Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

litt om eksamensformen:

-en skriftlig besvarelse som skal evalueres med selve eksamen

-4 timers eksamen

-4 oppgaver

jeg glemte da som sagt noe MEGET viktig i den ene oppgaven, samt at en annen var ganske så laber. to av oppgavene var bra. det samme med den skritlige besvarelsen.

nå er jeg redd dette kan føre til en dårlig karakter, eller stryk. selvfølgelig vanskelig å uttale seg om oppgaver man ikke kjenner til, men hva tror dere? kan man stryke når man glemmer noe så viktig? eller blir det litt som at det blir to feil og to rett? det kan vel ikke bli stryk?

det er ved høyskole.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Som du sier så er det vanskelig å svare på dette når man ikke kjenner til oppgaven, og når man ikke kjenner til eksamensregleverket på din skole. Jeg kan derimot svare ut i fra de eksamener jeg har hatt (HIST). På de fleste av våre eksamener har vi på forhånd fått beskjed om at det gis en samlet karakter, men at de for seg selv setter en karakter per oppgave også avgjør helhetsinntrykk osv. Det har da stått på oppgavesettet at man må bestå hver enkelt deloppgave for å bestå eksamen. Var regelverket slik på din eksamen kan du stryke om du har en dårlig oppgave, selv om resten er perfekt - men husk at det skal endel til for å stryke da! Er det derimot slik at en ikke må bestå alle oppgaver hver for seg skal du vel ikke stryke om 3 av 5 var bra! Karakter derimot er ikke lett å si..

Gjest Gjest
Skrevet

huff, jeg frykter det værste. og så må jeg vente i enda to uker til. :sur:

hvordan var praksisen hos dere ang å ta eksamen på nytt?

takk for svar forresten!

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Hos oss får man kun konte om man har strøket, konteeksamen er vanligvis 1-2 mnd etter ordinær eksamen (i august for eksamnene før sommeren). Om man får en dårlig karakter må man vente et år for å ta den opp, sammen med de i kullet under (neste ordinære eksamen). Ofte krasjer dette desverre med egne eksamener.. men dette gjelder for akkurat den linja jeg går, er ikke sikker på hvordan det er å ta opp eksamner hvor man har gjort det dårlig på andre linjer.

Ikke ta sorgene på forskudd du, det er vel ikke så uvanlig å være negativ rett etter en eksamen! Jeg har iallefall blitt veldig gledelig overraska noen ganger :) Nyt våren/sommern, er ikke noe du kan gjøre fra eller til nå uansett!

Skrevet

Før nyttår sto det i vår studentavis at du kunne at konten om du ikke var fornøyd med eksamenskarakteren... UiS, men har ikke hørt om noen som har gjort det, det skal gå ann og søke også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...