg ønsker herved å søke på stillingen som _______.

Vedlagt ligger søknad og CV.

Håper på positivt svar.

Mvh.,

Navn Navn

Gjest gjest1
Skrevet
Tusen takk for svar!  :)

Et lite spørsmål til, angående søknad per mail: skal man da skrive søknaden i selve mailen eller skal den skrives som en vanlig søknad i et word-dokument og sendes som vedlegg?

Den skal legges som vedlegg i pdf-format.

Skrevet

Huff, jeg sendte nylig to søknader per mail hvor jeg i min uvitenhet skrev søknaden i selve mailen og sendte bare CV som vedlegg. Da har jeg vel ingen sjanse på de jobbene da. :tristbla:

Skrevet

Nybegynner-tabbe ;)

Det ordner seg nok! Er ikke nødvendigvis slik at de forkaster alle kandidater som gjør en slik type tabbe. Du er nok hverken den første eller siste som gjorde det på den måten.

Det er verre med de som skriver samme søknad til flere selskaper og glemmer å bytte om navnene på selskapene et eller annet sted i teksten. DA havner søknaden rett i papirkurven.

Lykke til :)

Skrevet

Ok, enda et spørsmål. Når man sender søknad per mail skal den da inneholde ditt og firmaets navn og adresse øverst slik som en vanlig søknad? Altså skal den være på en prikk lik en vanlig søknad bare sendt over mail istedet for i posten?

Skrevet

Ja. Det er jo et formelt brev akkurat som når du sender det i posten. Jeg har hvertfall alltid gjort det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...