Gå til innhold

Roma

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Laini_*
Skrevet

Ja nå går turen til Roma, det skal bli veldig godt.

Noen som har noen gode råd for den byen?

Bør jeg ta ut euro før jeg drar eller er det greit nok å bare ha med seg visa?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Gode sko er noe av det viktigste man bør tenke på...

Penger tar du ut i minibank der nede.

Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=158993

Selv vil jeg nok ikke anbefale å bruke så mye tid i Vatikanet eller Peterskirken, dette var skuffende for oss. Det vi gjorde, som jeg synes var bedre opplevelser, var å stikke innom mer anonyme kirker langs gatene. Og det var virkelig imponerende. Kirker som så stusselige og anonyme ut, var fantastiske inni. Peterskirken ble litt for voldsomt synes jeg, og litt for mye turistmagnet.

Det du må ha med deg på turen er:

-Santa Maria Maggiore

-Trevi-fontenen

-Spansketrappen

-Bocca Delle Verita

-Colosseum

-Forum Romanum

-Palatin-høyden

-Pantheon

-Isen i roma

-Victor Emanuel-monumentet

-Ulvinnen

Ellers anbefaler jeg en middag eller lunsj på Hassler takrestaurant. Selvom det er dyrt, er det en fantastisk opplevelse.

Noe av det beste med Roma synes jeg var uterestaurantene, så det er jo synd dere går glipp av det. Men det finnes mange koselige spisesteder også. anbefaler å finne noen som ligger utenfor turistsentrum, disse er veldig koselige og man får virkelig oppleve den ekte Romerske stemningen.

Det som ellers er viktig er å ha veldig gode sko. Roma er en by man bare må gå i og rusle rundt for å kikke. det er flotte ting å se på hvert gatehjørne, og vandirngene rundt i byen er utrolig koselig og hyggelig!

Det er massse minibanker i Roma, så Visa fungerer greit.

Gjest Gjest
Skrevet

Georgina MAsson's "A Companion Guide to ROme" anbefales på det aller varmeste. Det er som å ha med seg en kjentmann som er full av sladder, anekdoter, kunnskaper og gode råd for en bra lunsjrestaurant.

God tur! Roma er en herlig by.

Trenger du reiselektyre kan jeg jo anbefale Colleen Mc Cullough's serie om historien fra republikken under Marius og Sulla til Cæsar.

Skrevet

Holder i massevis med bankkort! Kan jo ta ut noe på flyplassen for å være på den sikre siden! Til taxi feks, hvis dere skal ta det!

Beste tipset jeg kan gi er å lene dere tilbake på en piazza og nyte tilværelsen! Det er mye å se i Roma, men det er også mye å nyte!

For min egen del, har jeg fått et helt spesielt forhold til spansketrappen etter at kjæresten min fridde til meg der for to måneder siden!! :hjerter_rundt:

Send oss en tanke når dere er der da! :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
For min egen del, har jeg fått et helt spesielt forhold til spansketrappen etter at kjæresten min fridde til meg der for to måneder siden!! :hjerter_rundt:

Frieri i spansketrappen høres ikke helt bra ut. Minner meg om et veldig light forhold.

Gjest Gjest_Solstua_*
Skrevet

Vi kom hjem fra Roma for 2 dager siden - hadde noen herlige dager der!!

Mitt beste råd er å bestemme på forhånd hva dere vil ha med dere, for dere kan ikke få med alt... Mitt andre råd er å ta god tid til å bare sittepå en fortauskafé på en piazza, og bare NYTE livet og Roma :-D

Peters kirken og Vatikanmuseet

St. Maria in Trastevere - en nydelig kirke

Trevi fontenen

Folkelivet (kvelden) på Piazza Navona og Campo die Fiori

- Dette er vel mine beste minner fra turen :rosasmil:

Gjest Gjest_Solstua_*
Skrevet
Vi kom hjem fra Roma for 2 dager siden - hadde noen herlige dager der!!

Mitt beste råd er å bestemme på forhånd hva dere vil ha med dere, for dere kan ikke få med alt... Mitt andre råd er å ta god tid til å bare sittepå en fortauskafé på en piazza, og bare NYTE livet og Roma  :-D

Peters kirken og Vatikanmuseet

St. Maria in Trastevere - en nydelig kirke

Trevi fontenen

Folkelivet (kvelden) på Piazza Navona og Campo die Fiori

- Dette er vel mine beste minner fra turen  :rosasmil:

Jeg glemte jo isen - spis is hver dag, flere ganger om dagen - forsøk ulike smaker og NYT :sikle:

Skrevet
Selv vil jeg nok ikke anbefale å bruke så mye tid i Vatikanet eller Peterskirken, dette var skuffende for oss.

..mens vi syntes dette var store opplevelser vi ikke ville vært foruten.. Peterskirken er så voldsom, både når det gjelder utsmykninger og dimensjoner at man nesten blir slått i bakken. Ja, det er turistifisert, men man kan liksom ikke la være å bli imponert over stedet. For meg var dette et fantastisk sted.

Men jeg er skriver under på det de andre sier: Gode sko er et must.

Kos dere masse! Roma er et deilig sted å være.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Mange gode tips her - vil for øvrig anbefale dere på det varmeste å leie scooter! Kjempeartig å fyke rundt mellom alle attraksjonene på en slik en :)

Skrevet
..mens vi syntes dette var store opplevelser vi ikke ville vært foruten.. Peterskirken er så voldsom, både når det gjelder utsmykninger og dimensjoner at man nesten blir slått i bakken. Ja, det er turistifisert, men man kan liksom ikke la være å bli imponert over stedet. For meg var dette et fantastisk sted.

Ja, det er nok smak og behag. Jeg synes det ble for mye av det gode. Maggiore-kirken var egentlig mer imponerende, men det var fordi den var mindre og det var lettere å studere detaljene. Men jeg ville ikke vært i Roma uten å ¨gå i Peterskirken altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...