Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Quackie
Skrevet

Som tittelen sier lurer jeg på om jeg kan stole på homøopater, eller om det er det samme som å bruke masse kronasjer på håndspåleggelse, scientologi o.l.

Jeg har en venn som hadde magebetennelse etter å ha vært på surfeferie og bare drukket øl på stranda i ukesvis. Han var hos legen og de fant ikke ut hva det var, bare at han ikke hadde magesår, og ikke Helicobacter-infeksjon. Så dro han til homøopat og ble kurert + lommeboka ble mye lettere.

Grunnen til at jeg allikevel ikke er 100% overbevist er at sånne magebetennelser leger seg selv ofte når du slutter å surfe og drikke øl på stranda. Og hvis det i tillegg hadde en psykisk komponent, er det kanskje heller slik at homøopater er dyre psykologer?

Jeg klarer liksom ikke å bli helt overbevist når blindstudier viser at du like gjerne kunne spist reine sukkerpiller. Men når en selv blir kurert er overbevisningen sterk. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Støtter meg til det siste forslaget ditt.

blandinger som er 1:100000 er juks og fanteri. "Molekylene" husker ting og tang, bare vås desverre. Spør en med ordentlige fysikk/kjemikunnskaper, da får du nok et noe mer nyansert bilde.

Skrevet

Jeg var så heldig å vokse på meg kraftig allergi. Det begynte så smått for et par år siden, men først for et år siden fikke jeg bekreftet kraftig matallergi, kraftig husdyrallergi og en helt normal pollenallergi. Hurra. Legen kom med allergipiller som hjalp sånn passe også fikk jeg formaning om å kvitte meg med mine to elskede puser. Ikke sjangs at jeg noen gang kunne ha husdyr igjen sa legen. Helt uaktuelt tenkte jeg, men etter en måneds tid uten noe særlig søvn og åpne sår nedover bena ble jeg ganske desperat. Mannen min surfa litt på nettet og fikk kontakt med MNS (markveien naturmedisinske senter) i oslo. Jeg har vært der i underkant av 10 ganger og får en kombinasjonsbehandling, homeøpatiske midler og akkupunktur. Jeg har så langt brukt under 3000 kroner på dette. Status nå er at jeg tar ingen medisiner, men har liggende dersom allergien skulle bli værre igjen. Jeg får akkupunktur en gang i måneden. Det jeg har av plager nå er litt eksem på bena. I forhold til hvordan jeg hadde det før behandlingen er dette ingenting. Jeg tror ikke dette kun er psykisk, men jeg tror absolutt at sånn behandling passer bedre for noen enn for andre.

Tanken på at jeg fikk besked om å kvitte meg med pusene mine, når det var andre alternativer, gjør at jeg blir litt provosert. Ønsker meg en fastlege som ikke mener at denne behandlingen som har hjulpet meg så mye bare er tøys og tull!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...