Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Tok en medisinsk abort i begynnelsen av februar. Etter det har jeg hatt veldig uregelmessig og smertefull mens. Ofte går det bare to uker mellom hver mens. Noen ganger blør jeg bare annehver dag, men da til sammen i opptil 10 dager. (Før aborten blødde jeg bare i 3-4 dager og hadde veldig "lette" og ikke minst regelmessige blødninger.) Det hender at jeg pluselig blør litt en dag midt i syklusen. Hvis noe spesielt skjer, eks. ferie eller annet, får jeg plutselig mensen selv om jeg nettopp har hatt det. Det føles ut som jeg fortsatt har sår inni meg når jeg har mensen. Det hender også at jeg får vondt under samleie. Noen som vet om dette er normalt og når/om dette vil stabilisere seg?
Melocoton Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Jeg vet ikke, men jeg hadde en spontanabort for 2mnd siden og jeg har nettop fått tilbake normal mens etter det. Det tok altså en "falsk" mens til før den kom som normalt etter det.. Håper du finner ut av det..
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Skal man på etterkontroll? Det har jeg ikke fått noe informasjon om. Mulig det stod noe om det i det skrivet jeg fikk på sykehuset, men trodde bare at det var hvis man hadde spesielle plager/komplikasjoner.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Du skal på etterkontroll en stund etter. (Tror det er 4 uker) Det er for å være sikker på at alt har kommet ut, og at det ikke er infeksjoner og at graviditeten faktisk er avbrutt. Dessuten, du har hatt blødninger av og på i 4 måneder, og har ikke ment det har vært “spesielle plager/komplikasjoner”, hva venter du på? At du får 40 i feber og styrtblødninger?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 Ja faktisk trodde jeg nettopp at det var kraftige blødninger og høy feber som var grunnen til at man eventuelt skulle komme på etterkontroll. Eller hvis mensen ikke kom tilbake og/eller fortsatt positiv graviditetstest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå