Gå til innhold

Gleder meg sånn....

Mistyen

Anbefalte innlegg

....til å starte på oppussingen av vårt nye hus:)

Nå skal jeg endelig få tatt en tur til IKEA for å handle. Ny seng skal det bli pg nye hagemøbler. Og litt nye blomster og tepper og gardiner. Gurimalla! Det er mye som skal gjøres ja.

Er det noen andre her som har kjøpt /er på husjakt????

klem fra Misty^^

[ Dette Innlegg er endret av: Misty den 2002-02-22 10:49 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Misty den 2002-02-22 10:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, vi bygger vårt nye hjem i disse dager... Dvs vi pusser opp og bygger til et gammelt hus. Snekkerene har drevet i nesten 2 uker, og regner med å bruke ca 2-3 mnd til.

IKEA blir sikkert vi venner med også -har tenkt å kjøpe kjøkken der + noe til baderom +++

Vi gleder oss enormt, men det blir nok mange lange kvelder med alt som skal gjøres innendørs...

Lykke til videre med huset og oppussingen!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på leilighetsjakt. Fikk IKEA-katalogen i posten her en dag og drømte meg helt bort. Åpner jo IKEA i Trondheim også til høsten, så jeg slipper å legge ut på lang ekspedisjon for å handle møbler... Men så er det det å finne en leilighet vi liker på rett sted til rett pris da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astra:

Hvor mye regner dere med å måtte bruke av penger på et slikt prosjekt???

Misty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Misty icon_smile.gif

Akkurat det regnskapet er litt komplisert (bor på gård som samboeren skal overta om noen år). Svigers (som eier gården) skal spytte inn 200.000, mens vi (i første omgang) regner med å bruke 400.000.

Skal ikke innrede alle rommene med en gang, men bad, kjøkken, stue og soverom har førsteprioritet.

Vi er utrolig heldige -topp svigers! icon_smile.gif

*Astra*1212[ Dette Innlegg er endret av: Astra den 2002-02-22 13:02 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Vi har akkurat kjøpt oss hus etter mye om og men. Og jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet, det er "litt" oppussing før vi kan flytte inn. Heldigvis skal snekkeren begynne i morgen, vi skal pusse opp det meste, det virker som det bare blir mer og mer å gjøre. Skal skifte vinduer,lage nytt og større bad, skifte alt på kjøkken og male, tapetsere, legge nytt gulvbelegg i de andre rommene. Jeg gleder meg som en unge til å få flytte inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og har lyst på noe eget... Finner vi ikke noe vi har råd til må vi vel leie et år til og spare som bare det. Spørs om det og hjelper... Er ikke bare bare å være 22 og nyutdanna. Foreldrene mine klarte og kjøpe seg leilighet på kun pappas lønning, enda han ikke hadde spesielt bra. Når mamma begynte å jobbe gikk alle hennes penger rett på "hyttekonto". Blir ikke sånn til oss nei, må vel bruke alt vi har av sparepenger og det vi klarer å tjene opp.

Har kanskje litt for store forventninger til hvordan alt skal være og er ikke flinke med hendene selv, så vil helst ha noe som ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når man snakker om sparing, er jeg litt i tvil om det lønner seg for husprisene stiger ofte i takt med sparingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo uansett lønne seg å spare, selv om husprisene stiger. EGENKAPITAL er det nemlig veldig greit å ha mest mulig av, når man skal kjøpe seg et hjem icon_wink.gif uansett hva prisen har vært, er, eller vil bli icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, to nyutdannede får ikke all verden i lån. Venter vi et år og legger opp litt egenkapital får vi vel kanskje lavere rente, iallfall større mulighet å få lån når man har jobb og litt egenkapital...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal vi på kontraktsmøte og få skjøtet på huset...Weeeeeeeeeeeee icon_smile.gif

Skummelt og kjempespennende......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bygget vårt eget og vanket på IKEA en periode. Det er masse som må gjøres ennå, men det er sååå gøy å få alt som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Vi kjøpte vårt hus for ca. 1 1,5 år siden og vi har pusset opp så si alt utenom baderom. Har sanket inn nye møbler og satt inn nytt kjøkken.

Til sommeren skal vi male utvendig samt rydde opp i hagen og til neste år er baderomet det store prosjektet icon_smile.gif det er herlig.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og sambo har kjøpt oss hus for vel 3 år siden, og driver og pusser opp! Pga tidligere vannskade i huset bestemte vi oss for å pusse opp hele huset!!! Driver nå med baderomet. etter det gjenstår "bare" kjøkkenet!!!

Åååå, hvor jeg gleder meg til å få "nytt" bad!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært og plukket ut bord til fliser på badet, kjøpt badekar og bestemt oss for innredning icon_smile.gif

Nå gjenstår det bare å sette i gang .....

*ler litt*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...