Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Hunden min har en tendens til å snuse folk i rompa Ha gjør jeg for å få henne til å slutte med det??? Hvis vi har gjester f.eks. så kan hun henge seg helt opp i en person, og følger etter den personen og snuser vedkommende i rompa. og folk blir jo flaue og irriterte!!! hva gjør jeg?
Gjest - Hanne - Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Hunden min har en tendens til å snuse folk i rompa Ha gjør jeg for å få henne til å slutte med det??? Hvis vi har gjester f.eks. så kan hun henge seg helt opp i en person, og følger etter den personen og snuser vedkommende i rompa. og folk blir jo flaue og irriterte!!! hva gjør jeg? ← Hjelper det ikke å si strengt nei? Få noen til å hjelpe deg med å fremprovosere situasjonen, og så korrigerer du hundens adferd. Hanne
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 I stedet for å korrigere ville jeg heller lært den en motkommando. Som f.eks. sitt eller ligg mens du har besøk.
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Hunden min driver også med det. Ikke så ofte, men en sjelden gang, på meg, på gjester, ol. Jeg kan jo ikke be bikkja om å ligge hele tiden heller, men sier nei hver gang..
tåkedott Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 dette er jo ikke unaturlig i det heletatt. ubehagelig for oss mennesker...? ja, men dette er helt naturlig for hunden, det er slik den henter seg informasjon om andre dyr/mennesker. dette har dere sikker sett når hunder møtes også, de lukter hverandre i rumpa, dette for å samle informasjon... så at de også gjør det på mennesker er helt normalt, selv om det kan være til sjenanse for oss mennesker. jeg trenger heldigvis bare å si nei til hunden min, så gir han seg med rumpesniffing, og finner bakdelen til katten istedet som er et mye lettere offer for rumpesniff...
Hu i Svingen Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Tispa mi er ikke så ille til dette, men jeg vet hvilke damer vi møter som har mensen for å si det sånn. Noen blir flaue ja, men det er jo normalt for hunden, så jeg pleier å overse det. Hund er hund hvis dere skjønner.
Gjest Varg-Menja Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Er ikke alle hunder det? Hunden min er verst på kattene, og kvinner som har mensen. Men de aller fleste jeg kjenner er vant med hund, og sier nei og dytter henne vekk når hun blir for innpåsliten. Og dersom de ikke gjør det selv, så sier vi nei, og evt kommanderer henne til å legge seg ned.
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 Godt å høre at det er vanlig det fungerer helt fint å si nei, men så er hun der igjen neste gang liksom, og man må si nei på nytt. det jeg har opplevd er at de hun sniffer i rompa reagerer ganske kjipt. en gang var reaksjonen til mennesket at hun slo hunden i hodet med avisen og en annen bråsnudde seg, brølte nei og tok henne hardt i nakken. bikkja skvatt skikkelig og krøyp sammen da. synes det er kjipt, og derfor vil jeg unngå at det skjer igjen. hun siste som tok henne så hardt, det reagerte jeg på da, men da sa hun at hun måtte få lov til å reagere sånn når hun ikke ville ha hunden der men hunden kom dit allikevel. folk er rare, lurer på hva hun hadde synes om jeg ga ungen hennes en ørefik hvis den oppsøkte meg...
Hu i Svingen Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Noe sånt har jeg aldri opplevd, og jeg skal love deg at jeg hadde blitt forbanna hvis det skjedde. Makan!
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Noe sånt har jeg aldri opplevd, og jeg skal love deg at jeg hadde blitt forbanna hvis det skjedde. Makan! ← ja vet jeg opplever stadig sånt jeg. spes sambos venner som ikke har peil på hunder i det hele tatt, det er så mye merkelig oppførsel! mine venner er stort sett hundemennesker, og det er litt mer behagelig å ha med hunden dit. jeg har stort sett med meg hunden overalt hvor jeg går, og jeg synes det er helt utrolig hvordan folk oppfører seg...
Hu i Svingen Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 Da skjønner jeg bedre hvorfor du vil avvenne hunden med sniffevanen sin. Øve på 'nei', evt. ha den i bånd når den skal hilse, sånn at du kan korrigere på riktig tidspunkt. Dette må jo kunne avvennes, selv om jeg personlig synes at hunder bør få lov til å snuse folk i skrittet. Men jeg håper virkelig du har sagt fra til dem som reagerer slik du beskriver, sånt kan man da ikke gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå