Gå til innhold

Antibiotika


Lillesøster

Anbefalte innlegg

Katten min ble skadet av en annen katt i forrige uke og må gå på antibiotika en uke fremover. Jeg fikk "streng" beskjed om å oppbevare antibiotikaen kalt, altså kjøleskapet, og det har jeg selvsagt glemt av. Den har stått på kjøkkenbenken i 3 dager. Er den ødelagt? Noen som har kunnskap om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Hanne -

Ring til firmaet som markedsfører antibiotikaen (står på pakningsvedlegget) og spør. På mandag. I mellomtiden ville ihvertfall jeg fortsatt å gi antibiotikaen, i tilfelle den ikke tar skade av romtemp.

Håper det går bedre med pusen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det Vibramycin du gir katten?

Jeg vet ikke om den holder seg, så det vil jeg ikke gi noen råd om siden jeg ikke har kompetanse til det. Men du kan ringe veterinærvakta i ditt distrikt (de har døgnåpent også på søndager) og høre Det er jo virkestoffer i antibiotikaen som må holde seg, så synes i utgangspunktet 3 døgn hørtes lenge ut.

men fram til du får vite, så ville jeg også fortsatt å gi av miksturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er Imacillin jeg gir katten. Og jeg fortsetter med kuren og såret gror godt og katten er frisk og rask. Men jeg skal ringe i morgen og høre om virkestoffene fremdeles er virksomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantus

Hvilken antibiotika er det? Er forskjellig fra type til type hvor godt de tåler romtemperatur.

Du kan evt ringe eller stikke innom et søndagsåpen apotek i morra og spørre. Eller ringe produsenten på mandag som Hanne foreslår.

Og fortsett å gi antibiotikaen til du får sjekket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Takk for råd alle sammen. Tok meg en titt på flasken og der står det at den kan oppholde seg i romtemp. i 10 dager. Så da går det sikkert bra. :tommel:

*er så dårlig til å lese på pakkninger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...