tingeling Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Jeg synes egentlig det er koselig med isbilen, husker den godt fra da jeg selv var barn og trodde aldri jeg kom til å irritere meg over den. Men der jeg bor nå kommer den kl 19.30... mitt i verste leggetiden Nå er sønnen min liten fremdeles, og kjenner ikke til lyden, men han vekkes av den. Og så må vi starte på nytt med leggingen. Og om ikke lenge tenker jeg kan kommer til å bli ganske ivrig etter is også. Er det noen som vet om man kan gjøre noe med dette (har prøvd å ringe hjem-is, men de svarer ikke). Og er det lov egentlig? det er jo faktisk reklame rettet mot barn, når man tenker seg om... (må bare si at jeg ikke hadde reagert hvis det ikke var så sent på kvelden. helt ok å bli forstyrret mitt i middagen i blant, men ikke i leggingen) tingeling
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Reklame mot barn? Nei, de selger is, og retter seg ikke spesielt mot barn. Det er faktisk foreldrene som kjøper is og ikke barna. Vil tro at de har lov, siden de har holdt på med dette i 20-30 år snart.... og barn har i alle år blitt lagt på denne tiden av døgnet. Slutt å innbill deg at verden skal tilpasse seg etter dine behov og når dine barn skal sove.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Reklame rettet mot barn er det jo ikke, det er is det er snakk om. Vil du fjerne isdiskene også? Når det gjelder ringingen så går det an å snakke med sjåføren når han kommer neste gang. Her fikk vi ham til å skru ned ringingen litt slik at ungene ikke våkner, det var ikke noe problem. Han skjønte problemet godt
Gjest Miloine Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 Jeg synes egentlig det er koselig med isbilen, husker den godt fra da jeg selv var barn og trodde aldri jeg kom til å irritere meg over den. Men der jeg bor nå kommer den kl 19.30... mitt i verste leggetiden Nå er sønnen min liten fremdeles, og kjenner ikke til lyden, men han vekkes av den. Og så må vi starte på nytt med leggingen. Og om ikke lenge tenker jeg kan kommer til å bli ganske ivrig etter is også. ← Kunne ikke vært mer enig i mye av det du skriver! Jeg irriterte meg grønn av den ringingen da sønnen min var liten og til stadighet ble vekt av denne plingelyden til isbilen Når han så ble større og ikke hadde leggetid rundt ”isbilankomsten” var det et svare leven vedr. kjøp av is. Han ulte og banket på vinduet fra stua og vinket til isbilmannen (som vinket tilbake ) mens han(sønnen min) hylte om at jeg var "slem" som ikke ville kjøpe is til han. På det tidspunktet ”hatet” jeg isbilen! Har et bedre forhold til isbilen i dag, og både sønnen min (15 år) og jeg kan se tilbake på den tiden, å få oss en god latter av det. Skjønner alle småbarnsforeldre som er lei av isbilen!
Gjest Pet Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 Hørte om noen som sa til ungene sine at når ismannen ringte i bjella betydde det at de var utsolgt for is!
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er omtrent like "glad" i isbilen som jeg er i telefonselgere. Kunne godt hatt mulighet til å reservere seg mot den også, her kommer den i åttetiden på kvelden. Om vi får lyst på is går vi heller de ti minuttene som er til butikken for å kjøpe.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #7 Skrevet 30. mai 2006 vi elsker isbilen.... vi bor litt på "landet" og kan liksom ikke bare spasere bort til en butikk.... derfor er vi som bor her sjeleglad for at isbilen kommer... men her kommer han til et annet tidspunkt da .. sånn i 3-4 tiden og da står vi klar til å kjøpe is. sommer som vinter.... isbilen var her i dag igjen og jeg benyttet sjansen og kjøpte 3 forskjellige is pakker... og ungene 4 og 6 år ELSKER IS....
momo Skrevet 30. mai 2006 #8 Skrevet 30. mai 2006 Jeg og er veldig glad i isbilen. Og vi kjøper ikke av den hver gang, og dattra mi har aldri hatt noe problem med og respektere at vi ikke kan kjøpe is hver gang.
hustufta Skrevet 30. mai 2006 #10 Skrevet 30. mai 2006 Vet at de hvite isbilene ringer ikke i gata vår, noe som irriterer meg for jeg får ikke med meg at den er her. Den blå derimot kjører faen meg nesten opp på trappa til folk... og den har verre ringing som ringer konstant...
Kosejenta Skrevet 30. mai 2006 #11 Skrevet 30. mai 2006 Syntes isbilen er topp,eeeelsker is Det gjør barna mine å,men det er ikke noe problem med eldstemann(minsten er for liten enda) at vi ikke kjøper is hver gang,han må lære at han ikke kan få alltid! Her i gata ringes det, og vi hører ringing fra nabogata å, men fra barna ble født har vi vendt dem til ulike lyder slik at de klarer fint å ha lyder rundt seg og må ikke ha det dønn rolig for å sove
Seterjenta Skrevet 30. mai 2006 #12 Skrevet 30. mai 2006 Hørte om noen som sa til ungene sine at når ismannen ringte i bjella betydde det at de var utsolgt for is! ← Den var fin!! den skal jeg legge meg på minnet! Her kommer den også ca 19.30, midt i leggetida vår. Heldigvis er det ikke noe problem enda, jentene på 5, 6 og 9 har akseptert at vi ikke kjøper is så ofte.
Missbumblebee Skrevet 30. mai 2006 #13 Skrevet 30. mai 2006 Hørte om noen som sa til ungene sine at når ismannen ringte i bjella betydde det at de var utsolgt for is! ← Det gjør en kompis av meg også, genialt så lenge det fungerer!!
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #14 Skrevet 30. mai 2006 Da får jeg ta på meg oppgaven å spre malurt jeg da. Jeg synes ikke man skal lyve til barna sine.
Gjest Miloine Skrevet 30. mai 2006 #15 Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hørte om noen som sa til ungene sine at når ismannen ringte i bjella betydde det at de var utsolgt for is! ← At jeg ikke kom på dette den gangen! Uansett, sønnen min hadde ikke trodd på det, da han så at de andre fikk med seg en pose(full av is) Vi kjøpte jo is vi også, men det var da vitterligen ikke hver gang den kom (prinsipp) vi elsker isbilen.... vi bor litt på "landet" og kan liksom ikke bare spasere bort til en butikk.... derfor er vi som bor her sjeleglad for at isbilen kommer... men her kommer han til et annet tidspunkt da .. sånn i 3-4 tiden og da står vi klar til å kjøpe is. sommer som vinter.... isbilen var her i dag igjen og jeg benyttet sjansen og kjøpte 3 forskjellige is pakker... og ungene 4 og 6 år ELSKER IS.... ← Da er det forståelig at dere ønsker isbilen hjertlig velkommen Jeg bor midt i byen og hadde det ikke sånn. Kjøpte veldig ofte is i butikken, da "isbutikken" var/er nærmeste naboen. Jeg husker jeg sa til sønnen min; "du får mye mer is enn andre på din egen alder får" Hvorpå han svarte: "Det syns jeg er blaaa" vææææ is, is, isbilen :icon_frown: Endret 30. mai 2006 av Miloine
Gjest Fruktfat Skrevet 30. mai 2006 #16 Skrevet 30. mai 2006 skjønner at vi er heldige her; den kommer lørdager mellom 11 og 15.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #17 Skrevet 30. mai 2006 I Lørenskog kommune er det faktisk forbud mot isbil! Hvordan de har fått til det aner jeg ikke. Det er jo et paradoks at på vinteren i Oslo, gjerne en onsdag kl 19 f eks kommer isbilen, mens den midt på sommeren i 25 varmegrader glimrer med sitt fravær..! Man kan jo ikke annet enn å
tingeling Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #18 Skrevet 31. mai 2006 Det hadde som sagt vært helt i orden hvis den ikke kom midt i leggetiden hver gang. Skjønner ikke at det er hensiktsmessig heller, resultatet er jo at småbarnsforeldre forbanner den og det er jo mest sansynligvis vi som er de mest aktive kundene... tingeling
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #19 Skrevet 31. mai 2006 Irriterer meg ikke så mye over lyden (men så har jeg ikke unger som maser eller skal legges heller ) Men kjøper aldri av isbilen, for den isen de selger er det enormt mye dritt i! Den smelter jo aldri, den må være tilsatt noe dritt. IS SKAL SMELTE!!!!!!!
c",) Skrevet 31. mai 2006 #20 Skrevet 31. mai 2006 Vi bor på landet, å her kommer kun den hvite isbilen, å den er her lørdag morgen stort sett før vi har stått opp. En gang i blandt hender det at vi står opp for å rekke isbilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå