Gå til innhold

Mat til en romantisk kveld for to.........

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min kjære mann og jeg har satt av fredagen for romantikk og kos. Tenkte dermed jeg skulle lage noe ekstra god mat- men hva pokker lager jeg? Hue mitt er helt tomt for idèer, så er det noen av dere som har et godt råd?

Takker på forhånd...........

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Se om du finner noe spennende på www.matprat.no

Gjest pulverheksa
Skrevet

Pasta med røkelaks.

Det er enkelt å lage og smaker supert.

Du trenger

røkelaks til to

1 boks creme fraiche?(Eller hvordan man nå staver det.)

1 bunt basilikum

1ss sterk sennep

nykvernet pepper

Pasta etter ønske.

Mens pastaen kokoer har du creme fraiche? i en panne og varmer den opp tilsett en ss sennep, mens pastaen renner av har du i hakket røykelaks og hakket basilikum og masse nykvernet pepper.

Ha pastaen på et fint fat, og hell sausen over server.

Gjerne med nybakte rundstykker.

Skrevet

Synes det er kos med noe som man lager sammen mens man spiser. Taco er jo en klassiker, men vi bruker ofte fondue også. Ellers er jo biff og rødvin er klassiker, men da hører det med ost og kjeks etterpå. Trikset er i alle fall å ha mat som varer en stund, sånn at man kan kose seg lenge sammen.

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Hva med indisk chicken curry? Det er lett å lage, kjempegodt, og det blir akkurat så hett som man selv vil ha det! :wink:

Chili con carne?

Biff med tilbehør? (En klassiker!)

Fajitas? (Litt mer spennende enn taco!)

Ta deg også en tur på www.matsiden.no, finner mye godt der.

Gjest Zalomine
Skrevet

til noe slikt synes jeg ikke HVA du serverer er så viktig, så lenge det er noe dere begge liker godt, og ikke noe dere spiser til hverdags. Om det er pizza, lasagne, taco, biff, kylling, svinekjøtt, eller hva nå enn det er, det vikgtiste er rett og slett at dere liker det.

Poenget med en romantisk aften er at du gjør litt stas på det, er det ikke det da? Litt tilbehør man ikke alltid har.. en god salat, litt hjemmelaget dressing? Og god drikke!

Det viktigste er etter min mening likevel ikke maten i seg selv, men stemningen. Slukk lyset. Tenn masse stearinlys. (altså gjerne mat som ikke krever at du ser så mye da? Om noe mat krever det?) Spis ikke forran tv'n, men ha romantisk musikk i bakgrunnen.

for etter min mening er det ikke maten som gjør kvelden romatisk, men alt det andre. Lag dog ikke akkurat fiskepinner.. noe som ikke er helt hverdagskost er fint, men hva dere spiser til vanlig, det varierer jo. Noen spiser pizza en gang i uka, andre lager pizza en gang i året. Noen spiser taco svært ofte, andre spiser det knapt i det hele tatt. Det samme gjelder mye annen mat.

Så finn noe dere liker, og gjør deg ekstra flid med matlagingen. La det SE pent ut på fatet :)

Skrevet
(altså gjerne mat som ikke krever at du ser så mye da? Om noe mat krever det?)  

Ikke fisk med masse bein i altså ;)

Skrevet

Takk for svar, jenter!

Kvelden ble desverre avlyst igår, da min sjef sier til meg: "Du Marianne, jeg har skadet armen min, og er lite i stand til og stå bak kassa og jobbe og gjøre slikt. Kan du jobbe fra 15-20.30?"

Har ikke noe imot og jobbe og tjene de kronene xtra men......... sukk......... :(

• 6 år senere...
Gjest Gjest_hajargyan_*
Skrevet
Min kjære mann og jeg har satt av fredagen for romantikk og kos. Tenkte dermed jeg skulle lage noe ekstra god mat- men hva pokker lager jeg? Hue mitt er helt tomt for idèer, så er det noen av dere som har et godt råd?

Takker på forhånd...........

hei den som mange menn liker er : bernea saus, ris, grønnsak blanding og kyllingfillet .. håper det hjelper

Skrevet

Nå ble nok MarianneE glad, hun har sikker ventet på det tipset siden 2002! Skjønner ikke hvordan folk klarer å grave fram så gamle tråder?

Skrevet

Så synd kvelden ble avlyst da! Håper dere får det til snart igjen!

Når jeg og sambo skal kose oss, så pleier vi å ta biff, fløtegratinerte poteter og en rødvin. Mmm, deilig!

Skrevet
Nå ble nok MarianneE glad, hun har sikker ventet på det tipset siden 2002! Skjønner ikke hvordan folk klarer å grave fram så gamle tråder?

Nei, huff det så ikke jeg heller. Jeg holdt på å kike under nye innlegg, og der var den. Må huske på å sjekke de andre innleggene neste gang da.. Sorry!

Skrevet

Godt det kom noen flere svar, herregud, vi venter enda....

:fnise:

Skrevet
Godt det kom noen flere svar, herregud, vi venter enda....

:fnise:

Da er det jo fint å vite at den som venter på noe godt etc etc :ler:

Skrevet

:ler:

dæven. morsomt med en så gammel tråd!

måtte bare si det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...