honey21 Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Huff... den siste eksamenen min er i morgen kl 9 og jeg er rett og slett DØDS LEI av å lese! Jeg orker ikke mer! Jeg kan de mest grunnleggende tingene, men må lese litt mer i kveld på et par småting. Skulle ønske jeg bare kunne ligge og se på tv i kveld... Men selv om jeg har lest er jeg livredd for hva som kommer på eksamen. Man får velge mellom to spørsmål og vi har fire timer på oss. Hvor mye skal man skrive egentlig? Hvis man skal skrive på ett spørsmål på så mange timer hvor langt synes dere høres fornuftig ut? Vet ikke om jeg klarer å skrive 10-15 sider, spesielt hvis jeg får jernteppe! Jeg er bare livredd for å stryke!
razmatazz Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Slapp av! Det ordner seg For det første; var i samme situasjon som deg for en uke siden. Hadde min siste eksamen og var skikkelig lei kvelden før. Jeg løp bort på kiosken og kjøpte MASSE godteri, lagde meg en stooor kopp te med honning (i know, i know, sukkersjokk!) og tok pleddet med meg bort til skrivebordet. Det gjorde underverker! Da ble det faktisk riktig så hyggelig å sitte der Tenk også hvor fort tiden egentlig går når man jobber! Før du vet ordet av det er du ferdig med eksamen og du kan gjøre akkurat hva du vil Og du kommer ikke til å stryke! Det høres ut som om du har forberedt deg hvertfall noenlunde, og med litt ekstra innsats i kveld går det kjempebra! Alle er nervøse før eksamen. Jeg hadde en 3-timers eksamen forrige uke, og da jeg så spørsmålet bare rant det informasjon ut av meg! Husker ikke hvor mange sider det ble, men en del. På en 4 timers eksamen høres 10-15 sider fornuftig ut. Lykke til!
Skravla Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Dette kommer til å gå kjempefint. Har hatt 6 timers eksamen i dag. Vi skulle skrive om 4 av 5 oppgaver. Følte meg fullstendig blank da oppgaven ble delt ut, men etterhvert som jeg leste oppgaveteksten og noterte stikkord så rant 6 timer unna så lett som bare det. Jeg droppet lesing av alle bøker og så bare på notater fra forelesning i går kveld. Sjekket et par ting ved frokosten i dag morges - og jammen fikk vi en oppgave om akkurat det. Har nå kun en muntlig eksamen igjen - skal ha muntlig som en forlengelse av hjemmeeksamen.
honey21 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2006 Takk for gode svar Jeg skal bare lese litt til og så kose meg med Frustrerte fruer etterpå! Grunnen til at jeg er redd for å stryke er at jeg har strøket på seks (!) eksamener tidligere. Jeg har hatt lavt stoffskifte lenge uten å ha blitt behandlet for det. Et av symptomene på den sykdommen er hukommelsestap og dårlig konsentrasjon, og det er akkurat det jeg hadde. Det hjalp ikke hvor mye jeg leste, ingenting satt i hodet! Nå får jeg behandling, så de eksamenene jeg har hatt nå i mai er en "test" på å se om jeg er frisk nå, hvis dere skjønner. Har ikke råd til å stryke mer nå! Jeg ba om å få hjemmeksamen istedet for skoleeksamen, men fikk det ikke. På hjemmeeksamen har man tre dager på seg for å skrive en 3-4 siders oppgave. Fikk ikke det nei, bare ekstra tid på skoleeksamen, dvs at jeg egentlig har fem timer i morgen, men tviler på at jeg kommer til å bruke så mye tid fordi jeg tror fire timer holder uansett. Jeg skal i hvertfall prøve å tenke positivt
honey21 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2006 Oops, det jeg mente var at jeg ikke har visst at jeg har vært syk, men blodprøvene og symptomene tyder på at jeg har vært syk lenge
Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 Vet ikke om jeg klarer å skrive 10-15 sider, spesielt hvis jeg får jernteppe! Du må vel ikke skrive så langt! Det som er viktig er at det du skriver er bra, ikke at du bruker så mange sider som mulig på å skrive. Ei jente i klassen min spurte hvor mange sider jeg skrev på eksamen en gang. Jeg svarte at jeg hadde skrevet fem og en halv side. Hun så litt sjokka ut og sa "Å, jeg skrev elleve sider jeg!" og virket så fornøyd. Jeg fikk 5 i karakter, mens hun fikk 3... Så ikke bekymre deg for antall sider, hvis det ikke er et fag som krever mye tekst da! Å stresse hjelper ikke, se Frustrerte Fruer med god samvittighet! Lykke til!
smily :) Skrevet 30. mai 2006 #7 Skrevet 30. mai 2006 Ønsker deg masse lykke til.. tvi tvi... har hatt eksamen selv for et par uker siden, skjønner godt at du har angst... aldri gøy med eksamen.. psyk deg selv opp, si at du klarer det - da gjør du det... good luck
Vela Skrevet 30. mai 2006 #9 Skrevet 30. mai 2006 Lykke til Og tenk hvor deilig det blir i morra etter du har levert og er FERDIG!
viren Skrevet 31. mai 2006 #11 Skrevet 31. mai 2006 Lykke til på eksamen! Det er helt vanlig å være nervøs, men prøv å i allfall få en god natts søvn Vi har 8 timers eksamener , så du får trøste deg med at det er noen som har det verre
Mrs. B Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 Håper det gikk bra på eksamen din idag! Jeg har min første av 3 i morgen og begynner å bli panisk. Synes ikke jeg husker noen ting og det jeg husker er i verste fall bare bruddstykker og stikkord. Håper det hjelper imorgen når jeg får oppgaven og vet hvilken ting jeg skal fokusere på (skal heldigvis bare skrive én av to oppgaver som vi får). Bare å krysse fingrene for at det blir "riktig" tema. *tilbake til lesingen*
Gjest gjesta Skrevet 31. mai 2006 #14 Skrevet 31. mai 2006 (endret) Lykke til på eksamen! Det er helt vanlig å være nervøs, men prøv å i allfall få en god natts søvn Vi har 8 timers eksamener , så du får trøste deg med at det er noen som har det verre ← Endret 31. mai 2006 av Sprilla
Shantee Skrevet 1. juni 2006 #15 Skrevet 1. juni 2006 Jeg hadde også eksamen i dag(eller er vel i går nå da). Har hatt panikk de siste dagene fordi jeg har ikke gjort noe dette semestret og hadde bare fått lest lett igjennom alt pensumet. Men tror noe hadde festet seg, så regner med at jeg ikke stryker.. Sukk.. Nå har jeg enda en eksamen om 11 dager
honey21 Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hehe, joda eksamen gikk greit den. Jeg brukte nøyaktig fire timer og skrev ti sider Jeg var veldig lei av å lese fra dagen før og den følelsen fulgte liksom med meg inn i eksamensrommet. Den første halvtimen hadde jeg ikke lyst til å skrive noenting! Men men, jeg tror og håper inderlig at jeg besvarte spørsmålet riktig! Endret 1. juni 2006 av honey21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå