Gjest Gjest_troja_* Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Det står i annonsen at cv og utvidet søkerskjema skal sendes med. Jeg trodde dette var det samme - hvorfor skal begge deler med og hva er forskjellen?
Grooo Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Utvidet søkerskjema vil jeg tro er et ferdig skjema de feks. har på nettsidenene sine (ev. til nedlasting) som du skal fylle ut.
abelille Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Dette er en stilling i offentligsektor, ikke sant? Dersom noen ber om utvidet søkerliste, bruker de det skjemaet til å sende ut. Noen bruker også slike skjema for lettere å kunne sammenlikne kandidater. Man kan skrive CV på mange forskjellige måter, men dersom det er mange søkere er det kjappere å lese sitt eget skjema. (Jeg har sett tilfeller hvor søker har skrevet "se CV" på skjemaet, jeg anbefaler det ikke!)
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Ja jeg forstår det dere sier og det ligger et skjema til nedlasting. Det har jeg fylt ut. Men det står cv OG utvidet søkerskjema. Det forstår jeg ikke for Utvidet søkerskjema vil bli helt likt en CV... Kan jeg bare sende med utvidet søkerskjema da - blir ikke noe feil?
abelille Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Du kan strengt tatt droppe CV uten at noen informasjons forsvinner, men de fleste av oss har jo lagt ned en del arbeid i CVen. Jeg liker i alle fall å sende med den fordi jeg synes den er bedre og viser bedre hvem jeg er enn en utvidetsøkerliste gjør.
Gjest Gjest_troja_* Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Ok, skjønner. Lurte på om utvidet søkerliste også betydde at man skulle sende med attester også i tillegg eller noe. Men da hadde det vel stått noe om det. Men da sender jeg med den søkerlista og vurderer om jeg legger ved cv. Takk!
Gjest Gjest_troja_* Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Så man skal sende begge deler selv om det (i mitt tilfelle) blir to klin like papirer? Og hva står evt i en cv som ikke skrives i utvidet søkerskjema - tillitsverv, interesser og sånt?
Blueberry Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 Ja, for eksempel. Og sivilstatus, førerkort hvis det er relevant for stillingen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå