Gå til innhold

Hardhendt sex

Fremhevede innlegg

Gjest frøken gjest
Skrevet

Jeg har spiral og har merket lite til den etter at jeg fikk satt den inn. Men nå de siste dagene har jeg hatt mensensmerter i varierende grad, og fått blødninger selv om jeg ikke har hatt en eneste blødning etter at jeg fikk spiralen. Dagen før jeg fikk disse mensen-smertene hadde jeg ganske hardhendt sex, og lurer på om spiralen kan være flyttet på? Om det er dette som gjør at jeg har vondt? Eller er det bare tilfeldig? Vil ikke ødelegge noe inni der eller bli gravid, så hva gjør jeg nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Det bar rett til legevakta og de fjernet spiralen. Du bør kanskje ta abortpille i tillegg, for legevakta setter ikke inn en ny spiral.

Jeg hadde samme symptomer som du, men jeg blødde ikke. Hadde bare mens-smerter som drev meg fra vettet... Vanlige smertestillende hjalp ikke.

Det beste er om du får en hastetime hos fastlegen din imorn, og får satt inn en ny spiral, men jeg har hørt at ikke alle har spiral på lageret, slik at de må bestille først.

Hvis du har kraftige smerter, slik jeg hadde, så ville jeg oppsøkt legevakta i dag.

Jeg hadde kobberspiral. Husk å forhøre deg om abortpillen er nødvendig.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tror jeg ringer legen i morgen..

Har hatt det sånn som dette noen dager nå, men det tar liksom ikke helt av. Det er ubehagelig, men ofte bare når jeg skifter fra å stå til å sitte og omvent. Jeg har jo ikke hatt mensensmerter på flere år, så det kan jo hende det ikke er så vondt, er bare jeg som har blitt pysete i magen..?

Æsj, jeg håpte noen skulle si dette går over :sur:

Skrevet
Husk å forhøre deg om abortpillen er nødvendig.

Det heter ikke abortpille. Det heter angrepille. Den skal forhindre eggløsning, ikke abortere et foster!

Gjest Gjest
Skrevet

Regner med at det var det som skjedde med meg. Hadde vel ikke akkurat så ekstremt hardhendt sex men en vanvittig orgasme og jeg regner med at det er årsaken til at jeg nå er blitt gravid og venter på Ab. Hadde vanlig kobberspiral og ved undersøkelse hos legen viste det seg at trådene hadde fallt av og spiralen var på god vei ut. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Det heter ikke abortpille. Det heter angrepille. Den skal forhindre eggløsning, ikke abortere et foster!

Nå har vel Norlevo strengt tatt to virkningsmekanismer, både forhindre eggløsning, og ødelegge livmorslimhinnen slik at et befruktet egg ikke klarer feste seg. (I praksis en form for tidlig SA). Men med tanke på at spiral KUN har som virkning å ødelegge livmorslimhinnen er det neppe noen spiralbrukere som har noen etiske argumenter til å la være å bruke Norlevo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...