Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært en person som har lett for å sovne, jeg kan sovne mens jeg ser tv i sofaen, på skolen, når jeg sitter på med noen i bil eller buss o.l. Men det mest skremmende er at jeg faktisk greier å døse av når jeg kjører bil selv! Jeg døser bare av og er borte i 1 sekunds tid, men dette er jo lenge nok til å kjøre av veien eller kræsje.

Det skjer bare hvis jeg kjører i 15-20 minutter, og bare hvis det er strekninger som er "lite krevende", det gjelder ikke bykjøring f.eks. Det hjelper ikke å ha på radio, selv ikke med høy, bråkete musikk.

Det jeg lurer på er om dette kan komme av noe spesielt, en diagnose?

Kan jeg gjøre noe som helst med dette?

Det som er så kjipt er at jeg er så glad i å kjøre ...

*oppgitt*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Som forøvrig IKKE har noe med narkotika å gjøre.

Gjest *Jael*
Skrevet

Jeg tenkte også på narkolepsi, men det er det selvfølgelig umulig for noen her å avgjøre.

Men jeg håper du går til legen før du kjører mere bil? :)

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har alltid vært en person som har lett for å sovne, jeg kan sovne mens jeg ser tv i sofaen, på skolen, når jeg sitter på med noen i bil eller buss o.l. Men det mest skremmende er at jeg faktisk greier å døse av når jeg kjører bil selv! Jeg døser bare av og er borte i 1 sekunds tid, men dette er jo lenge nok til å kjøre av veien eller kræsje.

Det skjer bare hvis jeg kjører i 15-20 minutter, og bare hvis det er strekninger som er "lite krevende", det gjelder ikke bykjøring f.eks. Det hjelper ikke å ha på radio, selv ikke med høy, bråkete musikk.

Det jeg lurer på er om dette kan komme av noe spesielt, en diagnose?

Kan jeg gjøre noe som helst med dette?

Det som er så kjipt er at jeg er så glad i å kjøre ...

*oppgitt*

Hender dette bare når du kjører bil? Hvis det er tilfellet, så kan jo ikke det være narkolepsi. Da skjer jo det oftere og over alt... :sjenert:

Jeg ville ihvertfall holdt meg unna bilen! Du må tenke på din egen og ikke minst andre sin sikkerhet i trafikken.

Gjest LoisLane
Skrevet

Stopp og sov.

Jeg har selv lett for å bli trøtt hvis jeg kjører på ensformige strekninger. Hjelper ikke med høy musikk, vinduene åpne eller sterke drops. Jeg stopper, sover alt fra 3 til 15 minutter, strekker litt på meg og kjører videre.

Gjest *Jael*
Skrevet
Jeg har alltid vært en person som har lett for å sovne, jeg kan sovne mens jeg ser tv i sofaen, på skolen, når jeg sitter på med noen i bil eller buss o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...