Gjest Bellatrix Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har begynt på blodfortynnende, og når jeg leser om den i Felleskatalogen så står det at den kan gi økt blødningstendens. Hva vil dette si? Vil jeg ha mensblødninger i en evighet?
Gjest Fantus Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Ja, det kan hende du får kraftigere mensblødninger. Og hvis du kutter deg på leggen med barberhøvlen (eller får et annet lite sår) vil du sannsynligvis blø mer og lengre enn før.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 jeg har gått på blodfortynnende i 6 mnd nå. Mensen er mild sagt et mareritt. jeg fikk veldig mye kraftigere blødning. Måtte gå over til tena lady for de vanlige binda ikke holdt i mer enn en snau time. Nå har jeg veldig store blødninger fra før av da. Hvis du er uheldig å skjærer deg på noe kan det hende det ikke stopper å blø av seg selv. Kan blø i timesvis, er det dypt så kan det bare blø og blø uten at det stopper for du har fåt K-vitamin. Blodfortynnende er ingen spøl. Håper du har fått albyl-e og ikke marevan da marevan er reine gifta.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har fått Albyl-E. Jeg har ikke blødd så kraftig, men har blødd lenge. Har hatt mensen i 10 dager nå, men det ser ut som om det er på vei til å stoppe.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har fått Albyl-E. Jeg har ikke blødd så kraftig, men har blødd lenge. Har hatt mensen i 10 dager nå, men det ser ut som om det er på vei til å stoppe. ← Jeg går også på albyl-E. De er ikke de "hissigste" av blodfortynnende (jeg går også på Plavix). Selv har jeg ikke merket noe i forbindelse med mensen, men jeg blør jo lettere sånn ellers. Hvis jeg har et sår venter jeg litt med pillene, og så går det greit
Gjest Bellatrix Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Ok. Jeg hadde mensblødning så lenge, så jeg har kuttet ut Albyl-E siden fredag. Tenkte å begynne på igjen i morgen.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har gått på Marevan, og det har ikke virket inn på mensblødningene mine i det hele tatt. Jeg merker ikke mye på andre blødninger heller, men forutsetter jo at man er riktig regulert. Det er jo superviktig.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har gått på Marevan, og det har ikke virket inn på mensblødningene mine i det hele tatt. Jeg merker ikke mye på andre blødninger heller, men forutsetter jo at man er riktig regulert. Det er jo superviktig. ← Jeg som skrev dette. Det skulle stå at jeg har gått på Marevan i 1,5 år. Gjør det fortsatt altså.
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har gått på Marevan, og det har ikke virket inn på mensblødningene mine i det hele tatt. Jeg merker ikke mye på andre blødninger heller, men forutsetter jo at man er riktig regulert. Det er jo superviktig. ← Det er sant, men på Albyl-E måler ikke jeg INR som jeg gjorde da jeg gikk på Marevan. Var veldig vanskelig å stille Marevanen riktig, jeg varierte mye, kunne ha INR på over 8 og sånn... Da måtte jeg på sykehuset bare jeg blødde neseblod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå