snøfnugg Skrevet 1. juni 2006 #21 Skrevet 1. juni 2006 (endret) At hun sitter i vogn er vel ikke verdens undergang.Men det med smokken var ikke noe særlig,uansett skal hun snart begynne på skolen.Da vil hun jo måtte dra på undersøkelse hos helsesøster,hun vil nok sikkert si ifra. -Til min store forskrekkelse fikk jeg vite av min mor at jeg hadde brukt smokk til jeg var 5! Jeg spurte om hun ikke var riktig rett. Men det har gått fint med meg og jeg har ikke hatt no ettervirkninger av det. Endret 1. juni 2006 av snøfnugg
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #22 Skrevet 1. juni 2006 -Til min store forskrekkelse fikk jeg vite av min mor at jeg hadde brukt smokk til jeg var 5! Jeg spurte om hun ikke var riktig rett. Men det har gått fint med meg og jeg har ikke hatt no ettervirkninger av det. ← Godt å høre!
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #23 Skrevet 1. juni 2006 Så da er vi allerede i gang med diskusjon rundt skolestart ved femårsalder... ← I 1997 startet en ny reform der man begynner på skolen det året man fyller 6 år. Noen har da ikke fyllt 6 år enda og begynner når de er 5 år og noen mnd. Defor kommer skolestart opp i denne debatten.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #24 Skrevet 1. juni 2006 Man skal ikke behandle en 5-åring som en baby.. Kanskje hun burde få en baby til å hun kan begynne å behandele 5-åringen som en 5-åring?
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #25 Skrevet 1. juni 2006 Man skal ikke behandle en 5-åring som en baby.. Kanskje hun burde få en baby til å hun kan begynne å behandele 5-åringen som en 5-åring? ← Kanskje ikke! Da vil jo bare den nye babyen være baby til h*n er 25 eller noe.
Lemming Skrevet 1. juni 2006 #26 Skrevet 1. juni 2006 Og jeg som går og plukker smokken ut av munnen på min 9 mnd gamle baby til stadighet, fordi jeg er redd det skal hemme språkutviklinga dersom han går med den i munnen hele dagen...! Dette burde hun vært avvent med for lenge siden, iallefall vogna og smokken. Kan man ikke dessuten få veldig skjeve tenner av å bruke smokk så lenge? Sovinga på dagen reagerer jeg ikke så mye på, selv om jeg ikke har hørt om det hos så store barn før. Noen blir fortere sliten enn andre, og kan ha behov for å hente seg inn igjen. Husker at vi i barnehagen ble lagt på madrasser på gulvet for å sove hver dag, men husker ikke hvor lenge de gjorde det. Da jeg sluttet å sove på dagen måtte iallefall mamma legge opp til "rolig-tid". Dersom jeg sov på dagen ble jeg så våken senere, og det gikk ut over nattesøvnen, fordi jeg ikke fikk sove på kvelden. Jeg ble likevel sliten i løpet av dagen, og hadde behov for hvile. Da ble tv og andre "forstyrrende elementer" skrudd av/fjernet, og vi koste oss med å lese en bok, eller noe lignende. Jeg sier som de andre. Jeg ville spurt om hun ikke var redd for at jenta skulle bli mobbet hvis hun enda gikk med smokken i munnen hele dagen når hun begynte på skolen, eller fordi hun enda bruker vogn..
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #27 Skrevet 1. juni 2006 Enig med det med smokken, men at dette grenser til barnemishandling er vel en liten overdrivelse? Isåfall er jeg i samme klasse (nesten).. smokk - burde ikke vært i bruk (men barnemishandling?) sitter i vogna på tur - det gjør også vår 4 1/2 åring, siden vi går med søskenvogn pga 2-åringen. Brukes mest til turen hjem fra barnehagen (da er barna slitne), men barnemishandling mener jeg kanskje ikke det er? bleie - vår 4-åring sluttet når hun var rett over 3 år... (det er jo også ganske sent tatt i betraktning hvordan det var i gamle dager). Det jeg vil frem til er at mange her inne synes litt HYSTERISKE? Kjenner du ikke moren syntes jeg egentlig ikke du skal blande deg inn. Men barnehage bør være et "must" siste året før skolestart. ← Nå er det nok en forskjell på barnemishandling og omsorgsvikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå