Lourdes Skrevet 2. juni 2006 #21 Skrevet 2. juni 2006 Oi! Jeg klarer fint å drikke noen Long Island Ice Teas i løpet av en kveld! At det var så mange kalorier i de ante jeg virkelig ikke. Mye sprit, det visste jeg Får bytte over til den andre favoritten: Mojito!!!! Den var litt snillere på kalori-innholdet.
LilleLy Skrevet 3. juni 2006 #22 Skrevet 3. juni 2006 Har ikke lest hele tråden, men det er noe jeg synes er veldig mystisk med denne kaloritellingen som har blitt gjort. Greit, det er en del kalorier i alkohol og det er en del kalorier så klart i karbohydrater. Fett er det vel stort sett lite av i drinker. Det står her at en Long Island har 780 kalorier. Det er jo det samme nesten som 200 gram rent sukker... Hvor stor er den drinken da, lurer jeg på? Jeg kan rett og slett ikke forstå at det er mulig?! Men så er ikke jeg noen ekspert på kalorier heller, men får likevel ikke matematikken til å gå opp...
Gjest Hilde K S Skrevet 3. juni 2006 #23 Skrevet 3. juni 2006 Drikker dere så mye og så ofte at det er noe poeng i å bekymre seg for kaloriinnholdet i drinker?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #24 Skrevet 3. juni 2006 Alkoholen inneholder mange kalorier, 100 g whiskey f.eks. 247. Så kommer de andre tingene i tillegg.
LilleLy Skrevet 4. juni 2006 #25 Skrevet 4. juni 2006 Jeg drikker faktisk såpass lite at jeg ikke akkurat bekymrer meg. Jeg undrer meg igrunn mer over journalisters matematikk-kunnskaper. Og synes det er rart de ikke opplyser om mengder av forskjellige ingredienser i drinkene og hvor mye kalorier hver ingrediens har tilsammen. Som du over sier så er det 247 kalorier i 100 g whiskey, men man bruker som regel under halvparten av dette i en drink, og blander man opp med andre ting, skal den drinken vel være nokså stor før man kommer opp i de mengdene av kalorier som påstås å være i noen av drinkene i artikkelen...
Gjest splæsj Skrevet 4. juni 2006 #26 Skrevet 4. juni 2006 Drikker dere så mye og så ofte at det er noe poeng i å bekymre seg for kaloriinnholdet i drinker? ← Jeg beskymrer meg ikke, jeg nyter drinkene. Om jeg burde beskymre meg er en annen sak. Jeg drikker faktisk såpass lite at jeg ikke akkurat bekymrer meg. Jeg undrer meg igrunn mer over journalisters matematikk-kunnskaper. Og synes det er rart de ikke opplyser om mengder av forskjellige ingredienser i drinkene og hvor mye kalorier hver ingrediens har tilsammen. ← Du kan jo sende journalisten en mail og spørre.
Gjest Hilde K S Skrevet 4. juni 2006 #27 Skrevet 4. juni 2006 Jeg beskymrer meg ikke, jeg nyter drinkene. Om jeg burde beskymre meg er en annen sak. ← Næsj. Noe må man da få kose seg med.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #28 Skrevet 4. juni 2006 Samme det vel. Det er vel ikke så ofte en drikker drinker? Vi er da vel ikke Paris Hilton, er vi vel? Hun drikker jo tydeligvis drinker til frokost, ifølge en tV-reportasje i dag. Litt rødvin og noen drinker i måneden er da helt greit.
Gjest Catwoman Skrevet 4. juni 2006 #29 Skrevet 4. juni 2006 Tenker som deg LilleLy. Jeg forstå ikke hvordan de får det til å bli så mye i dne long island saken. Vet jo at alkohol inneholder mye kalorier, men det er aldri særlig mye sprit du får oppi drinker på utesteder uansett. Så et glass med lng island må jo være et svæært glass? eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå