Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jo ingenting fra eldstemann, jeg, hvor store bør barna være før de sitter komfortabelt i barnesete bakpå sykkelen? Det rister jo en del. Hva med sånn vogn som henger etter sykkelen, hvor tidlig bruker man det? Og hvor lenge bruker man det før det blir for tungt (med to barn)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En forutsetning for å begynne med sykkelsete er i alle fall at barnet sitter godt på egenhånd uten støtte. Da mener jeg at man kan legge ut på korte turer - kanskje unngå de mest humpete veiene ;) . Dessuten er jo disse søte små flinke til å si i fra når de er lei...

Alle barn er jo forskjellige - så lenge de sitter godt i selene og synes det er gøy å være med på sykkeltur ville jeg bare prøvd meg frem på hvor lenge de orker å sitte der. Husk hjelm :)

På sykkelvognene så står det maks antall kilo som de kan holde så da er det bare å sette barna på vekten når du mistenker at de nærmer seg maks-grensen.

Skrevet

Mine har sittet i sykkelsete fra de satt støtt på egenhånd. Det har gått bra :)

Skrevet

Takk for svar. :)

(De er flinke til å si fra, ja, flopp ;) )

Skrevet
Takk for svar.  :)

(De er flinke til å si fra, ja, flopp  ;) )

Vi begynte med sete/vogn når de var rundt året. Det finnes også et sykkelsete som du kan vippe i hvileposisjon.

Skrevet

Vi starter med sykkelsete nå når gutten vår rundet 1 år. Han sitter så fint så, og koser seg bakpå sykkelen. Deilig for oss å kunen bevege oss litt rundt uten å dra på vogna hele tiden også.

Han kunne sikkert sittet i sykkelsete tidligere uten problemer, men det har jo vært vinter ;)

Det finnes også et sykkelsete som du kan vippe i hvileposisjon.

Vi valgte dette setet fra Hamax (om det er det du mener da). Det gir ikke akkurat hvileposisjon synes jeg, men man kan tilte det litt bakover, slik at barnet ikke blir sittende med hodet ned på brystet om det sovner ihvertfall.

Jeg synes det hadde vært bedre om man hadde mulighet til å legge det enda litt mer bakover, men har ikke sett noen andre seter der det går an.

Gjest Gjest_zadine_*
Skrevet

Vi har sykkeltilhenger.

Har bare prøvd det en gang, tulla vår er 14 mnd nå, men det virket ikke som om hun likte å sitte oppi der noe særlig.

Dessuten følte jeg at jeg hadde liten kontroll på henne til tross for at hun satt fastspent der.

Jeg drev og snudde meg hele tida for å sjekke, og hadde det ikke komfortabelt selv heller.

men det er kanskje en vanesak.....man må vennes til.

Men tror nok vi kjøper sete også.

Gjest Gjest_zadine_*
Skrevet

Forresten, hvor får vi tak i små nok hjelmer til disse søte små våre?

Skrevet

Hamax sier 9 mnd i sitt sete. Vi kommer til å ta det i bruk når siste sitter godt selv.

I vogna vi kjøpte (henger), står det en grense på 18 mnd. Vi venter til neste år med den, for det krever en del å sitte i den hengeren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...