Gå til innhold

Store, vonde "kviser" på haka

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ellers ikke særlig uren hud, men på begge sidene av haka får jeg noen større vonde kuler, men får sjelden ut noe særlig av dem. Men det hender.

Hvorfor får jeg de og ikke minst, hva kan jeg gjøre??

Hater dem :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tenker du på disse underjordiske som gjør vondt å ta på?

Jeg har lest at kvisene på haka er typiske tegn på hormonsvingninger.

Jeg lar dem bare være, men har også lest om folk som stikker hull på dem med en tynn kanyle. Da blir det ikke arr, og man får ut guffa.

Skrevet

Klem til så hardt som bare f..n til :grine: !

:sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært så sinnsykt plaget med dette i det siste. (rundt munnen/haken) Får sånne store underjordiske vonde kviser, som er umulig å knipe ut. Men man kjenner jo at det er noe inni der..men om man prøver å knipe ut så får man bare et stort rødt sår. :grine:

Hva kommer disse av? :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet

Gå til legen og få resept på en antikvisekrem som heter Skinoren, den hjalp meg masse!

Gjest Gjest
Skrevet

dette er såvidt jeg vet hormonbetingede kviser, og da hjelper ikke overflatebehandling... "p-pillen" diane har gitt meg finfin hud! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det som er gale med hormonene da? :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg var plaget med masse dype kviser på haka og halsen. For en måned siden måtte jeg til tannlegen på grunn av et hull som ble stadig vondere, jeg har tannlegeskrekk og hadde ikke vært der på maaange år. Nå er flesteparten av kvisene forsvunnet :)

Jeg forstår ikke hvorfor men det hjalp, eller så var det rene tilfeldigheter....

Gjest Gjest
Skrevet

Overproduksjon av testosteron kan dessverre gi slike kviser. Da har man gjerne litt økt hårvekst også, blant annet på magen. Som noen her oppe sa, tror jeg kanskje også hormonsvingninger kan ha noe å si, at det er ugunstig med forandringene som skjer gjennom menstruasjonen. Monofase-p-piller kan være en løsning.

• 5 år senere...
Gjest jente 15 år
Skrevet

er 15 år, og har ofte slike underjordiske kviser på haka som gjør utrolig vondt! jeg har erfart at å klipe på dem med en gang IKKE er en god løsning, alt blir bare verre. du får ikke ut noe, og det tar lenger tid før den forsvinner + at det kan bli sår. du må bare vente til den er moden nok til å klemmes ut, og da du klemmer så skjer det et eksplosjon. alt gørra bare sprenges ut, og da bare fortsetter du å klemme forsiktig ut slik at alt er borte. dermed venter du til det har grodd :)

Skrevet

Jeg har en på skinnet nå ! Også rett før nyttår da..

What to do?

Skrevet

Kviser på haka/rundt munnen er i forbinelse med underliver - f.eks mensen. Kviser langs kjeven og halsen er hormonelle kviser. Disse kommer å går som de vil, men du kan holde det vedlike ved å bruke riktige renseprodukter!

Men første bud på de "underjordiske" - IKKE PILL!!!! Da blir dem mye verre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...