Gå til innhold

Hva er det største og dummeste du har truffet

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg trenger oppmuntring, for jeg føler jeg aldri får tatt lappen! :frustrert:

I dag knuste jeg hjørnet på bilen på et HUS

fyttegrisen så lei meg og sinna jeg ble!

Jeg trodde at hele bilen stoppet da jeg slapp alt, så "tråkk på klutchen (skrives det nå slik? Kløttsjen?)" ble i min stressende tilstand "slipp alt"

kan noen komme her og fortelle meg at dette ikke er verdens ende? Var ikke min bil jeg kræsjet engang :(

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Og til dem som skal komme med vanvittig humoristiske kommentarer som kvinnfolk bak rattet her, gå og sug deg din apekatt! :kjempesinna:

Gjest *Jael*
Skrevet (endret)

Jeg kræsja kraftig inn i autovernet samme dag som jeg tok glattkjøringskurs. Fordi jeg bremsa når jeg sklei på isen...

:sjenert:;)

Endret av *Jael*
Gjest *Jael*
Skrevet

... og jeg har lappen nå altså!!

Gjest gjest1
Skrevet

Og man skal ikke gjøre det? Der ser vi hvor mye jeg kan!

Skrevet

Jeg øvelseskjørte på en stor parkeringsplass. Midt på denne parkeringsplassen sto det en forlatt handlevogn. Gjett hvem som klarer å treffe denne ene handlevognen? :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Uff... :klappe:

Men det skal vel enda godt gjøres å treffe et hus.. jeg skulle kjøre i en sirkel, og huset dekket på en måte sirkelen 90 grader så det var for liten plass og der satt jeg... og brølte :rodme:

Skrevet

Pføy... Hushjørne her og hushjørne der.... Syns disse hushjørnene er passe oppskrytt jeg...

Moren min bulket inn alle hjørnene (de av plast) nederst på bilen sin først.

Etter det så var det karroseriet sin tur. Da gikk de siste hele 4 hjørnene, og de dyreste reperasjonene kom.

Etter det, eller i mellomtiden, (fant liksom aldri ut når de forskjellige bulkene kom) så gikk begge speilene!!

Og min mamma prøvde først å si at de alltid hadde vært sånn!!??!! På en 3 år gammel bil, kjøpt splitter ny i butikken!!??!!

Og senere var historeien at de bare ble sånn etterat hun hadde parket i garasjen på Storsenteret. Liksom at 2 stykker samma dag hadde truffet speilene hennes og begge hadde stikki av uten å gi beskjed.... Jo a...

Sannheten er nok at HUN stinker bak rattet og har vært borti alt av hushjørner, autovern, gjerder, biler, nabobiler og trappa hjemme.

Så husk at det finnes alltid verre sjåfører en deg, og 1 lusen bulk er jo ingen ting.

Gjest Miloine
Skrevet
Jeg trenger oppmuntring, for jeg føler jeg aldri får tatt lappen! :frustrert:

I dag knuste jeg hjørnet på bilen på et HUS

fyttegrisen så lei meg og sinna jeg ble!

Jeg trodde at hele bilen stoppet da jeg slapp alt, så "tråkk på klutchen (skrives det nå slik? Kløttsjen?)" ble i min stressende tilstand "slipp alt"

kan noen komme her og fortelle meg at dette ikke er verdens ende? Var ikke min bil jeg kræsjet engang :(

:troest: Du får nok lappen tilslutt skal du se. Jeg gjorde veldig mye rart den gangen jeg tok lappen, og trodde aldri jeg skulle få den - men klarte det allikevel.

Hvis det var kjøreskolen sin bil så er den forsikret for denslags og tro meg at de er vant med at biler blir bulkete.(har en venn som er kjørelærer)

Det med klutchen er viktig når du skal styre unna, eks. når du er på glatta og sklir(trykke inn klutchen - ikke bremse - men styre unna)

Nå kommer det vel noen "kjøremestere" å sier jeg tar feil, men sånn gjør jeg det ihvertfall ;)

PS! For at bilen skal stoppe helt må du trykke inn bremsen :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jojo, men nå hang jo lykta ned og hele hjørnet foran på bilen skrapte nedi bakken når vi kjørte hjem igjen... FYSJ!

Gjest gjest1
Skrevet
:troest: Du får nok lappen tilslutt skal du se. Jeg gjorde veldig mye rart den gangen jeg tok lappen, og trodde aldri jeg skulle få den - men klarte det allikevel.

Hvis det var kjøreskolen sin bil så er den forsikret for denslags og tro meg at de er vant med at biler blir bulkete.(har en venn som er kjørelærer)

Det med klutchen er viktig når du skal styre unna, eks. når du er på glatta og sklir(trykke inn klutchen - ikke bremse - men styre unna)

Nå kommer det vel noen "kjøremestere" å sier jeg tar feil, men sånn gjør jeg det ihvertfall  ;)

PS! For at bilen skal stoppe helt må du trykke inn bremsen  :ler:

Det var dessverre pappa sin bil :( Jeg husket ikke hvor breemsen var siden husveggen kom nærmere og nærmere og jeg greide ikke tenke på annet enn "nå dør jeg"! Selv om ikke det var fort nok til å drepe meg da... bare skade kneet som kræsja i rattet! Snerr...

Tror hjernen min koblet inn need for speed et øyeblikk der også... når skarpe svinger kommer, slipper jeg all speed og bremse, og bare svinger som fy! Funket ikke irl :( Horebil!

Skrevet

Jeg kjørte inn i bilen framfor meg - som var en skolebil - på langkjøring. Har hatt lappen i 14 år nå og har aldri hatt en eneste skramme ;)

Skrevet

Jeg har aldri kjørt inn i noe som helst. :sjarmor:

*trøstende i dag*

Skrevet

Det er en grense for hvor mye en får svinget når en kommer for raskt, det er derfor du bør avpasse hastigheten før en sving. Har du god fart og så bare svinger vil de fleste biler understyre, dvs. gå rett frem.

Når det gjelder å krasje, så skal du ikke tenke så mye på det :) De fleste gjør det noen ganger i løpet av livet! Selv klarte jeg å rive av begge dørene på bilen FØR jeg engang begynte på lappen, samt å krasje i et hushjørne selv etterpå :) (Det skal sies at det var en veldig trang gate :TooHappy:)

Det du trenger er mer øvelse på et stort, åpent forlatt område! Der kan du kjøre rundt og bli vant til hvordan bilen fungerer rent teknisk. Bare lek deg med bilen, det er så og si ingenting farlig du kan gjøre midt utenpå en tom grusplass. Etterhvert så kommer gass, brems, clutch og gir til å bli mer eller mindre en forlengelse av deg selv :)

Skrevet

Du kan evt. lage en liksom-bil i naturlig størrelse av isopor. Træ den på deg og gå rundt mellom bygninger som står tett.

Æsj, det var et dårlig forslag. :(

Skrevet
Du kan evt. lage en liksom-bil i naturlig størrelse av isopor. Træ den på deg og gå rundt mellom bygninger som står tett.

Æsj, det var et dårlig forslag. :(

lol :icon_lol:

Gjest gjest1
Skrevet

lol ja ;D

Men jeg kjørte flaut seint! Så seint at jeg ikke tør å si hvor sent det var siden jeg greide å skade meg attpåtil!

Men men, det kunne gått verre så klart.

Hvorfor kan ikke vanlige biler ha sånn gummi rundt slik som på tivoli? HVORFOR?

Skrevet

Hvordan gikk det med huset forresten?

Gjest gjest1
Skrevet

Det var bare et ræva betonghus på rige som sikkert humret for seg selv, kunne hus humre... ikke en skramme...

Hendelsen fikk meg helt til å glemme det gamle ekteparet som bare satt i en bil på samme parkeringsplass og sov. Hvis de sov da, det så litt bøst ut!

Skrevet

Rett etter at jeg tok lappen, rygget jeg pappas bil inn i mammas bil... :sjenert:

2 in 1! Slå den!

Nå er jeg kjempegod sjåfør. :sjarmor:

*trøster*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...