Gjest Gamle Alex Skrevet 2. juni 2006 #41 Skrevet 2. juni 2006 Vi er nok enige om at ingen bør legge ut lettkledde bilder av hverandre. Men nå er det ikke det innlegget til TS handler om. Sånn jeg forsto det fokuserer det på foreldre som legger ut bilder av barna sine. ← sant , jeg sporet av litt
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 2. juni 2006 #42 Skrevet 2. juni 2006 Nei, så lenge man ikke gir ut bilder av seg lettkledd, kan man umulig se ut som man er lettkledd i et manipulert bilde.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #43 Skrevet 2. juni 2006 Nei, så lenge man ikke gir ut bilder av seg lettkledd, kan man umulig se ut som man er lettkledd i et manipulert bilde. ← Hva er poenget ditt? Skal man ikke legge ut bilder av barna sine fordi andre kan klippe ut hodene på bildene og sette dem på nakne kropper? Synes det blir litt søkt, og tror det ytterst sjelden er et problem. Viss du mener slike lyster er så utbredte, tror jeg man kan få tak i bilder av barn uten at foreldrene legger dem ut også.
Gjest Gamle Alex Skrevet 2. juni 2006 #44 Skrevet 2. juni 2006 Men jeg synes at hvis man legger ut et bilde på nettet skal den som blir lagt ut vite om det.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 2. juni 2006 #45 Skrevet 2. juni 2006 Hva er poenget ditt? ← At man kan bli lettkledd selv om man ikke er det på opprinnelige bilder. Ingen garantier. Skal man ikke legge ut bilder av barna sine fordi andre kan klippe ut hodene på bildene og sette dem på nakne kropper? ← Nei, men fordi man skal respektere barnas ønsker. Akkurat som barna etter min mening skal bestemme selv om de vil bli kristne eller ikke, og at foreldrene ikke skal tvinge de etter 2-3 måneder. Du har prøvd å late som Internett ikke eksponerer mer enn vanlige papiraviser, men den tror jeg ikke du selv tror på en gang. Informasjon er mye lettere tilgjengelig på Internett enn på trykk og lagres for alltid, noe man skal ta hensyn til.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #46 Skrevet 2. juni 2006 Ops..bikkja føler seg kanskje litt brukt... ← Ja, var jeg deg ville jeg holdt øye med bikkja. Vedder på at den har opprettet flere profiler med bilde av deg, og at den skriver mye sludder og vås.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #47 Skrevet 2. juni 2006 At man kan bli lettkledd selv om man ikke er det på opprinnelige bilder. Ingen garantier. Nei, men fordi man skal respektere barnas ønsker. Akkurat som barna etter min mening skal bestemme selv om de vil bli kristne eller ikke, og at foreldrene ikke skal tvinge de etter 2-3 måneder. Du har prøvd å late som Internett ikke eksponerer mer enn vanlige papiraviser, men den tror jeg ikke du selv tror på en gang. Informasjon er mye lettere tilgjengelig på Internett enn på trykk og lagres for alltid, noe man skal ta hensyn til. ← Jeg har tidligere i tråden skrevet at jeg mener at barna bør samtykke i at bilder legges ut. Klart internett eksponerer mer enn nettaviser. Det jeg lurer på er hvorfor det er farlig at noen kg-brukere legger ut bilde av barna sine? Hvilke praktiske konsekvenser kan det få? Folk skriver "det er så mange gærninger" osv., men utdyper ikke hva de mener er så farlig. Skal også nettaviser slutte å trykke bilder av barn som har blitt intervjuet?
Gjest Gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #48 Skrevet 2. juni 2006 Jeg har tidligere i tråden skrevet at jeg mener at barna bør samtykke i at bilder legges ut. Klart internett eksponerer mer enn nettaviser. Det jeg lurer på er hvorfor det er farlig at noen kg-brukere legger ut bilde av barna sine? Hvilke praktiske konsekvenser kan det få? Folk skriver "det er så mange gærninger" osv., men utdyper ikke hva de mener er så farlig. Skal også nettaviser slutte å trykke bilder av barn som har blitt intervjuet? ← Jeg la ut en link til en sak som skjedde i Sverige. Det er begrunnelse nok for meg.
Gjest Bodillen Skrevet 2. juni 2006 #49 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Hva når avisene intervjuer barn, og legger ut artiklene på nettet i tillegg til papirutgaven? ← Da har foreldrene samtykket. Jeg samtykket aldri i at det skulle ligge bilder av min datter på nettet. Må legge til at jeg heller ikke liker stilen på nettsiden til denne niesen min som la ut bildene av henne... Endel merkelige bilder av niesen selv og søstrene hennes - noen ganske utfordrende faktisk - jeg liker ikke at datteren min på 9 år er avbildet i en sånn sammenheng. Hadde jeg lagt de ut selv ville det jo vært en helt annen sak, i og med at jeg som forelder kan bestemme sånt på vegne av mitt mindreårige barn. Men det ville jeg aldri gjort...nettopp fordi jeg er skeptisk til denslags eksponering... Hvorfor? En bruker hadde et innlegg om sin negative opplevelse i forhold tilsønnen sin og en fremmed dame som plutselig sto og frittet han ut om ting hun visste om ham via internett - fordi hun hadde gjenkjent ham fra et bilde... Kan ikke hjelpe for det, men jeg synes sånt er guffent. Endret 2. juni 2006 av Bodillen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå