My Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Hei! Min kjære og jeg kunne veldig godt tenke oss å dra til Thailand til høsten. Vi er ikke så glad i festing, pulserende natteliv osv. Vi vil heller bade på en nydelig strand, snorkle og dra på oppdagelsestur alene. Hvor skal vi dra? Jeg har ikke vært i Thailand før, men Phuket har jeg inntrykk av at er litt turistmaskin-aktig? Har du noen anbefalinger?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Heisan, det er fortsattt mange steder å dra hvis du vil litt bort fra masseturismen. Selv i phuket kan du finne steder som ikke er like befolket som de mere kjente patong, karon , kata. Koh Lanta er kjempefin, Koh Chang, Koh Tao for å nevne noen..... Men her er noen linker du kan sjekke ut: http://travelfish.org./ http://www.gotoasia.no
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Hmmm...Koh Samui og Phuket er temmelig turist-infiserte- MEN Kata beach på Phuket er faktisk veldig rolig, nesten ikke natteliv; mest restauranter, samt en nydelig strand. Koh Samet skal være veldig fint. Skal jeg være ærlig, hadde jeg heller satset på Malaysia, hvis dere likevel skal reise ned dit! Mindre mas og kjas.
Gjest gjesta Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 (endret) Slenger meg på denne tråden jeg. Hvor i Malaysia vil du anbefale? Er de et bra sted for relativt uerfarne Asia reisende også? Endret 31. mai 2006 av Sprilla
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Slenger meg på denne tråden jeg. Hvor i Malaysia vil du anbefale? Er de et bra sted for relativt uerfarne Asia reisende også? ← hvis du reiser så seint som i november, så er det dårlig vær på østkysten av Malaysia, med monsunregn og stengt båttransport til øyene. Da bør du kanskje prøve Langkawi ? Ellers kan Tioman anbefales, frem til og med oktober. Eller hvis du skal ha et sted nesten for deg selv: Rawi.... eller Palau Besar:)
Gjest gjesta Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hvordan er det å reise til Malaysia i sommer? Tenker på regntid, temperaturer o.l. Endret 1. juni 2006 av Sprilla
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #7 Skrevet 2. juni 2006 Malaysia om sommeren er varmt og med lite nedbør. Hold deg nær kysten, ellers blir det veldig varmt...
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #8 Skrevet 2. juni 2006 Ellers ville jeg, hvis dere satser på Thailand, vurdert Krabi. Mye roligere enn Phuket, og vakkert. Ta turen over derfra til Phi Phi, hvor de nå har ryddet det meste etter tsunamien. I Thailand har jeg også sett anbefalt Jomtien ved Pattaya. Herfra kan du dra ut til en flott, idyllisk øy som ennå ikke er overbefolket av turister. Koh Chang eller Koh Samet er også alternativer. Snakket nylig med noen som hadde vært på Koh Lanta, der hadde de funnet "sitt" paradis....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå