Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Det er sommeravslutningsfest på jobben snart, og jeg har bare ikke tid til å gå..Grunnen til at jeg ikke kan komme, synes jeg er såpass privat at jeg ikke har lyst til å dele det til alle på jobben.. Er det noen som har noen glupe forslag til en unnskyldning jeg kan si som forklaring på hvorfor jeg ikke kommer??(Ja, det er usympatisk å lyve, men i dette tilfelle kan jeg bare ikke si det) Det kan liksom ikke være hva-som-helst heller, i og med at dettehar vi visst om i lang tid, og de som holder festen har lagt ned mye arbeid i det osv.. Hadde det vært en lør kunne jeg sagt f.eks. at jeg sulle i bryllup, men det er på en fredag...Noen forslag?
Pasha Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 trenger du å si noe annet enn at det bare ikke passer da? de har jo ikke noe med grunnen til at du ikke kommer
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 trenger du å si noe annet enn at det bare ikke passer da? de har jo ikke noe med grunnen til at du ikke kommer ← Sier meg enig i denne. Hvorfor skal du måtte stå til rette for dine kolleger hva duj skal en fredagskveld? Dessuten tror jeg ikke de er like interessert i å vite årsaken som kanskje du ser for deg at de er. Bare se at du ikke kan komme, hvis de spør om mer kan du enten fleipe det bort med at du skal en tur til månen el eller du kan si at det er komplisert å forklare/kan si det senere el. Dette er jo ikke i arbeidstida, er det vel, så da trenger du ikke sykemelding for å være fraværende?
brumma* Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Jeg synes du skal si at du ikke kan komme. Hvis de spør deg hvorfor er det jo bare å si at det er privat.
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Du får si det som du sier her, at det er en privat grunn til at du ikke kommer.
Gjest splæsj Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Dere holder på å pusse opp, og samboeren klarte å kjøre en spiker gjennom pekefingeren. Du må følge han til legevakten, og blir der en god stund. Du gikk deg en tur, og plutselig kom en råkjører og kjørte over foten din. Du må hode beinet i ro. (men da må du nok halte litt på mandagen ) Din kjære gamle bestemor skal besøke sin gode, gamle venninne Odette som bor i en by et stykke unna. Bestemoren din har angst, og hun vil bare at du skal kjøre henne. Kjæresten din har overrasket deg med en romantisk helg til London som du ikke visste om. Tja, nå kom jeg ikke på noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Hehe, tusen takk! Det er en relativt liten bedrift, og folk kjenner hverandre ganske godt, så akkurat her vet jeg at jeg kommer til å bli spurt om hvorfor og sån...og at det blir litt for stift å bare svare at det er privat egentlig:/ Jeg tenker så det knaker, men kommer ikke på noe som er så viktig at man kan droppe en avslutning man har visst om lenge...Selv ikke reunions, hjelpe til med flytting e.l. ..
Colargol Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Du kan jo være syk? Host, ha hodepine, føl deg dårlig et par dager før fredagen kommer! Når fredagskvelden er der så får du feber og må bli hjemme! Feberen er jo alltid høyest på kvelden uansett! Kjipt å fake, men er du nødt så er du nødt! Liker ikke å lyve eller snakke meg bort jeg heller, men ringte en gang for noen år siden på jobb og fortalte at jeg var syk når jeg ikke var det fordi jeg måtte! Kunne ikke si hvorfor og det var såpass krise at jeg måtte bli hjemme! Men da kunne liksom jobben ikke si noe heller, jeg var jo syk! Ingen spm., ikke noe styr da jeg kom tilbake! Håper du "kommer deg ut av det"
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 Menssmerter eller akutt magebesvær burde holde i massevis.
Blueberry Skrevet 28. mai 2006 #10 Skrevet 28. mai 2006 Det er jo mange som har bryllup på fredager i løpet av sommermånedene, så den kan du likevel bruke hvis du klarer å overbevise om det (og selvsagt ikke se totalt spørrende ut når folk spør deg i ettertid om hvordan det var...).
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #11 Skrevet 28. mai 2006 Ja, det er kanskje stivt i en liten, privat bedrift å ikke gi noen opplysninger om seg selv, men det er kanskje også samtidig ikke alle ting en har opplysningsplikt om.
brumma* Skrevet 28. mai 2006 #12 Skrevet 28. mai 2006 Hehe, tusen takk! Det er en relativt liten bedrift, og folk kjenner hverandre ganske godt, så akkurat her vet jeg at jeg kommer til å bli spurt om hvorfor og sån...og at det blir litt for stift å bare svare at det er privat egentlig:/ Jeg tenker så det knaker, men kommer ikke på noe som er så viktig at man kan droppe en avslutning man har visst om lenge...Selv ikke reunions, hjelpe til med flytting e.l. .. ← Det må da vel være bedre å svare litt stift enn å måtte finne opp en unnskyldning? (Spesielt når du ikke finner en unnskyldning som duger til formålet...) Synes det høres slitsomt ut å fake halting, fortelle om helgens liksombryllup, late som du hoster osv... Nå aner jeg jo ikke hva hindringen din er, men det er da ingenting galt i å si "det er privat", "jeg har ikke lyst til å snakke om det" eller noe sånt. Mye enklere for deg altså!
razmatazz Skrevet 29. mai 2006 #13 Skrevet 29. mai 2006 Som Violetta skrev her tidligere; magetrøbbel er alltid en god unnskyldning! Da er det ingen symptomer som må fakes... du bare ringer når det nærmer seg og sier at beklager, du må ha spist noe dårlig mat eller noe og blir hjemme.
Colargol Skrevet 29. mai 2006 #14 Skrevet 29. mai 2006 Jeg må faktisk si meg enig selv om jeg foreslo hosting og div.!! Si det som det er, svar litt stivt eller ha magetrøbbel som ikke trengs å fakes! Jo mindre "løgnen" jo større sjanse er det for at du ikke blir ferska iallefall!
orca72 Skrevet 31. mai 2006 #15 Skrevet 31. mai 2006 "Vet dere hva, jeg har gledet meg til denne festen, og skulle svært gjerne vært der, men nå har det kommet opp noe på hjemmebane som gjør at jeg ikke kan være med alikevel. Det er ingenting alvorlig, men jeg får altså ikke blitt med. Får ta det igjen en annen gang. Men kos dere for meg også "
Cronos Skrevet 31. mai 2006 #16 Skrevet 31. mai 2006 Kjæresten din har overrasket deg med en romantisk helg til London som du ikke visste om. ← Trenger ikke være kjærester for det....
Ciara Skrevet 31. mai 2006 #17 Skrevet 31. mai 2006 "Vet dere hva, jeg har gledet meg til denne festen, og skulle svært gjerne vært der, men nå har det kommet opp noe på hjemmebane som gjør at jeg ikke kan være med alikevel. Det er ingenting alvorlig, men jeg får altså ikke blitt med. Får ta det igjen en annen gang. Men kos dere for meg også " ← Denne synes jeg er best. Det er høflig, bestemt og samtidig såpass avvæpnende at det ikke frister å spørre hva som har skjedd. Bra tenkt, Orca72!
Festus Skrevet 1. juni 2006 #18 Skrevet 1. juni 2006 Jepp! Denne er bra og ærlig! Så slipper du å lyve! Ville utvilsomt gått for denne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå