Gå til innhold

Kan hodet sovne?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kan hodet sovne slik som bena kan?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chantal
Skrevet (endret)

Jeg har opplevd at jeg har følt at hodet har sovnet, men jeg tror faktisk at det bare er nakken som sovner. Og siden det er så mange nerver der som fører opp til hodet så kan man kanskje si at hodet også sovner?

Følelsen av at hodet sovner er i hvertfall veldig merkelig. :overrasket:

Endret av Lita_
Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet noe om dette, om det faktisk er mulig?

Jeg opplevde nemlig igår at hodet "sovnet", og jeg ble så redd at jeg fikk helt panikk, og har vært redd siden...

Gjest Gjest
Skrevet

Tror nok ikke hodet sovner av å få nerver i klem som resten av kroppen kan gjøre. Kanskje du hadde et lite panikkanfall...? Da kan man føle det som om hodet prikker og dovner...

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger at det kjennes som om halve ansiktet (enten høyre eller venstre halvdel) sovner. Var hos leg som tok tester og kunne ikke finne ut hva det var.

Gjest Gjest
Skrevet
Tror nok ikke hodet sovner av å få nerver i klem som resten av kroppen kan gjøre. Kanskje du hadde et lite panikkanfall...? Da kan man føle det som om hodet prikker og dovner...

Men dette skjedde før selve panikken....Dette skjedde mens jeg lå og tittet på tv.

Gjest Neffi
Skrevet
Men dette skjedde før selve panikken....Dette skjedde mens jeg lå og tittet på tv.

nei nei, :ler: slapp av. Hodet kan sovne.

Altså ikke hjernen :sjokkert: Men hodet... SElve musklene rundt kan fint soven de, som hvilken som helst annen kroppsdel.

Har opplevd det sjææææl :sjarmor: Ikke angst, eller panikk!!

Gjest Gjest
Skrevet
nei nei,  :ler:  slapp av. Hodet kan sovne.

Altså ikke hjernen  :sjokkert: Men hodet... SElve musklene rundt kan fint soven de, som hvilken som helst annen kroppsdel.

Har opplevd det sjææææl  :sjarmor: Ikke angst, eller panikk!!

Puh...det var godt å høre... :sjarmor: Må innrømme at jeg ble litt redd da jeg plutselig nesten ikke følte bakhodet mitt :overrasket:

Gjest Neffi
Skrevet
Puh...det var godt å høre... :sjarmor:  Må innrømme at jeg ble litt redd da jeg plutselig nesten ikke følte bakhodet mitt  :overrasket:

ja, det er jo ekkelt da :ler:

.. Så lenge følelsen kommer tilbake så er det bare å ta det med ro ;)

Skrevet
nei nei,  :ler:  slapp av. Hodet kan sovne.

Altså ikke hjernen  :sjokkert: Men hodet... SElve musklene rundt kan fint soven de, som hvilken som helst annen kroppsdel.

Har opplevd det sjææææl  :sjarmor: Ikke angst, eller panikk!!

Når du sier at hodet kan sovne, hvordan vil du forklare dette da?

Gjest Neffi
Skrevet
Når du sier at hodet kan sovne, hvordan vil du forklare dette da?

Hva mener du? :forvirret:

Selve hodebunnen kan mangle blodtilførsel. Da føles det som om hodet "sover".

Gjest King James
Skrevet
Kan hodet sovne slik som bena kan?

Nei

Skrevet
Hva mener du?  :forvirret:

Selve hodebunnen kan mangle blodtilførsel. Da føles det som om hodet "sover".

Men du vil jo aldri klare å bøye hodet slik at du klemmer over en blodåre å hindrer blodtilførselen, slik man gjør med armer og ben. Har man lite blodtilførsel til hodet må dette komme av en helt annen grunn enn den som gjør at ben og armer "sovner".

Gjest Neffi
Skrevet
Men du vil jo aldri klare å bøye hodet slik at du klemmer over en blodåre å hindrer blodtilførselen, slik man gjør med armer og ben. Har man lite blodtilførsel til hodet må dette komme av en helt annen grunn enn den som gjør at ben og armer "sovner".

.. Men, dere. Man kan faktisk ligge skjevt med hodet ;) PÅ en hard kant, en stilling som er vond for nakken, ja... jeg VET at det går liksom. Har snakket med legen min om det - var selv redd en gang.

Gjest Chantal
Skrevet
.. Men, dere. Man kan faktisk ligge skjevt med hodet  ;)  PÅ en hard kant, en stilling som er vond for nakken, ja... jeg VET at det går liksom. Har snakket med legen min om det - var selv redd en gang.

Samme her, men jeg tror det kommer i fra nakken til å begynne med.

Skrevet

Ja, men det kan ikke komme av at blodårer delvis blir klemt av slik det er når armer og ben sovner (i kombinasjon med hindringer av nerveimpulser), for vi har to halspulsårer, som det skal mye til for å klemme av (og hvis man gjør det vil man få alvorligere symptomer en at man ikke føler bakhodet sitt). Og blir en av de klemt av så vil kroppen kompensere ved å øke trykket i den andre.

Gjest Little me
Skrevet

Deler av huet mitt har sovna... tviler sterkt på at det er no gæli med meg for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...