Gå til innhold

Opprop 19 juni.

Felicity

Anbefalte innlegg

Hei Hei.

Starter en liten oppropsgreie jeg :) Noen som blir med.

Hvordan er det med dere nå? Og dere som venter som har hatt termin, går det bra?

Har de siste dagen hatt skikkelig mensensmerter, akkurat som om jeg skal ha mensen, også problemer å gå etter at jeg har sitti. presser skikkelig.

Hun har ikke festet seg enda, skal på kontroll på fredag da er jeg 37+1 uker på vei. Regner faktisk med at jeg går over tiden, men lungene har jo vært modent siden uke 29 fordi jeg fikk lungemodningssprøyte i slutten av uke 28. men er jo 1.gansfødene, så jeg regner med at jeg går over :)

Ellers er formen ganske grei. Har sovet to netter på rad frem til 5 uten og stå opp, ellers har jeg vært våken 5-6 ganger å gått på do...

Ligger fortsatt og vrir meg fra høyre til venstre, men har satt hodet litt høyere opp nå, og ligger da mest på venstre side :)

Har fryktelig halsbrann om dagen nå, noe jeg har hatt leeenge, men nå er det ille. Bruker Gaviscon som hjeloer mye.

Klem fra meg.

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rognebær

Hei!

Er ikke helt sikker på hva opprop er, men jeg svarer nå likevel, jeg.

Jeg er 38+4 i dag, og det er altså mindre enn to uker til termin. Jeg går likevel og innbiller meg at det er leeenge til han kommer, og satser på sånn sankthans eller deromkring.

Har ikke merket noen tegn til at noe er på gang, utover alle kynnerne som jeg har hatt støtt og stadig i månedsvis. Nyter å ha permisjon, kjenner at kroppen er litt tung å dra med seg overalt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke hva oppropsgreie er men jeg synes det virker som en fin idé. :)

Jeg er 38+3, hakk i hel med Rognebaer. Formen er bra men jeg kjenner at jeg er tung na. Jeg var hos jordmor i gar og hun kunne konstatere at baby ikke har festet seg enda.

Jeg synes spesielt pa kvelden at baby synker ned, men jeg tror h*n gar litt opp og ned forelöbig.

Jeg har ogsa endel kynnere, mer kosentrert pa nedre del av magen, og som Felicity sa kjenner jeg litt "menssmerter" av og til.

Jeg aner jo ikke nar baby har tenkt seg ut men det viktigste na er at jeg (og pappan!) föler meg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opprop, mente jeg som en liten tråd vi kan skrive litt om hvordan det gikk sånn i dagene fremover. vi trenger jo ikke å skrive hver dag som andre gjør på nettet, men kanskje vært uke fremover :)

Bra noen har skrevet litt :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Jeg er to uker over termin i morra og skal da på min andre overtidskontroll (på Ullevål 09:00). Regner med å bli igangsatt hvis det ikke allerede er overfylt på fødeavdelingen (da kan jeg bli sendt hjem for å vente en dag til). Krysser fingrene for at jeg har blitt mer moden siden siste sjekk på mandag (har gått til akupunktur) og for at de har plass til meg i morra.

Humøret har vært overraskende godt på overtid helt fram til de to siste dagene. Nå er jeg DRITTLEI og vil ha knøttet ut!

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Fortsatt ingen fødsel her... (Til tross for utprøvd kjerringråd i går kveld, dog ikke for fødselsoppstartens skyld! :sjenert: )

Bøtteknotten sparker mye om dagen, og er nok ganske sterk!

Er i ganske fin form, men får fort vondt i ryggen av å stå og gå mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Tre dager til termin! Men ingen fødsel... ;) Den siste uka har jeg begynt å bli ganske klar for å føde, i motsetning til de to første ukene av permisjonen, hvor jeg desperat håpet at han ville holde seg unna en GOD stund til... :ler: Følelsen er nok godt hjulpet på vei av at jeg har fått slappet godt av og brukt mye tid på å tenke på det som skal komme, av at miiip har fått det skjønne knøttet sitt, og at det faktisk ikke er mer enn knappe tre uker til han er her uansett...

Men jeg har ikke så stor tro på at han kommer med det aller første, jeg føler meg helt normal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Prins Sigurd ble født med keisersnitt 3. juni 2006 klokka 06:50. Han veide 3992 gram og var 53 cm lang. Han er helt nydelig!!! :) Til alle dere som venter: dere har mye å glede dere til!!!

LYKKE TIL til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sa mye Miip med nydelig prins! :blomst:

I dag er jeg ved termin!!!! Uten at noe egentlig er pa gang na sa föler jeg heller ikke at jeg kommer til a ga 2 uker over.. Venter spent!

Mannen er ikke i form i dag sa jeg tror vi pröver a knipe til han er bedre. Vil gjerne ha en sa opplagt pappa som mulig med pa dette. ;)

Men hvem vet? Kanskje baby kommer i natt?....Eller kanskje ikke för neste helg eller helgen etter...

Gleder meg uansett!

I morgen skal vi til föden for ultralyd og sjekk. Blir spennende!

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Jeg har termin i morra og føler meg fortsatt i fin form, uten noe særlig tegn til at ting er på gang.

Har mye kynnere, men det har jeg jo hatt i månedsvis, så det er liksom ikke noe å ta med i betraktningen, føler jeg.

Og i dag sa en bussjåfør at jeg hadde så fin mage! :hjerter_rundt::ler:

Lykke til på kontrollen, *CHOUCHOU*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har fått :)

Her er alt ved det vanelige...Bortsett fra i går da jeg fikk omgansyke, men er bedre nå...

Forrige fredag var jeg på kontroll på sykehuset (2 juni) og da hadde jeg en cm åpning og hadde begynt modining.... Ene overlegen jeg tok ul hos. pluss min lege mener det kan skje når som helst, jordmoren min sa det kunne ta lang tid... :( To uker igjen og jeg er så klar som jeg kan få blitt. Går med sommerfugler i magen og bare venter på smerter jeg.... Og jeg som har gruet meg så fælt til fødselen, det tenker jeg ikke på nå, men tenker på hvem det er inne hos meg :)

Lykke til til dere som har termin i disse dager :)

Formen min ellers er så bra som den aldri har vært siden jeg blei gravid. Alt er bare toppers :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vaert pa kontroll pa föden. Alt sto bra til med baby og h*n har sunket godt ned i bekkenet. :)

Uheldigvis traff jeg pa en litt spesiell dame som tok UL. De mistenkte nemlig at baby var ganske stor og ville derfor ta nöyaktige (med feilmargin pa 10%) mal. Hun estimerte rundt 4200-4300g og synes dette var dröyt. :tristbla: Da jeg spurte om hva som ville skje dersom jeg na gar 2 uker over svarte hun bare at "ja, det er det jeg bekymrer meg for ogsa...vent litt jeg skal hente en annen lege."

Heldigvis fikk jeg vite etterpa av andre at jeg ikke matte bekymre meg og at siden bade mannen min og jeg hadde en födselsvekt pa over 4kg er det naturlig at baby ogsa har det. Men siden jeg befinner meg i Sveits og det virker som om de synes dette er unormalt stort her sa ble jeg litt stressa og hormonell som jeg er dro jeg hjem sippet og önsket meg hjem til Norge..

Na er imidlertid alt bra igjen :)

Sa spennende felicity med modning. Da er du jo litt igang er du ikke? Lykke til!

Jeg har ikke sjekket modning, kun fatt ny time pa föden om én uke. (Men jeg haper jo at det skjer noe för det! ;)

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 dager igjen til termin her, og foreløpig lite med action gitt...

Prøver å være tolmodig men håper den lille skal komme snart. Det er sommer og varmt i Bergen nemlig, og da blir jeg så hoven :( (ikke overlegen-hoven men mye vann i kroppen altså - men det skjønnte dere vel ;))

Formen er ellers fin, men det er komplett umulig å få sove godt om natten. Har masse kynnere, særlig om kvelden, og legger meg stadig håpefull om at i natt kanskje vi kommer i gang. Men neida... våkner utpå natten med halsbrann og den sedvanlige tisse-trangen, og ikke noe som ligner hverken rier eller vannavgang.

Hodet på babyen hadde endelig festet seg i forrige uke, og jeg merker nedpresset mye mer nå. (litt ubehagelig, men det lover jo bra da) Har ikke vært sjekket for modning enda. Vet ikke om jeg kommer til å bli det heller...

Forresten- *CHOUCHOU* og Felicity. Pr medisinsk definisjon er ikke fødselen i gang før man har 3 cm åpning... men 1 cm er jo på god vei til fødsel det :)

Har legetime til kontroll på onsdag, dagen før termin. Og har også min 5. modningsakupunktur time samme dag, så om det ikke skjer noe før det, håper jeg i hvertfall det skal sette noe igang da. *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager igjen til termin her, og foreløpig lite med action gitt... 

Prøver å være tolmodig men håper den lille skal komme snart. Det er sommer og varmt i Bergen nemlig, og da blir jeg så hoven :(  (ikke overlegen-hoven men mye vann i kroppen altså - men det skjønnte dere vel ;))

Formen er ellers fin, men det er komplett umulig å få sove godt om natten. Har masse kynnere, særlig om kvelden, og legger meg stadig håpefull om at i natt kanskje vi kommer i gang. Men neida... våkner utpå natten med halsbrann og den sedvanlige tisse-trangen, og ikke noe som ligner hverken rier eller vannavgang.

Med unntak av at jeg har fire dager igjen til termin, og ikke bor i Bergen, kunne det ha vært jeg som hadde skrevet det over.

Er egentlig i super form, men begynner å bli litt utolmodig. Jeg gleder meg jo sånn til å se han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rognebær

Nå er det termin+2 og jeg er fortsatt her. Ikke akkurat utålmodig, men veldig nysgjerrig på hva og hvem som venter der fremme et sted! :hjerte:

Har bare masse kynnere, og en livlig krabat i magen, men ellers ikke noen voldsomme tegn, gitt...

Skal en tur til jordmor igjen i dag.

Heier på alle sammen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne igrunn skrevet akkurat det samme som Rognisen. Jeg er ved termin +3 og pröver sa godt jeg kan og ikke vaere utalmodig..Det er utrolig spennende om dagen synes jeg og jeg er ogsa skikkelig nysgjerrig pa hvem som gjemmer seg der inne og som tydeligvis vil bestemme helt selv nar h*n vil komme ut. :)

Baby strekker seg og snur pa seg og det kjennes til tider litt rart ut, men jeg föler ingen tegn pa födsel egentlig.

Lykke til hos jordmor Rognebaer!

Hipp hurra, na er det ikke lenge igjen for noen av oss! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

6 dager over termin her, men tviler på om det skjer noe med det aller første. Eneste forskjellen siste dagene er en del kraftige stikninger helt nederst i bekkenet, noe både jeg og legen tolker som at babyen skrur seg enda lengre ned (hodet har vært festet lenge). Lite kynnere, men hele kroppen streiker hvis jeg styrer for mye i løpet av dagen. En del vann i kroppen, men det skulle bare mangle når en er over termin og det er 30 grader ute.

Synes egentlig ikke at det er noe stort problem å gå over termin, selv om det hadde vært fint å få hilse på denne babyen snart. Det morsomme er at det er en masse folk rundt oss som er mer utålmodige enn hva jeg selv er. Begynner jeg å bli litt lei av å svare på sms og telefoner om hvorvidt babyen har kommet ennå.

Har ikke fått sjekket verken hvor stor babyen er eller hvor moden livmorhalsen er, og er innstilt på at ungen kommer når h*n er klar. Prøvde å skremme småen ut i går med å ta årets første bad i Oslofjorden i 16 grader varmt vann, men det hjalp ikke det heller gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved termin i dag! Men ikke overaskende, ingen fødsel enda.

Men var til akupunkturtime i går, og fikk i tillegg til de vanlige modnings-nålene satt ekstra nåler som skal sette i gang fødselen. Foreløpig har det bare medført litt hyppigere og tydeligere kynnere/svake rier (er ikke så lett å avgjøre forskjellen gitt), men akupunktøren sa det varierte hvor fort akupunkturen virket, og det kunne gå opp til et døgn før kroppen kom i gang. Så nå vennter jeg jo ekstra spennt.

Kommer jeg ikke i gang i løpet av i dag/natt, så skal jeg få en ny "dose" i morgen ettermiddag, så krysser virkelig fingrene for at den lille skal møte dagens lys i løpet av helgen i hvergfall. Det hadde vært kjekkt.

Det morsomme er at det er en masse folk rundt oss som er mer utålmodige enn hva jeg selv er. Begynner jeg å bli litt lei av å svare på sms og telefoner om hvorvidt babyen har kommet ennå.

Hehe - ja, dette høres absolutt kjennt ut. Fikk de første sms'ene med nyskjerrige spørsmål allerede første dagen jeg var i permisjon!! Og utrolig nok er alle så facinerende redd for at jeg skal føde og ikke fortelle det til noen. :ler: Alle sier liksom at "ja, dere må jo gi beskjed når det skjer noe". Lurer nesten litt på om jeg derfor skal sende melding til "alle" og si at "Nå fikk jeg min første ri dere" Også en halvtimes tid eller så etterpå : "nå kom det en til" ;) Tror dere de føler seg oppdatert da, eller?? :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...