Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #1 Del Skrevet 30. mai 2006 Ikke at det betyr så mye, men jeg holder på å fylle ut en bestilling og blir spurt om jeg er Ms, Mrs, eller Miss. (jeg VET jeg ikke er Mr ) Men hva er en vanlig standard samboer av hunkjønn? Og endres det om vi blir forlovet? Og hva er gift her? Ble nysgjerrig her, men vet ikke helt hva jeg skal google på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #2 Del Skrevet 30. mai 2006 MS og Miss er det samme, og betyr frøken. Mrs betyr fru. Altså Ms om du er samboer, Mrs om du er gift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #3 Del Skrevet 30. mai 2006 Da haker jeg av på Ms, så føler jeg meg litt mindre som en katt (får hele tiden assosiasjoner til Miss Kitty) Tusen takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #4 Del Skrevet 30. mai 2006 Bare hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 30. mai 2006 #5 Del Skrevet 30. mai 2006 Men hvorfor står det mange ganger både ms og miss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #6 Del Skrevet 30. mai 2006 Trodde Ms kunne brukes om begge, mrs betyr fru og miss betyr frøken, henholdsvis gift og ugift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #7 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Kanskje MS kan brukes om begge. :klø: Mewn hvorfor spørre da, hvis Ms er det samme som Mrs og Miss? Merkelig. Endret 30. mai 2006 av Bellatrix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 30. mai 2006 #8 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Trodde Ms kunne brukes om begge, mrs betyr fru og miss betyr frøken, henholdsvis gift og ugift. ← Ja, jeg har og hørt noe sånt. At Ms er ekvivalenten til Mr., altså uavhengig av sivilstand. Sannsynligvis er det en nyere oppfinnelse enn Miss og Mrs Vitsen må jo være at man i "senere tid" har ønsket en nøytralt alternativ også for kvinner. Endret 30. mai 2006 av aislinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #9 Del Skrevet 30. mai 2006 http://encarta.msn.com/dictionary_1861631613/Ms.html Ja, det er visst en måte å skrive at man er kvinne på som ikke er knyttet til om man er gift eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #10 Del Skrevet 30. mai 2006 Ja, jeg har og hørt noe sånt. At Ms er ekvivalenten til Mr., altså uavhengig av sivilstand. Sannsynligvis er det en nyere oppfinnelse enn Miss og Mrs Vitsen må jo være at man i "senere tid" har ønsket en nøytralt alternativ også for kvinner. ← Jeg har hørt at det norske ordet frue også er blitt nøytralt. Jeg søkte på Ms. i en engelsk/norsk-ordnok og da var det bare oversatt til fr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #11 Del Skrevet 30. mai 2006 Så nå vet jeg det sikkert også, og slipper å bare tro at det er sånn. Man lærer noen nytt hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #12 Del Skrevet 30. mai 2006 Ja, det er epennende med ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #13 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg tror også det er sånn at norske fr. brukes som engelske ms. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #14 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg har aldri vært borti den norske fr, men da vet jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #15 Del Skrevet 30. mai 2006 Nå er vi jo heller ikke så nøye på sånt her i landet. Tror enda jeg har til gode å bli kalt fru/frøken/fr Violetta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 30. mai 2006 #16 Del Skrevet 30. mai 2006 Kanskje MS kan brukes om begge. :klø: Mewn hvorfor spørre da, hvis Ms er det samme som Mrs og Miss? Merkelig. ← Dette er fordi noen ikke ønsker at folk skal vite om de er gift eller ikke. Gir jo hvertfall muligheten til en nøytral tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 30. mai 2006 #17 Del Skrevet 30. mai 2006 Nå er vi jo heller ikke så nøye på sånt her i landet. Tror enda jeg har til gode å bli kalt fru/frøken/fr Violetta. ← Haha, da jeg var 18 og hadde bodd med kjæresten i noen få måneder, ringte det en telefonselger som spurte vennlig om hun snakket med FRU xxx (altså kjærestens etternavn). Jeg fikk bare latterkrampe og la på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #18 Del Skrevet 30. mai 2006 Ja, ja. Jeg krysser av for Mrs, jeg. Men jeg husker da jeg var singel og skulle melde flytting til folkeregisteret. Da var det skikkelig deppings og måtte krysse av for Enslig. Enslig, liksom? Høres ikke det stusselig ut, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #19 Del Skrevet 30. mai 2006 Ja, ja. Jeg krysser av for Mrs, jeg. Men jeg husker da jeg var singel og skulle melde flytting til folkeregisteret. Da var det skikkelig deppings og måtte krysse av for Enslig. Enslig, liksom? Høres ikke det stusselig ut, så vet ikke jeg. ← Mulig det er verre jo eldre en blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2006 #20 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg var 25, og alt jeg drømte om var en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå