Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Heia! Jeg er en jente i begynnelsen av 30 årene som sliter med psykosomatiske problemer. Problemene oppstod under en forferdelig trakassering og uholdbar stress situasjon i min forrige jobb. Jeg fikk da store mageproblemer med konstant mageverk, ofte magekatarr og kvalme. Jeg sliter fortsatt mye med magen selv 2 år etter jeg først ble syk (blirveldig dårlig etter måltider). Jeg har nettopp begynt å gå til psykolog for å prøve å komme meg ut av denne stress/bekymring/angst spiralen. Hun sier at det eneste som kan hjelpe meg ut av denne onde sirkelen, er å begynne på beroligende piller. HJELP! Hun sier at det finnes beroligende midler som virker direkte på magen. Stemmer dette?? Jeg har veldig sterke motforestillinger mot å dope meg ned på den måten...... :icon_frown: Det er isåfall første gang i mitt liv at jeg tar slike piller. Jeg skulle ønske det var en annen form for terapi som kunne hjelpe meg......?? Håper på gode råd fra andre som er eller har vært i samme situasjon. Hvordan er det å ta beroligende? Jeg er skikkelig redd for å skulle bli avhengig og dessuten er jeg ganske så skuffa over psykologen som ikke kan komme opp med noe annet å hjelpe meg med........er virkelig det å dope seg ned eneste løsningen... Klem til alle som gir meg feedback
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Hvis psykologen din mener dette er det nok grunn til det. Psykologer er som regel ikke de første til å anbefale legemidler før samtaleterapi.. Du får jo disse mage problemene p.g.a nervene dine ikke sant? Da er det kanskje ikke så dumt å prøve disse pillene.. Du burde kanskje ta en tur til legen med magen din også, ulcerøs kolitt, chrons osv er det greit å få diagnosert hvis du har dette.
Gjest Little me Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Holdningene dine til medikamenter skinner veldig igjennom her. Beroligende er ikke dop, men en hjelp for å komme ut av et vondt mønster. En psykolog er mer kritisk til bruk av medikamneter enn en fastlege så vedkommede vet nok hva h*n snakker om. Du kan jo gi det en sjanse og hvis du ikke synes du har noe særlig effekt av det kan du bare kutte det ut. Har psykologen din nevnt noen preparatnavn??? Uansett, ønsker jeg deg masse lykke til!!!
Ling Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 Heia! Jeg er en jente i begynnelsen av 30 årene som sliter med psykosomatiske problemer. Problemene oppstod under en forferdelig trakassering og uholdbar stress situasjon i min forrige jobb. Jeg fikk da store mageproblemer med konstant mageverk, ofte magekatarr og kvalme. Jeg sliter fortsatt mye med magen selv 2 år etter jeg først ble syk (blirveldig dårlig etter måltider). Jeg har nettopp begynt å gå til psykolog for å prøve å komme meg ut av denne stress/bekymring/angst spiralen. Hun sier at det eneste som kan hjelpe meg ut av denne onde sirkelen, er å begynne på beroligende piller. HJELP! Hun sier at det finnes beroligende midler som virker direkte på magen. Stemmer dette?? Jeg har veldig sterke motforestillinger mot å dope meg ned på den måten...... :icon_frown: Det er isåfall første gang i mitt liv at jeg tar slike piller. Jeg skulle ønske det var en annen form for terapi som kunne hjelpe meg......?? Håper på gode råd fra andre som er eller har vært i samme situasjon. Hvordan er det å ta beroligende? Jeg er skikkelig redd for å skulle bli avhengig og dessuten er jeg ganske så skuffa over psykologen som ikke kan komme opp med noe annet å hjelpe meg med........er virkelig det å dope seg ned eneste løsningen... Klem til alle som gir meg feedback ← Medikamenter er IKKE den eneste løsningen! Hvor bor du i landet?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 Hei! Der er jeg som er trådstarter Jeg bor i Rogaland. klem
Cæsar Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 Hei! Skjønner godt du ikke har lyst å putte i deg masse piller, i hvertfall ikke før evt. andre metoder er testet ut.. Kanskje du kunne hatt nytte av Psykomotorisk fysioterapi? De jobber ut fra at kropp og følelser henger sammen... Lykke til uansett! Håper det ordner seg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå