Gjest Ylva Virvla Skrevet 6. februar 2007 #21 Skrevet 6. februar 2007 Jeg lurer på om medlemmene der legger merke til det de gangene noen av dem dør? ← Var inne på en slags blogg for anorektikere før jul. Der var et av innleggene skrevet av kjæresten til ei som nylig hadde dødd av anoreksia. Hun hadde vært aktiv i bloggen før hun døde.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2007 #22 Skrevet 7. februar 2007 Ana and Mia....kjenner godt til dem. De har vært en del av livet mitt i over 10 år nå....Jeg synes det er fælt å se andre jenter med spiseforrstyrrelser...det gjør meg vondt for jeg at hver dag er en kamp. Å gå forbi et vindu eller et speil uten å MÅTTE se....kanskje jeg har blitt tykkere siden jeg gikk hjemmefra.... Pro Ana sider er selvsagt ikke positivt, men de jentene som har gått så langt at de har blitt pro ana, er jenter som trenger bekreftelse på at innsatsen de har gjort for ana bærer frukter. De synes ikke at de vakre eller pene, de hater seg selv, som jeg hater meg og min kropp. Jo tynnere jeg blir, jo bedre har Ana det, men jeg...jeg som person....har det grufullt. For selv om buksene detter av meg, og vektnåla viser 40 kg....så er det ikke det jeg ser i speilet. Jeg trenger å høre at folk synes jeg er tynn...gjerne at jeg burde spise mer....da føler jeg at jeg har gjort en god jobb... Dere må gjerne si SYKE mennesker, men ikke i den forstand dere ofte mener det...dere sier det som en negativ slengbemerkning, men det ER faktisk en sykdom....en sykdom som er arvelig og genetisk. Min mor hadde spiseforrstyrrelser....se hva det gjorde med meg! Ana og Mia er som mange sykdommer; forskjellige typer aggressivitet. Noen er mildt angrepet, noen er hardt angrepet. Mange bulimikere der ute er det faktisk umulig å vite om de har spiseforstyrrelser....Fordi de gjerne spiser normalt, men spyr kun de gangene de "sprekker" med overspising. Det ser kanskje ikke ut som de er i faresonen, men hjertet jobber hardt hver gang de stikker fingeren i halsen. Anorektikerne....spiser gjerne et eple per dag....fordelt i flere biter så eplet holder hele dagen. Det blir fort synlig at de har ana, men de er flinke til å vite akkurat hva mengder de må ha for å leve....inntil de indre organene svikter. Eller miksen som meg...ana og mia....spiser aldri, men når jeg spiser så spyr jeg det opp igjen...uansett hva det måtte være.... Oj...dette ble mye.... Håper bare folk innser at vi ikke er en gjeng med hysterisk behov for å høre at vi er vakre og pene...ikke mer enn andre jenter. Vi har en sykdom....i tillegg til å være opptatt av det ytre. Vi er ikke annerledes en du som spiser og er så sunn....vi er bare syk i tillegg. Det er som å dømme en manisk depressiv fordi de er depressive....(!!!) Tenk på det neste gang du fnyser av en tynn jente.... ← Det innlegget øket min forståelse. Jeg fikk til og med klump i halsen, og jeg er mann. Alt vel til deg.
Gjest Ex-pro-ana Skrevet 7. februar 2007 #23 Skrevet 7. februar 2007 Vel, jeg tror ikke folk blir noe mer inspirert til å bli pro ana av å se en tråd om det på KG... De jentene som vil ha denne såkalte livsstilen gjør nok det med eller uten inspirasjon fra nettet. De som virkelig går inn for denne livsstilen er medlem av stengte/hemmelige pro ana sider som de kun få være med hvis de betaler og kommer ukentlig med bilder. ← Dette er bare tull.. Har selv vært med på å starte proana bølgen i Norge, og vi har kun ønsket å samle oss, fordi vi er like og det er godt å ha noen å snakke med. En spiseforstyrret trenger slett ikke være tynn, og de fleste av jentene er helt normale, men ønsker å bli tynne! Veldig tynne! Det har aldri kostet penger å være med proana.. Kun masse frustrasjon. Jeg lurer på om medlemmene der legger merke til det de gangene noen av dem dør? ← Jeg har aldri hørt om noen proana i Norge som har dødd! Jeg synes ikke det er helt sykt. Har sett det så mange ganger nå. At de legger ut bilder for å vise hvor stolte de er av kroppen sin? Anoretikere flest er ikke stolte av kroppen sin, de bildene er sikkert andre sine kropper som de legger ut for å vise hva som er det "perfekte". Men dere må jo huske at de som lager disse sidene er syke, og et spørsmål, hvordan kom du innom disse sidene? ← Vi legger ut bilde av kroppen vår som vi synes er for tjukk.. Vi kan aldri bli tynne nok! Jeg støtter disse jentene, de søker som alle andre en tilhørlighet, å bli forstått og akseptert. De blir alt for ofte dømt!
GoldenGlow Skrevet 7. februar 2007 #24 Skrevet 7. februar 2007 Klarte ikke å stryre meg, måtte inn å se.. Uff, for en sykdom! Tenk å aldri kunne kose seg med god mat... Takknemmelig for at jeg er frisk og rask!
Solskinnsbolla Skrevet 7. februar 2007 #25 Skrevet 7. februar 2007 ""Mange bulimikere der ute er det faktisk umulig å vite om de har spiseforstyrrelser....Fordi de gjerne spiser normalt, men spyr kun de gangene de "sprekker" med overspising. Det ser kanskje ikke ut som de er i faresonen, men hjertet jobber hardt hver gang de stikker fingeren i halsen."" bulimikere lider i stillhet. ingen som ser, og ingen som skjønner.
Gjest Ex-pro-ana Skrevet 7. februar 2007 #26 Skrevet 7. februar 2007 Klarte ikke å stryre meg, måtte inn å se.. Uff, for en sykdom! Tenk å aldri kunne kose seg med god mat... Takknemmelig for at jeg er frisk og rask! ← Ja, det er ett tap. Men man føler man får noe igjen ved å kjenne hoftebena stikke ut. Det er en sykdom på lik linje som andre sykdommer, bortsett fra at vi vil ikke bli friske. Jeg er nå "frisk" ifølge familie og leger. Men jeg kommer aldri til å bli frisk inne i meg, jeg vil alltid synes det er pent å være beinete, jeg vil alltid føle meg tjukk når jeg passer strl. 36 og S. Jeg vil alltid være ekstremt fokusert på mat og kropp, selv om jeg later som jeg ikke er det lenger. Det sitter i hodet og hjertet mitt! Derfor synes jeg pro-ana skal få være i fred, ingen der inne ønsker å dø, de ønsker kun likesinnede å prate med.
tjamsa Skrevet 9. februar 2007 #28 Skrevet 9. februar 2007 pro-ana ER en livstil! ← Jeg vil nå heller kalle det en besettelse.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2007 #29 Skrevet 14. mars 2007 pro-ana og pro-mia finnes, og det blir bare flere og flere av dem og av forumene. Man blir ikke betalt for å legge ut bilder av seg selv*humre humre* Jeg er selv en sånn en, slik som andre ikke liker, en pro-ana. altså jeg har full kontroll og klarer å motstå mat, men når jeg spiser, spiser jeg det som er kalorifattig og sunt. Jeg støtter PRO_MIA OG PRO_ANA helt og fult ut fikk dere skjokk nå
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 15. mars 2007 #30 Skrevet 15. mars 2007 dere har et helt feil bilde av pro ana.... de er syke, de vet de er anoretikere, alle vet d er farlig...d er en sjukdom, de kan ikke snu d...først tror de de har en livsstil til det tar over verden... er selv spiseforstyrret , anoreksi og bulimi... PRO betyr at du er aktiv på internett bare, ikke at du tror du er noe....så klart er noen anoretikere sånn som dere beskriver, men de fleste er klar over at de er syk..
Gjest beekeeper Skrevet 15. mars 2007 #31 Skrevet 15. mars 2007 Skjønner godt at mennesker utenfor synes sider som dette er helt sykt. Man skjønner det nok ikke uten at man har vært der selv. Jeg brukte disse sidene før, når jeg var på mitt sykeste. Og jeg var godt klar over at folk dør, at folk blir syke.. Og at det ikke var sunt å holde på sånn. Men det var ikke sykdommen som tiltrakk meg de sidene, det var egentlig det å ikke være alene med det! Anorexi er en fæl sykdom som er utrolig vanskelig å forstå for folk som ikke har hatt det. Og da er det vanskelig å være alene med det også. Fordi folk ser på deg som at det er noe galt med deg og de vil forandre deg, og da skyver du folk unna også. Jeg kommer aldri til å besøke en sånn side igjen. Men når jeg var syk ville jeg ikke ha vært foruten, fordi da hadde jeg følt meg enda mer alene.. Og en ting til, jeg hadde igrunn inntrykk av at folk der inne rakket ned på jenter/gutter som prøvde å være "kule" og å vise seg fram.. Det handlet igrunn mer om å være sammen om sykdommen. Så det er mange som har feil inntrykk av disse sidene synes jeg. (men det forstår jeg også veldig godt)
Gjest Miss_alexandria Skrevet 16. mars 2007 #32 Skrevet 16. mars 2007 (endret) Dette er bare tull.. Har selv vært med på å starte proana bølgen i Norge, og vi har kun ønsket å samle oss, fordi vi er like og det er godt å ha noen å snakke med. En spiseforstyrret trenger slett ikke være tynn, og de fleste av jentene er helt normale, men ønsker å bli tynne! Veldig tynne! Det har aldri kostet penger å være med proana.. Kun masse frustrasjon. Jeg har aldri hørt om noen proana i Norge som har dødd! Vi legger ut bilde av kroppen vår som vi synes er for tjukk.. Vi kan aldri bli tynne nok! Hm, ser du har gravd frem min gamle tråd.. Du sier man ikke må betale for å være med i pro ana forumer på nettet. Vel, der tar du feil. Selv om du sier du liksom har startet pro ana sider i norge og ikke tatt betalt, så betyr det ikke at andre ikke gjør det. Endret 17. mars 2007 av vimse
Gjest vimse Skrevet 17. mars 2007 #33 Skrevet 17. mars 2007 Tråden er ryddet, jmf Kvinneguidens regler. vimse-mod
Gjest Gjest_kristine_* Skrevet 13. april 2007 #34 Skrevet 13. april 2007 Dette er det tydelig vis mange meninger om, men vet dere alle hva dere skriver om? Jeg er bruker av en pro.ano side, det er helt topp, vi støtter hverandre i opp og nedturer. Det er ikke alle innpå dær som har spiseforstyrrelse, noen av oss, inl. meg er der for å få støtte til slanking. Såklart vi ikke får åpenlys info dersom noen dør, halo folkens. Men pleace ikke døm etter førsteintrykket
Gjest Bellatrix Skrevet 13. april 2007 #35 Skrevet 13. april 2007 Dette er det tydelig vis mange meninger om, men vet dere alle hva dere skriver om? Jeg er bruker av en pro.ano side, det er helt topp, vi støtter hverandre i opp og nedturer. Det er ikke alle innpå dær som har spiseforstyrrelse, noen av oss, inl. meg er der for å få støtte til slanking. Såklart vi ikke får åpenlys info dersom noen dør, halo folkens. Men pleace ikke døm etter førsteintrykket ← Tror du virkelig at det er anorektikrere som er de beste til å gi slankeråd?
Gjest Fjesingen Skrevet 14. april 2007 #36 Skrevet 14. april 2007 Men "pro" betyr jo for - i motsetning til "anti". Det sier vel det meste.
Gjest jente18 Skrevet 7. mai 2007 #37 Skrevet 7. mai 2007 Heisann Lurte på om d va noen som hadde noen råd? klarte kun å gå ned 2 kg før jeg sprakk vet ikke hva jeg skal gjøre.. ser ut som en KJEMPE! Veier 64 kg og e 171 høy blææ! hater det! men vet ikkje ka eg ska gjøre... klarer ikke kaste opp maten heller aldri funket liksom.
Gjest Bellatrix Skrevet 8. mai 2007 #38 Skrevet 8. mai 2007 Heisann Lurte på om d va noen som hadde noen råd? klarte kun å gå ned 2 kg før jeg sprakk vet ikke hva jeg skal gjøre.. ser ut som en KJEMPE! Veier 64 kg og e 171 høy blææ! hater det! men vet ikkje ka eg ska gjøre... klarer ikke kaste opp maten heller aldri funket liksom. ← Spis små måltider ofte og tren. Kutt ned på raske karbohydrater og fett.
Gjest Gjest_lei_* Skrevet 9. mai 2007 #39 Skrevet 9. mai 2007 jeg er medlem av en haug av disse sidene. den jeg er mest på er proanasuicidesociety. søkte suicide en gang jeg var veldig nede og desperat, etter å ha sett og hørt at selvmords tips var å finne på internett... (så jeg var vel ikke helt motivert ettersom jeg ikke bare gjorde det) men iallefall. denne siden tillater IKKE tips/triks i det hele tatt. det er bare for å prate om hva som helst og ha det "koselig" ikke alle har sf engang.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2007 #40 Skrevet 9. mai 2007 Heisann Lurte på om d va noen som hadde noen råd? klarte kun å gå ned 2 kg før jeg sprakk vet ikke hva jeg skal gjøre.. ser ut som en KJEMPE! Veier 64 kg og e 171 høy blææ! hater det! men vet ikkje ka eg ska gjøre... klarer ikke kaste opp maten heller aldri funket liksom. ← kaste opp maten er livsfalig. merkelig nok...jeg har hatt bulimi å flere år, men jeg har hørt om de som bare har prøvd dette litt og rett og slett dødd av elektrolyttforstyrrelser. enig...spis flere små måltider. som anorektiker/bulimiker, har jeg funnet ut at dette er det beste. skal du nekte kroppen din det den vil ha(næring) er du dømt til å overspise.
Anbefalte innlegg