Gjest Bøllefrøet Skrevet 30. mai 2006 #21 Skrevet 30. mai 2006 De kan ikke nekte deg å ha husdyr på generelt grunnlag (selv om det fremdeles henger igjen i mange husordensregler). Det må være til sjenanse for naboene. Dyr som bråker når de er alene hjemme (eller når eieren er der for den del), gjør fra seg hos naboen, oppholder seg i naboens hage/veranda er eksempler på ting som sjenerer. Hadde det vært en blokk måtte du også ha tatt dem ut og inn gjennom en felles gang/heis, og det kan være plagsomt for allergikere, men det er jo ikke tilfelle her i et rekkehus. Så det går trolig helt greit. ← Får håpe det går bra, ja
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #22 Skrevet 30. mai 2006 Noen borettslag er veldig strenge, andre prøver bare å begrense antall dyr pr. beboer. For å få vite hva som gjelder der du vurderer å flytte må du vel bare ringe.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #23 Skrevet 30. mai 2006 Kan tenkes at du får avslag på to katter, men tillatelse til å ha en. Dette vet jeg er vanlig. Jeg har selv hatt katt og er veldig glad i katter. Har fryktelig lyst på å skaffe meg katt, men så lenge jeg bor i blokk mener jeg at det er bedre for katten at jeg venter. Forstår naboens frustrasjon over katter. De tisser og de gjør fra seg, og velter seg i barnevogner. Og hvorfor skal de ikke gjøre dette? De er jo dette katter gjør, men det er jo til sjenanse for naboene da. Og selv om du bor i rekkehus er det ikke så kult når du oppdager at katta til naboen har gjort fra seg i bedet ditt, eller i sandkassa til lillegull... Som faktisk står i din hage. Eller har tissa i den nye solstolen din, som står på din veranda...... En gang hjemme hos oss hadde vi hatt vinduet åpent om natta fordi det var så varmt. Da var det en katt som hadde klatret opp pg tisset inn vinduet, nedover gardinene, og på senga som sto innenfor. Det var svært lite morsomt.....
Gjest Bøllefrøet Skrevet 30. mai 2006 #24 Skrevet 30. mai 2006 Nå er heldigvis kattene mine steriliserte hunnkatter så de er ikke de verste til å gå og tisse overalt, men jeg skjønner jo selvfølgelig at naboer ikke nødvendigvis liker det så godt. Det er hvertfall uaktuelt å bare ha én katt for kattene mine har vokst opp sammen..
Gjest Bøllefrøet Skrevet 30. mai 2006 #25 Skrevet 30. mai 2006 :hoppe: Det var visst null problem! :-D Nå gjenstår det bare å se om vi får leiligheten *håper*
Gjest Gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #26 Skrevet 30. mai 2006 :hoppe: Det var visst null problem! :-D Nå gjenstår det bare å se om vi får leiligheten *håper* ← Så bra! Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå