Midnattsol Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Har vært til behandling hos fysioterapeut i dag på grunn av stiv i nakke, muskler og har muskelknuter. Hun ba meg tenke på akupunkturbehandling som hun brukte endel. Nå er jeg ikke så veldig begeistra for nåler og har eller ingen erfaring med akupunkturbehandling, men tenkte jeg kanskje burde gi det en sjanse for å bli bra. Ønsker å vite andres erfaringer og hvordan det er. Hjalp det? Vondt? Anbefales? På forhånd takk for svar.
Morroklumpen Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 (endret) Jeg har kommet inn til akupunktøren og nesten ikke kunne bevege meg, og etter et par nåler, så kan jeg ta i gulvet. Jeg har veldig god erfaring med akupunktur. Har fått både øreakupunktur og i kroppen. Begge deler har vært greit. Midlertidige nåler er litt bedre enn dem som skal sitte i øret til de spretter ut og er ferdig å trigge det puktet. (Jeg hadde forresten en nål på et aggrasjonspunkt en gang (sånn som skal sprette ut), og om kvelden, så snakket jeg med mannen min om noe jeg var sint for, og pluselig, så falt den ut... :-D Endret 31. mai 2006 av Morroklumpen
aline Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 bruker riktignok akupunktur for noe heeelt annet, men har veldig god erfaring med at det hjelper. jeg har/hadde virkelig panikk for alt som heter nåler før jeg startet, og måtte gå to ganger i uka for at jeg ikke skulle rekke å bli redd nålene i starten. men det går over. om det er vondt? vel, hørte flere som sa at det ikke gjorde vondt, at de ikke kjente noe..... det stemte IKKE på meg, i starten syntes jeg vel det var vondt ofte. men ikke sånn vondt som jeg hadde trodd, det var ikke vondt som når jeg får en sprøyte f.eks men det kunne være vondt både når hun traff punktet, når hun satte nåla, når hun vred på den... men det var egentlig greit ganske raskt, for det var ikke en ille vondt. har gått til akupunktur fast nå i snart ett år, og er helt utrolig fornøyd. fremdeles kan det gjøre vondt, mest om hun setter på punkter som gjør vondt, sjelden vondt som i når hun stikker. og både fra min og andres "båser" høres det til tider... men jeg med min panikk for både nåler og smerte, vil likevel anbefale det, det er ikke så vondt. jeg fortsetter jeg, og kommer til å bruke det for det meste jeg skulle trenge behandling for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå