Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Korleis virka den på deg? Vart du uklår i hovudet? Effektiv mot sterke smerter?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Eg hekkje da sjø! ← Men det verkar som om du går på morfin no, eller slit du generelt med skrivinga? Er du sikker på at du ikkje har prøvd?
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Eg hedde nop ei morfinkage te frukost sjø eg mina ek hkje hadd siden då!!!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Ok, takk for svar. Helsing ei som vurderer kva smertestillande ho skal be om ved ein seinabort i næraste framtid.
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Hvorfor er det ikke lov å skrive rassrunk NOE sted? Det er jo fiktivt som fy! Du kan ikke runke en rass, derfor er det ikke noe stygt ord, herrrejeminji og hulabandula.
ashera Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 (endret) Morfinpreparater gjør deg slapp og uklar i hodet, men har generelt god smertestillende effekt. Mot smerter pga. livmorsammentrekninger vil preparater av NSAID-typen ofte hjelpe (f.eks. Voltaren og Naproxen), de gis ved kraftige menssmerter, som jo kan sammenliknes med de smertene du får ved en abort, spontan eller provosert. Men jeg aner ikke hva de tilbyr ved provosert abort, personalet på gyn har erfaring med dette, og din venninne bør spørre der hva de anbefaler. Endret 30. mai 2006 av hera
Lilith Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har fått morfin ved operasjon, og jeg hadde absolutt ingen plagsomme bivirkninger av det. Ble litt slapp i ca et døgn etter operasjonen, men synes ikke det var plagsomt. Jeg bare sov mye
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Morfin er skremmende godt... Har fått det som smertestillende. Fikk en herlig rus, og så sovnet jeg...
Hu i Svingen Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 Men hvis det er snakk om en abort her, så tviler jeg i grunn på at du kan velge hva legen skal skrive ut av smertestillende.
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2006 #12 Skrevet 29. mai 2006 Men hvis det er snakk om en abort her, så tviler jeg i grunn på at du kan velge hva legen skal skrive ut av smertestillende. ← Får nok ikke morfin av en abort, nei...
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #13 Skrevet 29. mai 2006 Takk for svar jenter! Det er ikkje ei venninne, men meg. Det er ikkje snakk om smertestillande etter aborten, men under sjølve aborten. Og så visste eg ikkje at Voltaren var eit morfinpreparat. Blir litt skremd av at eg har fått det av legen etter telefonkonsultasjon.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #15 Skrevet 29. mai 2006 Ups! No har eg lese hera sitt innlegg ein gong til, og eg ser at eg har misforstått.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #16 Skrevet 30. mai 2006 Du får ingen smertestillende eter en abort, Ibux kan du ta, som du får kjøpt på apoteket. Morfin får du etter eks.keisersnitt.
mee mee Skrevet 30. mai 2006 #17 Skrevet 30. mai 2006 fikk morfin etter en operasjon, det var helt herlig, følte meg rett og slett full i et øyeblikk så sovnet jeg med 0 smerter..
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #18 Skrevet 11. juni 2006 Eg fekk morfin under aborten. Takk for meg.
yvoesp Skrevet 12. juni 2006 #19 Skrevet 12. juni 2006 Korleis virka den på deg? Vart du uklår i hovudet? Effektiv mot sterke smerter? ← Jeg selv har aldri tatt/ fått morfin, men min far fikk det etter en operasjon. Det hjalp mot smertene, men han begynte å hallusinere til de grader. Så folk overalt (som selvsagt ikke var der). Da han gikk nærmere "folkene" så han selv at de ikke var der, men likevel - på avstand var de svært reelle og han ble svært deprimert av å ha det slik. Så deprimert at han til slutt beordret legene til å slutte med morfinen. Han foretrakk smertene...
Tristessa Skrevet 12. juni 2006 #20 Skrevet 12. juni 2006 Såvidt jeg vet, brytes kodein som det finnes i Paralgin Forte ned til morfin. Så i den forstand har jeg fått morfin. Merket ingen forskjell, bortsett fra at jeg ble utrolig forstoppet, noe som visstnok er en vanlig bivirkning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå