Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Har bestemt meg for å begynne å ta lappen, er 21 år og synes det er på tide samtidig som jeg har en god sjanse til å gjøre det nå. Bor på et lite sted så man er avhengig bil.

Har tatt trafikalt grunnkurs nå, problemet er at jeg er redd for å kjøre. Er sikker på at jeg kommer til å kræsje, bulke - kommer aldri i verden til å gå bra om jeg kommer opp i en litt stressa situasjon. Har øvelseskjørt litt før påbudet om trafikalt grunnkurs, synes jeg aldri kom noen vei og at det var skummelt.. Lille meg styre den store bilen :overrasket: Turte aldri å kjøre på noe annet en rolige billøse landeveier.

Noen som kjenner seg igjen? Dere som var sånn og har lappen, hvor lenge var det skummelt å kjøre? (håper jeg ikke er alene..) :sjenert:

Har sååå lyst på førerkort, men gruer meg så til å kjøre - dårlig kombinasjon :grine2:

Videoannonse
Annonse
Gjest Miloine
Skrevet

Vi har vel alle vært der av de som har førerkort i dag, og av de som prøver å få det! :kose:

Du fikser det til slutt helt klart, men foreslår at du leser denne tråden her, som Towelie lagde.

Her er det mange som har vært i din situasjon (inkl. meg selv) og de som er i samme situasjon nå!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=200302

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. Har tatt trafikalt grunnkurs, men har ikke kommet et skritt lenger. Kjørte også litt (på øde steder) før den nye regelen kom. Men det er leeenge siden...

Jeg har ikke bruk for bil her jeg bor nå, så jeg har ikke noe press på meg. Men samtidig er mitt største materielle ønske for øyeblikket nettopp lappen. Men hvordan skal jeg klare det?

Har prøvd å tenke på alle de "dumme" personene jeg kjenner som har klart å ta sertifikat. Det hjelper litt, men det har ikke gitt meg så mye motivasjon til å begynne å kjøre. Hva skal vi gjøre? :grine:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror ikke hun bør lese tråder om huskræsjing hvis hun er redd for å kjøre :Hehe:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde det slik. Var livredd. Men kom fram til at jeg sikkert aldri var så sikker som i bil med kjørelærer. Så da slappet jeg mer av når jeg kjørte og ble da bedre til å kjøre.

Jeg fortalte om angsten min til kjørelæreren og fikk god hjelp fra han, han backet meg opp hele veien. Selv da han ville jeg skulle kjøre opp og jeg mente jeg trengte et halvårs prøving til først :ler:

Men jeg har lappen i dag, så det gikk bra. Han hadde rett!

Lykke til!

Skrevet

Jeg gruet meg fælt jeg også. Og trodde aldri at jeg kom til å kjøre rundt alene noengang. Men det gjør jeg i dag! Har hatt lappen i 5 år, og det er det lureste jeg har gjort noen gang! :)

Å grue seg til å kjøre kommer til å gå over. Plutselig så merker du at trafikkreglene fungerer, folk stopper for deg når de har vikeplikt og du klarer å kjøre over på grønt lys. Det skal gå bra. Øvelse gjør mester!

Lykke til! :heiajente:

Gjest gjest1
Skrevet

Godt å høre at det er flere, som i tillegg har lappen! :)

Prøvde å ta en kjøretime da jeg var 17, sa til kjørelæreren at jeg nesten ikke hadde kjørt - så ber han meg om å kjøre gjennom sentrum :overrasket: Ente med at han styrte pedalene og jeg rattet. Blir helt klam når jeg tenker på alt som kan gå galt med meg bak rattet..

Svart katt: Det samme tenker jeg på! Dumme folk jeg kjenner som kjører, vet om en som er psykisk utviklingshemmet som har lappen og.. Så da burde vel vi klare det og? :sjenert:

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Jeg tror ikke hun bør lese tråder om huskræsjing hvis hun er redd for å kjøre :Hehe:

Kanskje det var en dum ide å henvise til den tråden :ler:

:sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Endret av Miloine
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har det på samme måte, bortsett fra at jeg faktisk ikke har så veldig lyst på lappen... (Da må jeg jo kjøre! :sjenert: ) Problemet mitt er at "alle" presser meg til at jeg ta lappen snart, siden jeg snart er 30. Jeg prøvde å kjøre en gang, og det var noe av det verste jeg har vært borti. Om natten kan jeg ligge våken fordi jeg tenker på at jeg en gang kanskje må øvelseskjøre igjen. Tror ikke førerkort er for alle. (T.S: Det var ikke meningen å være negativ! Jeg tror at hvis du virkelig vil ha lappen så går det nok kjempefint!)

(De som sier "Jeg var også redd, du kommer over det" har nok ikke vært like redde som meg. Det provoserer meg litt når andre påstår at de vet hvordan jeg har det. De har tross alt turt å ta lappen, og det er jeg jammen ikke sikker på at jeg kommer til å gjøre!)

Skrevet

Gjett om jeg kjenner til kjøre angsten!

Jeg har førerkort, men det virker ikke overalt. Og det biter meg i rompa ganske ofte!

Jeg får rett og slett panikk ved tanken på og kjøre i byen. Det snører seg igjen i halsen og jeg begynner å strigrine.

Vet at jeg trenger å kjøre masse for å komme meg over dette, men klarer ikke ta motet til meg for å komme over første kneika.

Tror mye av mitt problem stammer fra perioden jeg bodde i utlandet, da ble det 4 år hvor jeg ikke kjørte noenting. Når jeg da skulle plukke opp rattet igjen, hadde dt å kjøre plutselig blitt en uoverkommelig ting.

Selv om jeg vet jeg kan kjøre. Syns faktisk det var gøy en gang i tida og, og nå er det bare mareritt.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Off... kjenner meg igjen ja..

Jeg har også tatt trafikalt grunnkurs.

Jeg prøvde å kjøre for første gang i går. Å DET var skummelt det..

Var skjelven i bena når jeg gikk inn i huset igjen...

Men jeg kommer til å psyke meg opp til det igjen. For jeg bør nesten ha lappen, for vi bor på en litt øde plass å har barn.. Å da er det en fordel at begge har lappen..

Men du skal få en :klem: å jeg føler med deg..

Å lære å kjøre bil er skummle greier ja.. Men det kan jo være at det går over etter du har prøvd å kjøre noen ganger til..

Gjest Gjest
Skrevet

Har vokst opp med motor rundt meg, to eldre brødre satte sitt preg på meg. Å har vel aldri vært redd for noen ting.

Dagen jeg ble 16 nærmet seg, jeg rygget og kjørte rundt i ring på jordene, og satt for meg selv bak rattet og tenkte, herregud, fartsgrensa er 80, jeg kommer aldri til å tørre opp i den, gikk jo ikke akkurat i 80 på jordet :ler:

PÅ dagen jeg fylte 16 maste jeg meg til en prøve tur, vips, 80 km, ikke noe problem,jeg KOSTE meg bak rattet!!!

Men tok det jo kuli, for jeg hadde ingen erfaring, og det var nå læren begynte.

I dag, 8, snart 9, år etterpå ELSKER jeg å kjøre bil, jeg har alltid gjort det!!

Hadde min første bil da jeg var 18, den sto klar i garasjen en mnd før bursdagen min..

Trikset er å slappe av, bilen min er mitt andre hjem, jeg elsker den, og storkoser meg bak rattet.

SItte på derimot er PYTON!!! :ler:

Noe med at jeg var passasjer i en kræsj en gang, etter det må jeg ha kontroll selv.. Går det galt, så har jeg ihvetfall selv hatt styringa.

Gjest Miloine
Skrevet

Plutselig så sitter du der med førerkortet i hånda!

Det som jeg husker var værst etter at jeg fikk lappen, var min første kjøretur alene. :tristbla:

Jeg var dødsnervøs, kjørt ned til dengang kjæresten min, gjennom 5 lyskryss, parkerte, ringte på og skalv som et aspeløv og bare pekte på bilen!

Han klemte meg, lo og sa: ”jammen xxx da, du kan jo ikke stå parkert der”

Bilen stod rett under et parkering forbudt skilt. Han måtte flytte bilen, jeg var for skjelven til å gjøre det selv! :sjenert:

Men det tok ikke lang tid før kjøringen ble en vane da!

Lykke til T.S. dete fikser du :klem:

Skrevet (endret)

Har oxo nåja for å kjøre bil.

Prøvekjørte litt når jeg var 17 år, men Niks Ikke for meg.

Å jeg er 26 år , det er oxo svin dyrt jo, bor i Oslo...

Sisters på 21 år fikk lappen forje uke :sjenert:

Endret av M.P
Gjest -eline-
Skrevet

Godt at det ikke bare er meg... Jeg hadde ikke råd til å kjøre opp da jeg var 18, og har etter det bodd i svært sentrale strøk slik at bil ikke har vært en nødvendighet. Nå er jeg 25 og flytter forhåpentligvis hjem til Norge til sommeren og må vel tenke på det... Gruer meg vanvittig mye, men jeg vet at jeg må. Familien min vil bo i en annen del av landet, vi (les kjæresten) har hytte 40 mil unna der vi mest sannsynlig vil bosette oss og i tillegg har jeg en bilgal svigerfar. Jeg _må_ kunne kjøre... men jeg gleder meg ikke til å starte dette nei :sjenert:

Skrevet

Jeg kvitet meg utrolig mye for å begynne med lappen. Var redd for alt det jeg kom til å gjøre feil og at foreldrene mine og kjørelæreren skulle synes jeg var dum når jeg ikke fikk til å klutche. Men etter å to år, en evighet med kjøretimer og to forskjellige kjørelærere fikk også jeg lappen. ;D Nå har jeg hatt den i fire måneder og forrige fredag kjørte jeg faktisk helt fra Fredrikstad og til Ikea på Furuset uten noe problem i det hele tatt. :sjarmor: (Mamma har fortsatt ikke tørt det selv om hun har hatt lappen i 20 år.)

Gjest gjest1
Skrevet

Hjelper å se at det er andre som har det sånn og!!

Synes ihvertfall det er ekstra skummelt om det er en stor bil, så kjøreskolen jeg har valgt har små biler, hehe :ler: Hadde aldri vært aktuelt for meg å kjørt en stor firehjulstrekker..

Krysser fingrene for at det ikke er så ille som jeg tror :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...