Cognizance Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Las nettopp et intervju med Kari Stlåttsveen i BT i dag. Å jeg blir så sint! Mye av intervjuet bruker ho til å snakke om "vi", om hvordan "vi" blir prakka på ting som lykkepiller, seksualråd og andre livstilsorienterte ting fra media og alle andre områder. For ei stund sida gikk en sak i nyhetene om noen som fikk behandling for å være sjenert. Vinklinga var stort sett at dette er jo helt opplagt bare tøys. Jeg er dritt lei av at problemer folk har i livene sine på denne måten blir harsellert over av journalister og andre, som har åpenbare mangler i empati og livserfaring - uten at de innser dette. Hvis et menneske har et problem i livet sitt som er slik at en ønsker å få hjelp til dette, uansett hva det nå måtte være, så skal da pokker meg ingen komme og fortelle den det gjelder at pfft det der er da ikke noe egentlig problem. Aaargh!!
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 (endret) Veldig enig. Man blir ikke prakket på lykkepiller(forferdelig avn, den gir ikke lykke), men SSRI er der for å hjelpe de som virkelig trenger dem. Endret 27. mai 2006 av Bellatrix
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Jeg hadde kanskje trengt "lykkepiller" men jeg tør ikke pga. redsel for bivirkninger. Men jeg er glad for at det virker for mange og at folk får hjelp. Selv om jeg ikke tør begynne på medisinering, så dømmer jeg ikke andre som tør. En lege sa til meg at jeg kanskje ikke hadde nok problemer da, siden jeg ikke ville ha lykkepiller. Jeg følte det som et slag i magen og at han ikke tok meg seriøst, for jeg har hatt angst i mange år og det er mange situasjoner jeg ikke kan delta i.
Gjest StoreSky Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Gjest: det var et usaklig svar fra legen. H*n burde heller ha forklart deg skikkelig hvordan det virker og bivirkninger og alt du måtte lure på. Min lege fortalte uoppfordret om hvordan pillene virker (hormoner etc) og bivirkninger, etc.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 dette blir litt bob-bob for meg: på den ene siden er jeg enig med kari s om at vi blir prakka på ting, sånn som sextips og livsstil og bla-bla. og lykkepiller hadde jeg ALDRI turt. mens det å få behandling for å være sjenert, ja, hvorfor ikke! det er jo ikke det samme som å få en homse til å bli hetero liksom. som åpenbart ikke går an. det blir vel ettersom hvilket ståsted man har, og hvor åpen man er for ting. synes det er positivt at folk søker hjelp jeg, det er problemløsing, og det er bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå